Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Er LAN for fjortisser


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Var på TG i 2002. Første og siste gang. Maken til mas skal man lete lenge etter. Liker bedre små LAN med rundt 10 kompiser.

Kan ikke noe annet enn å si meg enig. Beste lan jeg har vært på var vi 6 stykker i kjelleren hos en fyr og spilte Diablo 2 til musa til han ene streika. Logitech tom. :lol:

 

Vi spilte litt over 24 timer, uten NOE pause bortsett fra dass, røyk, mat liksom :)

Dette høres ut som ett kjekt LAN. Syns selv at små LAN'ene med kompiser er kjekkest. Og med Diablo 2 kan til og med dama mi bli med :-)

 

Merka tidligere at det var 90 % CS og resten andre spill på LAN'ene. Sist LAN så spilte vi ikke CS...

 

Er: 18,9 år :p

Lenke til kommentar

Grunnen til at så mange spiller CS er vel sikkert fordi det er et så utrolig og deilig spill? ;) Er enig i at det er de private LANene som er best. Hadde et hos meg selv for en måneds tid siden og det var konge! Vi spilte CS, BW og Motocross Madness 2 :woot: Jeg elsker LAN! :)

 

Edit: masse skriveleifs på meg idag

Endret av rlz
Lenke til kommentar

LAN er moro LAN er gøy LAN er også slitsomt!

 

Var på mitt første LAN party som 31 åring på DreamHack99, og nå er TG det faste påskuddet for å slippe Swix, appelsiner og det hvite kalde som er ute ... "snø" kaller de det visst ... *bhrrr*

 

Skulle bare ønske jeg var litt yngre og hadde tid til å være totalhekta på et spill f.eks. men har hatt litt andre saker å stå i med for crew o.a. da.

 

Det beste jeg vet med LAN: Hjelpe folk med problemer. Skue utover 4500 (blå)skjermer på TG ;-) Dele en 'take-away' pizza når man er skikkelig sulten. Diskutere datarelaterte problemer. Treffe venner. Gå rundt å kikke på case-mods + div. stæsj folk har rigga opp!

 

Det verste jeg vet med LAN: Folk som ikke oppfører seg som folk. Å sove på harde gulv. HW som bryter sammen. Spise slimeburgere 5te dag på rad. Pakke sammen for å dra hjem.

 

Alder er bare en mental tilstand!

 

timtowtdi

Lenke til kommentar

Det har nesten blitt det, husker før så kjente jeg meste parten på lanet, men nå bare små unger . Så har det blitt bare sån at det er bare cs som blir spillt, greit jeg spiller det selv , men likevel var det mer varierende spill før, og kjent folk.

 

Så nå er jeg mere på intim lan kor med venner i stede for å dra på såne store lan, jeg drar ditt kanskje og er første dagen å leche det jeg får tak i og drar etterpå.

 

Men jeg gleder meg til hw.no skal komme til Tromsø bare håper at dem lager et bra lan med ikke bare cs compo, og har litt andre spill også.

 

Det som hadde vært mest bra, vært 18år aldergrense ;) men da kommer det vel ikke nok folk.

Lenke til kommentar

Dette var en ganske morsom post, selv er jeg bare 13, men jeg har aldri syns cs er no kult, og sist jeg var på LAN så spilte jeg nesten ikke no, (og ja det var langt hjemmefra) Så det var ikke veldig gøy.. Satt på nettet og henta ting bare, også hører jeg en gang iblant "Ikke hent noe fra meg nå, da lagger det sånn :roll:" Siste gang jeg gidder å dra på "cs-lan", Jeg syns cs er gøy men det er bare sånn en gang i blant. Så derfor er jeg mest på LAN med de eldre fetterne mine og den jevnaldrende fettern min siden de spiller noe annet enn bare cs :)

Lenke til kommentar
Lan kan sikkert funke fint det, om man har en aldersgrense på minst 23 år..

Publan hadde vel vært no, men i og med at jeg sitter på 100Mbit så har jeg ikke akkurat noe problem med å spille over nettet.. Men ja, lan er nok mest for fjortisser..  En av generasjon X..

PubLAN!! :ide: Det hadde vært noe!

Lenke til kommentar

Hehe publan , har vel vært på et sånt lan, det var TromsøLan 2.0 var på lunheim ungdoms klubb, var vel rundt 30 stykk, strømen gikk en del ganger, folk satt å røyka og drakk øl, og litt slås kamp av og til. Og WC huff ikke ****** om jeg brukte det borsett fra å pisse i det, wcn så ut som wc i amerikanske filmer fra fengsler og jeg kødder ikke. Var helt rusta og brunt nedi. Hakke peling kordan jeg klarte å overleve der borte. Men det var mitt aller første lan ;=)

Lenke til kommentar

Jeg er ikke av den "eldre generasjon" men jeg er heller ikke "fjortiss"... ,men her kommer min mening:

LAN er greit, ingen 12-14 åringer som plager meg... det er et LAN kalt the summit i Eidsvoll med ca 140 stk i alle aldre fra 12-40, det er helt topp det! Alikevel foretrekker jeg LAN i garasje leiligheten til en kompis av meg(9-11 stk). :yes:

 

CS er litt standard, men som regel etter en god stund fisker folk fram Wc3, Bf1942 osv...

Lenke til kommentar

LAN hersker vilt om man varierer spillene etc. Merker at større lan med CS bare er pes.

 

Diggeste lan'et jeg har vært på var for et par måneder siden, da en haug kompiser samlet seg i kinosalen på studenthuset. 100mbit internett, grei variasjon i spill (Bilspill, battlefield, diverse strategi, rpg og selvfølgelig Soldat) meget sosialt og litt avbrekk for analoge spill. Lite tips til lan-folk, ta med et brettspill eller kortspill. Sjakk funker også som ******.

 

Oh, en ting til, ingen spilte CS, ingen brølte lamer, ingen hylte opp om juks. Eneste brølene som hørtes var under spektakulære kræsj i Desert Combat. Litt må man hyle etter piloten når han pløyer så nær bakken at frontskytter dør mens helikopteret flyr videre.

 

Noe som også gjør et lan bra er god mat. Har merket det opp gjennom årene, at hvis man tar skikkelige avbrekk for å spise blir det mye mer trivsel enn om man muncher en grandis over tastaturet. Det beste jeg har vært med på i så henseende var utendørs grilling. Kjøtt og lettøll. I ondskap stilte vi grillen under vinduet, så sultne nerder hang og prøvde å spise luften mens serveradmin og supportsjef kranglet om hvordan man best griller en indrefilet av hjort. (Forresten supportsjef som selv skjøt den hjorten).

Lenke til kommentar

LAN er fremdeles gøy selv om man når 20 årene, men man blir fortere sliten av all hylingen som ofte forekommer da folk spiller counterstrike og liknende. Derfor er det mange (inkludert meg selv) som foretrekker småkjellerlan med variasjon i spillene.

 

Da det gjelder "fjortisser" på LAN så kjenner jeg enkelte av disse som oppfører seg helt fint, og som spiller uten å måtte markere seg ved å hyle. Dessverre er det nok lett for mange yngre å tro det faktisk skal være slik (hyling og skriking) da de dukker opp på sine første datapartys og "alle" driver med det. Er alt for lett å følge med bølgen.

 

I bunn og grunn er det galt å generalisere ved å si at yngre personer oppfører seg dårlig på LAN, mens eldre oppfører seg bra. Jeg kjenner flere personer som er levende bevis på det motsatte, men man kan ikke nekte på at det som oftest er de yngre som bråker.

 

Man kjenner som sagt LAN opplevelsen forandrer seg etterhvert som man blir eldre. Jeg f.eks. har vært på TG 5 år på rad, og nå siste året måtte jeg rett og slett gi opp og dra hjem fordi jeg ble så sliten av alt bråket.

 

FauSt_: Hørtes ut som et herlig LAN med god mat. NAM.

Lenke til kommentar

LAN med litt høyere gjennomsnittlig alder er som regel utrolig fine forum til å treffe mennesker vet hva de driver med, ikke bare for å ha et stort nettverk for spilling (selv om det er det de fleste forbinder med et LAN). Døm LAN'et utifra aldersgruppen som finnes der, så skal det ikke så mye til for å forutsi hva som vil være hovedaktivitetene.

 

Personlig så er jeg ikke motivert nok til å gå på LANs lengre, eller reise på TG. Med dagens raske internettlinjer så kan du få gjort så mye over nett som du før rettog slett bare måtte ha en LAN-nettverk for. Eller så er jeg kanskje bare blitt litt mindre hypet, og fått mindre tid over årene ^_^ Det er plenty spille-LAN (som har en del fjortiss-faktor ofte), men det er mangel på gode planlagte LAN med voksent miljø, ihvertfall her i Bergen.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...