Sparrk Skrevet 10. juni 2016 Del Skrevet 10. juni 2016 (endret) Hei! Ønsker å bytte ut noen deler i pcen min slik at den blir mer stillegående. Gjerne en oppgradering i tillegg. Spiller ikke på mer en 1920x1080p oppløsning da jeg ikke har skjerm til det. Noen som har forslag til hvilke komponenter jeg bør begynne med? Komponentene i PCen er: CPU: i5-3470 med stock vifte GPU: AMD 7870HD 8GB DDR 3ram Corsair Carbide 200R Midi Tower - Mulig dette bråker en del? Noen som kan anbefale hvor jeg skal begynne? Som jeg nevnte er det viktig at det er stillegående. Kjøper gjerne brukt. Endret 10. juni 2016 av Sparrk Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 10. juni 2016 Del Skrevet 10. juni 2016 En noctua CPU kjøler og en viftekontroller til kabinettviftene vil ta deg langt. Eventuelt bytte viftene i kabinettet også. Videre kan du kjøpe en ny strømforsyning som bare starter viften ved behov (f.eks EVGA G2 eller Corsair RMx). Skal man ta det videre så kan du jo bytte skjermkortet hvis du syntes dette bråker. Kanskje Asus Strix som starter viften ved behov. Eller så kan du jo kjøpe en hybridløsning (vannkjølt GPU), dette støyer normalt lite. Du må nesten bare høre etter hvilke komponenter du mener bråker mest nå, og begynne der. Mye penger har du? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 10. juni 2016 Del Skrevet 10. juni 2016 Det er som regel den komponenten som støyer mest som vi hører først, så den som støyer under osv osv... Men ja, å begynne å skifte ut viftene med noe som støyer mindre men flytter like mye luft eller mer er en god start. Noctua Kjølere er gode, men jeg anbefaler heller en god vannkjøler som H110i settet til Corsair http://www.guru3d.com/articles-pages/corsair-h110i-gt-review,12.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå