Gå til innhold

Plextor 24x

Anbefalte innlegg

Hei kjøpte meg ein plextorbrenner for 2 uker siden. den har så langt levd opp til forventningene, men når jeg skal kopiere cd til cd så blir det bare surr med bufferen. den går opp og ned som en jo jo selv om jeg brenner på 16x og brenneren er opp til 24x.

kan det vere noe galt eller?

den bruker nesten 15 min å kopiere en 700 mb plate

kan den bli ødlagt av å brenne veeeldig mange cd`er på noen timer?

[ Denne Melding var redigert av: forpokker på 2002-02-26 04:31 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det høres nesten ut som det er raskere for deg og lage en kopi av cden på harddisken først( med andre ord ikke " on the fly" ) jeg har en IDE og en SCSI brenner og har same problemet noen ganger så det med to CDrom enheter på samme IDE kabel er ikke nødvendigvis problemet..

Lenke til kommentar

Har du en relativt rask PC, så skulle det ikke være noe problem å kopiere CD til CD "on the fly" selv om CD-ROM og CD-Brenner står på samme kabel.

Det kan være at CD-ROMen du kopierer fra ikke kan lese disken raskt nok, f.eks har jeg selv opplevd at min Pioneer DVD-spiller leste 700MB CD-er veldig treigt. Jeg oppdaterte firmware og da gikk det mye bedre.

Lenke til kommentar

hadde samme problemet, og det virker som det er flere som har hatt det.

Jeg avinstallerte plextools, og da fungerte det igjen hos meg. Det var under XP jeg hadde problemet, men kjører 2000 nå. har ikke installert plextools.

du kan jo sjekke firmwaren, sist gang jeg sjekket var det vel 1.03 som var siste firmware...

bertie

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-26 05:12, forpokker skrev:

men vist jeg kobler brenneren på hdd ledningen... vil det ikke kødde seg når jeg brenner fra harddisk da??

Jeg har ikke hovedkort med plass til flere enn to ide kabler..

Det gjør ikke det for meg.. jeg har en 6x brenner og en 40g 7200rpm WD hd på samme kabel (en ATA-100 kabel)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...