Eilifstorslettlund Skrevet 11. juni 2016 Del Skrevet 11. juni 2016 For to år siden kjøpte jeg en brukt ford fra forhandler. Bruktbilgarantien er jo 3 måneder og før denne gikk ut ble det store problemer med motoren på bilen. Helt siden da har bilen vært inn og ut fra verkstedet og feilen har ikke blitt opprettet. De har til og med skiftet motor.... Lurer på hvilke rettigheter jeg har i dette forholdet? Takk! Mvh Eilif Storslett Lund Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 13. juni 2016 Del Skrevet 13. juni 2016 Hvis feilen fortsatt er der, så ville jeg krevd heving. 2 år er halvanna år for lenge... Hvis selger nekter, så send inn saken til forbrukerrådet. Det er kostnadsfritt, og det høres ut som dette er en bankers sak. Husk å kreve forsinkelsesrente på kjøpesummen siden kjøpsdato. Lenke til kommentar
Eilifstorslettlund Skrevet 14. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2016 Takk for svar! Trenger jeg noen dokumentasjon, eventuelt hvilken? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 14. juni 2016 Del Skrevet 14. juni 2016 Hvis feilen fortsatt er der, så ville jeg krevd heving. 2 år er halvanna år for lenge... Hvis selger nekter, så send inn saken til forbrukerrådet. Det er kostnadsfritt, og det høres ut som dette er en bankers sak. Husk å kreve forsinkelsesrente på kjøpesummen siden kjøpsdato. Kan man kreve forsinkelsesrente fra kjøpsdato da om man avventer med klaging til 1,5år etter? Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 14. juni 2016 Del Skrevet 14. juni 2016 (endret) Hvis feilen fortsatt er der, så ville jeg krevd heving. 2 år er halvanna år for lenge... Hvis selger nekter, så send inn saken til forbrukerrådet. Det er kostnadsfritt, og det høres ut som dette er en bankers sak. Husk å kreve forsinkelsesrente på kjøpesummen siden kjøpsdato. Kan man kreve forsinkelsesrente fra kjøpsdato da om man avventer med klaging til 1,5år etter? For den tiden tingen fungerte, så kan selger kreve bruksfradrag. Dette går ca opp-i-opp mot renta. I praksis vil derfor selger måtte betale rente for den tida der gjenstanden ikke har fungert, eller har vært på verksted. Rett og rimelig Edit: I dette tilfellet har bilen vært inn og ut av verkstedet i 2 år. Jeg vil tro at de regner dette som delvis brukt, og at de bruker skjønn og ender men en mellomting. Endret 14. juni 2016 av Axefjord Lenke til kommentar
Eilifstorslettlund Skrevet 15. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2016 Har ikke holdt tilbake på klagene akkurat... de har vært fullt klar over feilen helt siden bilen ble kjøpt. De har altså ikke klart å rette opp i feilen til tross for mange forsøk. Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 15. juni 2016 Del Skrevet 15. juni 2016 Har du dokumentasjon på alle reklamasjonene og arbeidene som er utført? Lenke til kommentar
Eilifstorslettlund Skrevet 17. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2016 Verkstedet har nok det. Nå kommer det jo an på hvor ærlig de er... pappa har også noe dokumentasjon på jobbpcen Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 17. juni 2016 Del Skrevet 17. juni 2016 Verkstedet har nok det. Nå kommer det jo an på hvor ærlig de er... pappa har også noe dokumentasjon på jobbpcen Sørg for å ha dokumentasjonen tilgjengelig dersom du ønsker å oppnå noe. Det er ikke sikkert at du vil trenge den, men dersom en motpart betviler din påstand - så er det dumt å stå der med tomme hender. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå