Zamot Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 (endret) OK bil? Seat Leon 1,8T 180hk Har siklet litt på en slik. Noen som har erfaring, eller vet hva man bør tenke på eller sjekke ved kjøp av en slik bil? (typiske feil o.l.) Har sett på en som koster kr 200k fra forhandler og har gått 100k. Er dette en grei pris? Årsmodell 2000. Var greit ustyrt, med bl.a. hengerfeste, AC, el vinduer osv. samt at jeg fikk se alt som var gjort med bilen, og det var kun normale servicer + småtterier. Er det noen som har peiling på hvor mye det kan koste for fanger/sideskjørt/bakfanger til denne? Cuprafangeren er mye tøffere! Noen linker til styling-butikker med bilder + priser!??? (Samt lakkering av den/de og eventuelt de svarte listene på dørene..) (Andre forslag til biler til oppunder 200k, som går greit og er kule samt har litt utstyr og ikke er for gamle?) Endret 23. november 2003 av Zamot Lenke til kommentar
AngryKoala Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Fin bil det der. En golf i grunn bare mye tøffere! Disse bilene skal visstnok ha bedre kvalitet enn VW. Eneste minus jeg kan komme på i farten (jeg har også sikla på en sånn..) er verditapet. Men skal du ha bilen i minst 3-4 år så er ikke det no stor sak. Lykke til. Lenke til kommentar
Zamot Skrevet 27. november 2003 Forfatter Del Skrevet 27. november 2003 Har lånt bilen litt til. Det ser ut som jeg kanskje kjøper den... Det er bare et par småting som bør fikses: -Forstillingskontroll (trekker mot høyre hvis rattet er rett) -Klakkelyd i forstilling ved mye gass samtidig som man svinger ti lhøyre. Noen som vet hva det kan være? Ellers tror jeg at jeg klarer å få ned prisen til 180 000,-. Fikk også tilbud om Cuprastyling (uten lakkering/montering) til ca 13 000,- dvs front og bakfanger, sideskjørt og monteringsdeler. Hva tror dere folkens? Lenke til kommentar
dreadful Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Jeg har også tatt meg noen turer med den bilen der! Fin bil, sitter behaglig, fikk et solid inntrykk av den! Sporty image! Ville tro du har fått en grei pris på cupra stylingen, 5500front/4500bak/3000side omtrent prismessig! Du har ikke fått noen "god" rabatt på dette for det er vel sånn omtrent standard priser! Hør hva de skal ha for å lakkere dette for deg, evt tilpassning hvis det må til! Jeg ville aldri bruk en forhandler til å sette det på/lakkere så det er sagt, min erfaring er at forhandlere somregel er 200-250% dyrere enn 3 partsverksteder, og service og kvalitet er ofte dårligere hos større forhandlere! Hadde også sjekket hva jeg kunne fått dette kittet for hvis jeg ringte til seat og sa jeg skulle ha det! 13000 da også kanskje, selgere er sleipe, gir det utrykk av at dette er en kjempe pris for at du skal få erfare skjegget i postkassa når du møter du noen som kan det! Videre hadde jeg sjekket etter replika/orginal kit hos 3 partsforhandlere f.eks powerzone, importtuning osv osv! For å få priser fra dem! Antagligvis noe å spare på dette! Anngående feilene på bilen er det nok bare slitedeler som må byttes! 100K har bilen kjørt sier du, og dette er en 2000 mod! Litt mye etter min smak! Syntes at bilen generelt ikke burde ha gått over 25K i året! Skulle jeg kjøpt en 2000 mod hadde jeg holdt meg til en som hadde gått omtrent 60K-80K tot. gir et inntrykk av at bilen har blitt penere brukt! Lenke til kommentar
Zamot Skrevet 1. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2003 Noen som har erfaringer med følgende problemer på Seat Leon? The ignition coils The rear lock clutch tail lights and upper brake light check your paint, it chips of very easely and often comes with dust sprayed in it and the roof rack mounts, they often have rust under the rubber. inlet hoses regularly, because they tend to rupture. front, rear and fog lights where full of water, boothlock broke Var hos selgeren en tur i dag. Han var villig til å gå med på 185 000,- og da skulle bilen få nye lykteglass. Jeg sa jeg går ikke høyere enn 180, i hvert fall ikke i dag. Så han skulle tenke på det, høre med sjefen, og ringe meg i morgen... De skulle ordne forstillingen slik at rattet ble rett, og sjekke etter klukkelyden, men sannsynligvis bytter de ingenting. Det er en såpass ny bil, 2001 mod, kjøpt i desember 2000, så jeg tror at selv om kanskje klutch er litt mer slitt enn en normal bil, så er det et godt kjøp. Til gjengjeld er den nok ikke blitt grisekjørt, det er jo ikke steinsprut på panseret omtrent. Selgeren vil nok forsøke å få 185 for den, og vil nok klare det fint, selv om ikke jeg kjøper den. Så om han ikke går lavere, så lurer jeg på om jeg tar den allikevel... Meninger/erfaringer/tips? Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Håper du har sjekket hva forsikringa kommer til å koste deg - er du ung og med liten / ingen bonus kan du få deg en stoor overraskelse.. Å registrere bilen på foreldrene kan være en fordel Lenke til kommentar
Zamot Skrevet 2. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2003 Til opplysning: Ble enig med selger i dag, og bilen er snart min!!! Jippiiiii! Noen som vet eksakt forskjell på 1,8T motorene? Altså hva som er forskjell fra 150hk-ern og 180hk-ern? Forskjeller på de forskjellige bilmerkene? Og ja, den blir registrert på far. Fikk ikke lov å spørre om pris på meg engang... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå