Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bil i Golf-klassen med 4WD, bensin og automat

Gjest Slettet-3RYwwc

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er det som er tull med 4WD og automat mener du egentlig????

Hva skal hun med en småbil med 4WD? Kan garantere at det ikke blir utnyttet. Automat mener jeg kun gir en kjedelig opplevelse, samt større muligheter for svært dyre tekniske feil.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Modern har en ekstremt bratt bakke opp til huset sitt man ikke kommer opp uten 4WD om vinteren. I tillegg er 4WD bedre enn FWD på alle måter, er bare RWD som på enkelte biler er bedre enn 4WD.

Dette er 2016, ikke 1966. Automatkassen er holdbar, og eventuelle feil vil gå på garanti når hun kjøper (nesten) ny bil. Modern er for det første ikke interessert i en spennende kjøretur, hun skal bare fra A til B enklest mulig, og hun kan ikke kjøre manuell.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Er hun som skal kjøpe bil, ikke jeg. Hun kjøper det hun vil ha, Hva med Subaru Impreza XV? Eller muligens en Nissan Juke. Om alderen skal være 2015+ forsvinner en del av mulighetene.

Ja, det er hun som skal kjøpe bil, derfor er det merkelig at du legger dine behov til grunn. Og jeg må si det merkelig at du mener det er tåpelig med 4WD når du mener automat er kjedelig. Er du ute etter spennende kjøring foretrekker man ikke akkurat FWD...

Lenke til kommentar

Hva med en... hmmm... Golf?

EDIT: Som kun finnes i kombinasjonen 4WD og automat i R elller R32, og dermed blir for dyr eller for gammel. Det hadde jeg helt glemt. Ganske utrolig egentlig...

EDIT2: Tiguan er jo et mulig alternativ da. Noe særlig større enn en Golf er den ikke.

EDIT3: Og bare EN med bensinmotor på finn.no! http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=76866731

Endret av Ar`Kritz
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Hva med en... hmmm... Golf?

EDIT: Som kun finnes i kombinasjonen 4WD og automat i R elller R32, og dermed blir for dyr eller for gammel. Det hadde jeg helt glemt. Ganske utrolig egentlig...

EDIT2: Tiguan er jo et mulig alternativ da. Noe særlig større enn en Golf er den ikke.

EDIT3: Og bare EN med bensinmotor på finn.no! http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=76866731

Ja, Golf er utelukket siden hun ikke vil ha stasjonsvogn. Hun ønsker ikke "styltebil" heller, kjører mye på svingete landevei og vil heller ha noe nærmere bakken, så Impreza og V40 er nok det jeg vil foreslå for hun.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Jeg ville ha utelukket minst mulig og prøvekjørt mest mulig hvis jeg var henne...

Valgene hittil er Subaru Impreza og Volvo V40. Det eneste jeg har utelukket er Suzuki, makan til kjedelig bil inni skal man lete lenge etter. Kom gjerne med fler tips, men husk at budsjettet er på 400K og at den ikke skal være eldre enn et år.

Lenke til kommentar

Vel, hvis man utelukker "styltebiler" går jeg ut fra at det dermed utelukker Mazda CX-3 og CX-5, Mitsubishi Outlander PHEV, Nissan Juke, Skoda Yeti, Subaru Forester og XV, Suzuki SX4 og Vitara.

Videre utelukkes biler som Skoda Oktavia og Subaru Levorg fordi de er stasjonsvogner.

Lista blir kort!

Det eneste alternativet jeg ser på finn er denne: http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=73169069

Hvis man kan nedverdige seg til å kjøpe en 2014-modell, dukker det noen Audi A3 og et par Mercedes A- og B-klasse inn på lista, og, hvis man ikke hadde utelukket dem, noen Honda CR-V og Toyota RAV4.

Lenke til kommentar

Vel, hvis man utelukker "styltebiler" går jeg ut fra at det dermed utelukker Mazda CX-3 og CX-5, Mitsubishi Outlander PHEV, Nissan Juke, Skoda Yeti, Subaru Forester og XV, Suzuki SX4 og Vitara.

Videre utelukkes biler som Skoda Oktavia og Subaru Levorg fordi de er stasjonsvogner.

Lista blir kort!

Det eneste alternativet jeg ser på finn er denne: http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=73169069

Hvis man kan nedverdige seg til å kjøpe en 2014-modell, dukker det noen Audi A3 og et par Mercedes A- og B-klasse inn på lista, og, hvis man ikke hadde utelukket dem, noen Honda CR-V og Toyota RAV4.

Eh, hva er det her da?

post-360398-0-84964800-1465656075_thumb.png

Lenke til kommentar

Lista blir kort!

Eh, hva er det her da?

Det er jo ikke dumt, da. Man kan til og med få med noe utstyr før man bikker 400.

Lenke til kommentar

Lista blir kort!

Eh, hva er det her da?

Det er jo ikke dumt, da. Man kan til og med få med noe utstyr før man bikker 400.

Det er vel kanskje noe av det mest ‹‹kjøre-glade›› en kan få med automat, 4x4 og bensin innenfor den gitte prisrammen.

God plass og god å kjøre, og det beste (i mine øyne) er jo at den også da er å få helt ny innen for budsjettet med 5 års nybil garanti. 

Om en ikke har innbyttebil, så er det jo også mulig å forhandle seg frem til en god rabatt her også, og/eller få med en del ekstra ting (som f.eks. vinterhjul og hengerfeste).

Jeg anbefaler i hvert fall å ta en tur innom en Skoda forhandler for å ta en Octavia 5 dørs i litt nærmere øyesyn, med den motoren så går den også ganske bra i forhold til en del andre biler innen for dette budsjettet her.

Men hvor mye akkurat det betyr for TS sin mor er jo en helt annen sak da ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Det der er jo min bil, bare at jeg har den i Race Blue med L&K pakken ;-) Hun er ikke så gira på den, synes den er litt for lang for hennes smak. Vil ha en kompakt bil nemlig!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...