Bavaria1992 Skrevet 12. juni 2016 Del Skrevet 12. juni 2016 Hei. Moren min har alltid hatt høyt blodtrykk, men par uker siden gikk det over alle rekorder og hun fikk hjerneblødning. Gikk heldigvis greit, jeg var hjemme og fikk kjørt henne til sykehuset i tide. Blodtrykk på over 200. Nå må vi vel passe ekstra godt på at blodtrykket ikke stiger så høyt, i hvertfall vite om det slik at vi kan oppsøke medisinsk hjelp i tide. Lurte derfor på om det finnes noen blodtrykksmålere som gir varsel når det er for høyt, eller når det overstiger en bestemt grense, og som gjerne gir det varselet til meg på telefon for eksempel? Og hvor man kan få tak i sånn "redningsknapp" som hun kan ha på seg og trykke på slik at jeg får beskjed om hun hun blir dårlig? Sist gang var vi heldige at hun var rett ved huset, men om hun er lengre unna, og ikke har noen som kan hjelpe henne, hadde vært greit at jeg kan få vite om det. På forhånd takk. Lenke til kommentar
Kalevala Skrevet 12. juni 2016 Del Skrevet 12. juni 2016 Trygghetsalarm kan hun søke kommunen om å få. Her finner du info om det: https://helsenorge.no/hjelpetilbud-i-kommunen/trygghetsalarm Noen blodtrykksmålere gir et varsel på skjermen om trykket er for høyt. Det får man kjøpt på apoteket. Jeg har ikke hørt om at det finnes mulighet for varsling til mobil etc, men synes det er en smart idè. Sjekke på apoteket kanskje? Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 12. juni 2016 Del Skrevet 12. juni 2016 Og hvor man kan få tak i sånn "redningsknapp" som hun kan ha på seg og trykke på slik at jeg får beskjed om hun hun blir dårlig? Doro mobiltelefoner har diverse varianter av mobiltelefon med knapp som automatisk sender melding eller ringer til deg (og andre, prioritert) når eieren trykker på knappen. Det anbefales å studere utvalget nøye, så man får en som passer. Trygghetsalarm er noe annet; den varsler kommunen, ikke deg. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 12. juni 2016 Del Skrevet 12. juni 2016 Du kan også kjøpe en GPS tracker med SOS funksjon, eksempelvis denne som kommer under tollgrensen http://www.banggood.com/TKstar-Waterproof-Car-Mini-Tracking-System-GPS-Tracker-for-Kids-Elders-p-970864.html?cur_warehouse=CN Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå