Laffe Skrevet 10. juni 2016 Del Skrevet 10. juni 2016 Hei. Lurte rett og slett på om det er noe forskjell på de som jobber deltid og de som jobber fulltid med fastlønn angående feriepenger? Jeg med fastlønn fikk nå kun feriepenger og ikke den faste lønnen. Men så ser jeg de med deltids får lønn for mai + feriepenger. Er det korrekt? Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 10. juni 2016 Del Skrevet 10. juni 2016 Har de i deltid blitt satt opp med ferie da? Som fast ansatt har du endel lovpålagte ferieuker Lenke til kommentar
xaco Skrevet 10. juni 2016 Del Skrevet 10. juni 2016 Når jeg jobbet deltid fikk jeg jo lønn i ettertid etter hvor mye jeg jobbet, de jeg jobbet med som jobbet fast fikk jo forskuddsbetalt. Så selv om jeg fikk utbetalt lønn for mai og feriepenger i juni så fikk jo ikke jeg betalt for den ferie jeg tok i juni eller juli i ettertid. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 10. juni 2016 Del Skrevet 10. juni 2016 Nei, det er ikke riktig, men i løpet av året jevner det seg ut. Du trekkes for ferien din nå, og får lønn som ordinært når du tar ut ferie. De får utbetalt feriepenger nå, men får ingenting når de tar ut ferie. 2 Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 10. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2016 Sant det. Bare jeg som hadde helt glemt at de med fast hadde en slik ordning. Ble litt forvirret når jrg først så det, men så kom jeg på at man får fast når jeg tar ferie Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 10. juni 2016 Del Skrevet 10. juni 2016 Hei. Lurte rett og slett på om det er noe forskjell på de som jobber deltid og de som jobber fulltid med fastlønn angående feriepenger? Jeg med fastlønn fikk nå kun feriepenger og ikke den faste lønnen. Men så ser jeg de med deltids får lønn for mai + feriepenger. Er det korrekt? De praktiserer dette på samme måte i min jobb. Deltidsansatte med under 50% stillingprosent får utbetalt lønn og feriepenger. Før ble dette også praktisert med heltidsansatte. Problemet var bare at de ansatte fikk veldig mye penger utbetalt i feriemåneden, men endte opp blakk etter ferien. En frustrerende affære for de som ikke har satt seg inn i hvordan systemet fungerer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå