gwh Skrevet 12. juni 2016 Del Skrevet 12. juni 2016 Hei, skal oppgradere pc'en litt, og til mitt bruk dekker en i3 6100 det jeg trenger. Lenge siden jeg gjorde noe med pcæen, den har duret og gått i 5 år nå. Jeg er litt forvirret over hva som foregår av tilkoblinger i dagens marked. Jeg tenker at jo flere usb tilkoblinger jo bedre, men så er det usb 3.0/3.1 gen 1/2 og c og a kontakter, og da blir jeg litt usikker. Laster over store mengder bilder i ny og ne, og da er jo 3.0 sikkert kjekt å ha. Har dere noen anbefalinger? Lenke til kommentar
lazyjacket Skrevet 12. juni 2016 Del Skrevet 12. juni 2016 MSI B150 PC MATE har 4 stk usb 3.1, 2 stk usb 2.0, samt en m2. slot. Da bør du være godt rustet. Så er det vel lurt å slenge med en SSD når du først skal oppgradere litt, om du ikke har det fra før. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 12. juni 2016 Del Skrevet 12. juni 2016 (endret) Ønser du støtte for raid? (Altså 2 eller flere hdd/ssd for å øke hastighet/ytelse og/eller få redundans/sikkerhet). USB 3.0 har vært standard siden 2009 elns, så den er grei. USB 3.1 er nyere. Er det ATX du skal ha (altså, åssen kabinett har du?). Endret 12. juni 2016 av Kyrre S. Lenke til kommentar
gwh Skrevet 12. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2016 Ønser du støtte for raid? (Altså 2 eller flere hdd/ssd for å øke hastighet/ytelse og/eller få redundans/sikkerhet). USB 3.0 har vært standard siden 2009 elns, så den er grei. USB 3.1 er nyere. Er det ATX du skal ha (altså, åssen kabinett har du?). Hei, bruker ikke raid. HAr et par ssd disker for os og fotoapplikasjoner, samt et par harddisker for lagring. De viktige folderne blir speilet opp i skyen. Kabinettet det skal bygges i er et Fractal design define S. Hvis jeg har skjønt det riktig er greit med minimum 1 3.1 med C inngang for fremtidssikring. Er det noe poeng med HK med wifi/ac integrertP Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 12. juni 2016 Del Skrevet 12. juni 2016 Vedr WIFI så "njaaa..". Jeg tilsteber alltid å bruke kablet nettverk på stasjonære maskiner. Mine er på gigabit nettverk, og da er det kjekt med hastigheten mellom dem. MEN: Jeg har ett argument for å ha mulighet for WIFI i maskinen: Hvis internett ikke fungerer, f.eks ved feil på linja di, så syntes jeg det er greit å ha mulighet til å koble seg på internett via telefonen (wifi hotspot). Det er jo også dem som ikke klarer å kable opp den stasjonære maskinen sin, og foretrekker da wifi. Du må nesten vurdere selv om du har behov for wifi. Lenke til kommentar
gwh Skrevet 12. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2016 Vedr WIFI så "njaaa..". Jeg tilsteber alltid å bruke kablet nettverk på stasjonære maskiner. Mine er på gigabit nettverk, og da er det kjekt med hastigheten mellom dem. MEN: Jeg har ett argument for å ha mulighet for WIFI i maskinen: Hvis internett ikke fungerer, f.eks ved feil på linja di, så syntes jeg det er greit å ha mulighet til å koble seg på internett via telefonen (wifi hotspot). Det er jo også dem som ikke klarer å kable opp den stasjonære maskinen sin, og foretrekker da wifi. Du må nesten vurdere selv om du har behov for wifi. Når man har kone som er litt allergisk mot kabler.... mulig jeg setter inn ett tillegskort istedengfor, regner med at det er raskere på generel basis. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 12. juni 2016 Del Skrevet 12. juni 2016 Har du kjøpt ddr4 også btw? Du må vel ha det også når du skal over på skylake. Lenke til kommentar
gwh Skrevet 12. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2016 Tenker på dette som oppgraderingen: Kingston HyperX Fury Black DDR4 PC17000/2133MHz CL14 2x8GB 1 stk à 699 kr 699 kr Intel Core i3 6100 3,7GHz Socket 1151 Box 1 stk à 1249 kr 1249 kr Asus Z170I Pro Gaming Socket 1151, Mini-ITX, Z170 Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 12. juni 2016 Del Skrevet 12. juni 2016 Dyrt og lite hk til ditt formål spør du meg. Hvorfor ikke et ATX hovedkort ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå