AnonymDiskusjon Skrevet 10. juni 2016 Del Skrevet 10. juni 2016 hei jeg har sendt en oppsigelse til eieren av huset men det ser ut at vi klarer ikke p finne en ny leilighet . kan man i så fall fortsette å bo og betale husleien? hva skjer hvis huseieren nekter? takk på forhånd Anonymous poster hash: 28e89...960 Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 10. juni 2016 Del Skrevet 10. juni 2016 (endret) Har man levert skriftlig oppsigelse, så har man ingen rettigheter til å angre. Det finnes ingen angrerett på slikt (da hadde jo alle oppsigelser vært umulig å forholde seg til). Det er å prate med utleier. Hvis det ikke er nye leietakere på vei og man har vært stabile leietakere over tid, kan det jo løse seg. Kort sagt: Man har noen rettigheter mot oppsigelse fra utleier, dette finnes det mye info om. Lovverket m.m. er til for å beskytte mot visse typer oppsigelse fra utleier. Når leietaker selv har levert oppsigelse, så har man null rettigheter utover oppsigelsesperiode som er inngått. Hvor lang tid det tar før man blir kastet ut spørs jo hvordan utleier gjør det (politi, utkastelsesfirma m.m.). Man bor jo da ulovlig. En får jo også null god referanse til fremtidige leieforhold. Det er å spørre veeeeldig pent om det kan løse seg. Endret 10. juni 2016 av plankeby 1 Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 10. juni 2016 Del Skrevet 10. juni 2016 Når utleier har levert oppsigelse, så har utleier null rettigheter utover oppsigelsesperiode som er inngått. Leieboer, meiner du nok. 1 Lenke til kommentar
ARJ Skrevet 10. juni 2016 Del Skrevet 10. juni 2016 Du kan spørre huseier om å få fortsette å leie, men gjør dette asap før han finner seg ny leieboer. Hvis ikke må du nok pent flytte. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 10. juni 2016 Del Skrevet 10. juni 2016 Forbered deg på å flytte, utleier har et godt incentiv til å ta inn en annen leieboer om hen allerede har funnet en ny da du tydeligvis har tenkt å flytte når du kan. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 10. juni 2016 Del Skrevet 10. juni 2016 Merk at det å nekte å flytte etter utløpet av egen oppsigelsestid ikke er blant de særlige tvangsgrunnlagene som gir rett til direkte utkastelse (i motsetning til utleiers oppsigelse). Utleier vil derfor måtte gå til ordinært søksmål hvis du ikke flytter ved utløpet av tiden. Dette vil dog ikke redde deg fra erstatningsansvar mv. 2 Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 10. juni 2016 Del Skrevet 10. juni 2016 Merk at det å nekte å flytte etter utløpet av egen oppsigelsestid ikke er blant de særlige tvangsgrunnlagene som gir rett til direkte utkastelse (i motsetning til utleiers oppsigelse). Utleier vil derfor måtte gå til ordinært søksmål hvis du ikke flytter ved utløpet av tiden. Dette vil dog ikke redde deg fra erstatningsansvar mv. Det er jo et poeng. I noen byer så er det jo private aktører som tilbyr seg å få ut folk. Dette er noen man helst ikke vil ha på døra. De er ikke voldelige, man tar deg i armen ut, eller bærer deg ut. Jeg sier ikke dette for å skremme, men det er en realitet. Uansett, ved å bli værende utover det man har sagt i oppsigelsen, skaper man en del trøbbel for seg selv. Utleier kan bytte låssylinder m.m. I sommerperioden kan man jo bo på campingplass (hytte/vogn) mens man leter. Har du rent rulleblad og jobb (eller planer om jobb), så er det ikke verdt konsekvensene med å bli værende. Skal du leie noe senere, ikke ødelegg referanse. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 10. juni 2016 Del Skrevet 10. juni 2016 Hva med å slenge seg inn på et motell eller noe om du ikke finner deg noe? Eventuelt kjøpe et litt større telt Lenke til kommentar
ozone Skrevet 11. juni 2016 Del Skrevet 11. juni 2016 Det er sommer; kjøp et ordentlig telt, bo i det, og sett evt. møbler på lager til du finner ny leilighet! Nå for tiden flytter jo studenter ut overalt, så det burde ordne seg kjapt. Skal du bli boende der du bor nå, så må du godsnakke og få tillatelse. Å nekte å flytte etter å ha levert oppsigelse blir bare ufattelig teit. Jeg hadde iallefall ikke klart å komme og gå i en annen manns hus uten å ha lov... Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 11. juni 2016 Del Skrevet 11. juni 2016 (endret) Snakk med utleier så fort som mulig. For alt du vet har han annonser ute allerede og søker etter nye leietakere. Da kan ikke dere sitte i leiligheten og nekte og flytte når de nye kommer. Er utleier rasjonell og ikke har fått noen nye, velger han å bare ignorere oppsigelsen. dere kan fortsette å leie leiligheten. Sirr du ingenting derimot, kan politiet kaste dere ut med makt. Endret 11. juni 2016 av Bytex Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 11. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2016 Merk at det å nekte å flytte etter utløpet av egen oppsigelsestid ikke er blant de særlige tvangsgrunnlagene som gir rett til direkte utkastelse (i motsetning til utleiers oppsigelse). Utleier vil derfor måtte gå til ordinært søksmål hvis du ikke flytter ved utløpet av tiden. Dette vil dog ikke redde deg fra erstatningsansvar mv. Merk at det å nekte å flytte etter utløpet av egen oppsigelsestid ikke er blant de særlige tvangsgrunnlagene som gir rett til direkte utkastelse (i motsetning til utleiers oppsigelse). Utleier vil derfor måtte gå til ordinært søksmål hvis du ikke flytter ved utløpet av tiden. Dette vil dog ikke redde deg fra erstatningsansvar mv. Det er jo et poeng. I noen byer så er det jo private aktører som tilbyr seg å få ut folk. Dette er noen man helst ikke vil ha på døra. De er ikke voldelige, man tar deg i armen ut, eller bærer deg ut. Jeg sier ikke dette for å skremme, men det er en realitet. Uansett, ved å bli værende utover det man har sagt i oppsigelsen, skaper man en del trøbbel for seg selv. Utleier kan bytte låssylinder m.m. I sommerperioden kan man jo bo på campingplass (hytte/vogn) mens man leter. Har du rent rulleblad og jobb (eller planer om jobb), så er det ikke verdt konsekvensene med å bli værende. Skal du leie noe senere, ikke ødelegg referanse. hei igjen TS her kan dere vennligst omflulere det dere skrev ? er etnisk nordmann foresten.. Anonymous poster hash: 28e89...960 Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 11. juni 2016 Del Skrevet 11. juni 2016 (endret) Prat med utleier. Spør om du kan bo der lenger. Da må du lage ny avtale med Utleier. Utleier kan si nei, fordi du har sagt opp. Du har sagt opp, da har du ingen rettigheter, du må flytte ut. Bor du der videre kan noen komme og kaste deg og dine ting ut. Om du er etnisk nordmann betyr ikke noe her. Alle over forsøker å si det samme: Man kan ikke angre på oppsigelse man selv har levert. Bo hos venner, bo i telt (det er sommer). Frelsesarmeen, røde kors og blå kors er steder som kan hjelpe til med seng og annet for husløse, hvis dem har ledig plass. Lykke til. Å kjøpe et større billig telt er grei nødløsning nå som det er sommer. Endret 11. juni 2016 av plankeby Lenke til kommentar
BIGG Skrevet 11. juni 2016 Del Skrevet 11. juni 2016 hei igjen TS her kan dere vennligst omflulere det dere skrev ? er etnisk nordmann foresten.. Anonymous poster hash: 28e89...960 Forhold deg til det "Krikkert" skriver, resten er stort sett fjas. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 11. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2016 Prat med utleier. Spør om du kan bo der lenger. Da må du lage ny avtale med Utleier. Utleier kan si nei, fordi du har sagt opp. Du har sagt opp, da har du ingen rettigheter, du må flytte ut. Bor du der videre kan noen komme og kaste deg og dine ting ut. Om du er etnisk nordmann betyr ikke noe her. Alle over forsøker å si det samme: Man kan ikke angre på oppsigelse man selv har levert. Bo hos venner, bo i telt (det er sommer). Frelsesarmeen, røde kors og blå kors er steder som kan hjelpe til med seng og annet for husløse, hvis dem har ledig plass. Lykke til. Å kjøpe et større billig telt er grei nødløsning nå som det er sommer. hei igjen det som jeg mente med " jeg er etnisk nordmann" er at jeg forsår ikke hva han sier for di jeg er en utledning som er norsk statsborger Anonymous poster hash: 28e89...960 Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 11. juni 2016 Del Skrevet 11. juni 2016 hei igjen TS her kan dere vennligst omflulere det dere skrev ? er etnisk nordmann foresten.. Anonymous poster hash: 28e89...960 Forhold deg til det "Krikkert" skriver, resten er stort sett fjas. Støtter deg litt i dette. Men hvis man skal leie videre, så kan det være verdt å flytte ut for å beholde referansen. Desverre så er bruk av torpedoer for å få ut folk ikke helt ukjent i f.eks. Oslo. Nå skal det jo mye til at det skjer da. Uansett så bør trådstarter ha fått svar nå. Lenke til kommentar
Woods Skrevet 11. juni 2016 Del Skrevet 11. juni 2016 Prat med utleier. Spør om du kan bo der lenger. Da må du lage ny avtale med Utleier. Utleier kan si nei, fordi du har sagt opp. Du har sagt opp, da har du ingen rettigheter, du må flytte ut. Bor du der videre kan noen komme og kaste deg og dine ting ut. Om du er etnisk nordmann betyr ikke noe her. Alle over forsøker å si det samme: Man kan ikke angre på oppsigelse man selv har levert. Bo hos venner, bo i telt (det er sommer). Frelsesarmeen, røde kors og blå kors er steder som kan hjelpe til med seng og annet for husløse, hvis dem har ledig plass. Lykke til. Å kjøpe et større billig telt er grei nødløsning nå som det er sommer. hei igjen det som jeg mente med " jeg er etnisk nordmann" er at jeg forsår ikke hva han sier for di jeg er en utledning som er norsk statsborger Anonymous poster hash: 28e89...960 Å være "etnisk nordmann" innebærer at du er av norsk opphav. Det er forøvrig rimelig idioti å gå frem på denne måten. Hvorfor leverer du oppsigelse før du har skaffet deg et alternativ? 1 Lenke til kommentar
toth Skrevet 13. juni 2016 Del Skrevet 13. juni 2016 Det er forøvrig rimelig idioti å gå frem på denne måten. Hvorfor leverer du oppsigelse før du har skaffet deg et alternativ? Det er nok vanligere enn du tror - jeg har hatt flere leieboere som har forsøkt å skaffe ny leilighet, men som ikke får tilslag fordi de har 3mnd oppsigelse hos meg - den nye utleieren vil heller ha noen som kan overta kjappere. Derfor ender mange med å si opp, for deretter å håpe å skaffe seg en ny plass i løpet av den siste måneden i oppsigelsestiden. 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 14. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2016 Merk at det å nekte å flytte etter utløpet av egen oppsigelsestid ikke er blant de særlige tvangsgrunnlagene som gir rett til direkte utkastelse (i motsetning til utleiers oppsigelse). Utleier vil derfor måtte gå til ordinært søksmål hvis du ikke flytter ved utløpet av tiden. Dette vil dog ikke redde deg fra erstatningsansvar mv. hei igjen Kikkert- er du ulig at du omformulere det du sier her? sorry mener ikke å mase også er det noen andre i så fall som kan endre det Kikkert sier Takk på forhånd hva er erstatningsansvar forresten? Anonymous poster hash: 28e89...960 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 14. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2016 Prat med utleier. Spør om du kan bo der lenger. Da må du lage ny avtale med Utleier. Utleier kan si nei, fordi du har sagt opp. Du har sagt opp, da har du ingen rettigheter, du må flytte ut. Bor du der videre kan noen komme og kaste deg og dine ting ut. Om du er etnisk nordmann betyr ikke noe her. Alle over forsøker å si det samme: Man kan ikke angre på oppsigelse man selv har levert. Bo hos venner, bo i telt (det er sommer). Frelsesarmeen, røde kors og blå kors er steder som kan hjelpe til med seng og annet for husløse, hvis dem har ledig plass. Lykke til. Å kjøpe et større billig telt er grei nødløsning nå som det er sommer. hei igjen det som jeg mente med " jeg er etnisk nordmann" er at jeg forsår ikke hva han sier for di jeg er en utledning som er norsk statsborger Anonymous poster hash: 28e89...960 Det er forøvrig rimelig idioti å gå frem på denne måten. Hvorfor leverer du oppsigelse før du har skaffet deg et alternativ? og hva kan et alternativ være? Kan du utdype? Anonymous poster hash: 28e89...960 Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 14. juni 2016 Del Skrevet 14. juni 2016 Prat med utleier. Spør om du kan bo der lenger. Da må du lage ny avtale med Utleier. Utleier kan si nei, fordi du har sagt opp. Du har sagt opp, da har du ingen rettigheter, du må flytte ut. Bor du der videre kan noen komme og kaste deg og dine ting ut. Om du er etnisk nordmann betyr ikke noe her. Alle over forsøker å si det samme: Man kan ikke angre på oppsigelse man selv har levert. Bo hos venner, bo i telt (det er sommer). Frelsesarmeen, røde kors og blå kors er steder som kan hjelpe til med seng og annet for husløse, hvis dem har ledig plass. Lykke til. Å kjøpe et større billig telt er grei nødløsning nå som det er sommer. hei igjen det som jeg mente med " jeg er etnisk nordmann" er at jeg forsår ikke hva han sier for di jeg er en utledning som er norsk statsborger Anonymous poster hash: 28e89...960 Det er forøvrig rimelig idioti å gå frem på denne måten. Hvorfor leverer du oppsigelse før du har skaffet deg et alternativ? og hva kan et alternativ være? Kan du utdype? Anonymous poster hash: 28e89...960 Med alternativ så mener han ett alternativt sted å bo. Hvorfor si opp huset du bor i før du har funnet ett nytt sted å bo er det som blir ment over her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå