Krok1gen Skrevet 11. juni 2016 Del Skrevet 11. juni 2016 Hei. Jeg har 2 stk Gladen M-line 12 i en lukket kasse i bilen. De to elementene tilsammen har et anbefalt volum på 64L i en "sealed" box, men jeg har 69L. Jeg har lyst til å lage den boxen til en aero port box der er det anbefalt 96L. Tror dere at 70L er litt lite i en aero port box til 2 element som egentlig er anbefalt til 96L kasse? Mvh Daniel Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. juni 2016 Del Skrevet 11. juni 2016 Det burde funke hvis du tuner porten korrekt til kasse og elementene. Selvsagt får du en annen, og trolig dårligere frekvensrespons enn med anbefalt kasse. Men den må tunes skikkelig. Det er ikke bare å slenge inn et rør og håpe på det beste. Du kan heller ikke bruke samme port som på den anbefalte kassa. 1 Lenke til kommentar
Krok1gen Skrevet 11. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2016 Tusen takk! Skal vurdere om jeg bygger den om eller ikke Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. juni 2016 Del Skrevet 11. juni 2016 En porta kasse er veldig vanskelig å få til ordentlig. En lukka kasse som du har er mye mer tilgivende. At du har 5 liter for mye spiller ekstremt liten rolle. Jeg hadde ikke bygd om men heller fått bygd eller kjøpt en ny porta kasse med riktig volum. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 22. juni 2016 Del Skrevet 22. juni 2016 Anbefalt 64 liter ja, men det er ikke dermed sagt at det er opptimal kasse. Lukka kasse på 75-80 liter, er fint til de subene. Du vil mest sannsynlig få mindre trykk hvis du porter den kassa du har, og du vil slite med å få tuningen lav nok, i så liten kasse Lenke til kommentar
rillto Skrevet 26. juni 2016 Del Skrevet 26. juni 2016 (endret) Større volum enn anbefalt gir dypere bass. Mindre volum gir strammere men ikke fullt så dyp bass. Porting er som sagt et avansert regnestykke og gir ofte elementet høyere følsomhet slik at det kan spille høyere,men ikke fullt så dypt hvis det er gjort riktig. Du bør ikke endre kassen din. Endret 26. juni 2016 av rillto Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå