Gå til innhold

Er det forskjell på deltids og fast angående feriepenger?

Laffe

Anbefalte innlegg

Hei. Lurte rett og slett på om det er noe forskjell på de som jobber deltid og de som jobber fulltid med fastlønn angående feriepenger?

Jeg med fastlønn fikk nå kun feriepenger og ikke den faste lønnen. Men så ser jeg de med deltids får lønn for mai + feriepenger. Er det korrekt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg jobbet deltid fikk jeg jo lønn i ettertid etter hvor mye jeg jobbet, de jeg jobbet med som jobbet fast fikk jo forskuddsbetalt. Så selv om jeg fikk utbetalt lønn for mai og feriepenger i juni så fikk jo ikke jeg betalt for den ferie jeg tok i juni eller juli i ettertid.

Lenke til kommentar

Hei. Lurte rett og slett på om det er noe forskjell på de som jobber deltid og de som jobber fulltid med fastlønn angående feriepenger?

Jeg med fastlønn fikk nå kun feriepenger og ikke den faste lønnen. Men så ser jeg de med deltids får lønn for mai + feriepenger. Er det korrekt?

De praktiserer dette på samme måte i min jobb. Deltidsansatte med under 50% stillingprosent får utbetalt lønn og feriepenger. Før ble dette også praktisert med heltidsansatte. Problemet var bare at de ansatte fikk veldig mye penger utbetalt i feriemåneden, men endte opp blakk etter ferien. En frustrerende affære for de som ikke har satt seg inn i hvordan systemet fungerer. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...