Redaksjonen. Skrevet 10. juni 2016 Del Skrevet 10. juni 2016 Kan denne konkurrere med Boeing og Airbus?Rullet ut Russlands nyeste flystolthet 1 Lenke til kommentar
lnesland Skrevet 10. juni 2016 Del Skrevet 10. juni 2016 Ser bra ut dette her. Fint at det kommer flere konkurrenter til Boing og Airbus. 5 Lenke til kommentar
G Skrevet 10. juni 2016 Del Skrevet 10. juni 2016 Mangler litt av dette typiske preget fra 737. Er kanskje av aerodynamiske årsaker de har et slikt design på Boing? Eller kanskje designet er beskyttet for sterkt til at andre kan benytte seg av det? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 10. juni 2016 Del Skrevet 10. juni 2016 Mangler litt av dette typiske preget fra 737. Er kanskje av aerodynamiske årsaker de har et slikt design på Boing? Årsaken til at motorene på Boeing 737 har et ikke-sirkulært luftinntak er for å skape tilstrekkelig bakkeklaring. 1 Lenke til kommentar
Sturle S Skrevet 10. juni 2016 Del Skrevet 10. juni 2016 Ser bra ut dette her. Fint at det kommer flere konkurrenter til Boing og Airbus. Spørs om det klarar å konkurrere andre stader enn heimemarknaden. Den russiske flyindustrien har hamna svært langt bak konkurrentane dei siste tiåra, og er mykje dårlegare på m.a. fuel-økonomi. Airbus og Boeing har heller ikkje liggje på latsida medan dette flyet har vore under utvikling, so det spørs om det er ein reell konkurrent til Airbus 320neo/321neo og Boeing 737 MAX på den internasjonale marknaden. Vi får sjå når det er ferdig testa og sertifisert. PW1400G er i alle fall i beste klasse. Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 10. juni 2016 Del Skrevet 10. juni 2016 Ser bra ut dette her. Fint at det kommer flere konkurrenter til Boing og Airbus. For noe tøv. Disse flyene er altfor små til å konkurrere med Airbus og Boeing. Det er mer samme klasse som Embraer og Bomardier. Men det å kunne bygge store passasjerfly er noe bare noen få land får til, så det er ingen dårlig liste å være på. Selv Kina bygger ikke fly som konkurrerer med Airbus og Boeing, iallefall ikke enda. De bygger også noen fly i samme klasse som disse Russiske, Canadiske og Brasilianske. Lenke til kommentar
guest_anon Skrevet 10. juni 2016 Del Skrevet 10. juni 2016 designmessig synes jeg det russiske flyet går boeing og airbus en høy gang. Den tradisjonelle utformingen av frontruten er en fin homage til eldre russisk flydesign. Lenke til kommentar
Harald Skreppedal Skrevet 10. juni 2016 Del Skrevet 10. juni 2016 De fleste som følger internasjonal luftfart nøye tror dette flyet er en kalkun - en show off uten internasjonalt potensial - vi får se om de får rett i det. Om de kommer i lufta og gjennomfører testflyvningsprogrammet etter boka vil gi en bra indikasjon. Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 10. juni 2016 Del Skrevet 10. juni 2016 Ser bra ut dette her. Fint at det kommer flere konkurrenter til Boing og Airbus. For noe tøv. Disse flyene er altfor små til å konkurrere med Airbus og Boeing. Det er mer samme klasse som Embraer og Bomardier. Tullprat. MC-21-300 har en kapasitet på 181 passasjerer konfigurert i økonomiklasse med 32" pitch og maks. takeoffvekt på 79t. Veldig sammenliknbart med Airbus A320 (164 passasjerer, MTOW på 78t) og Boeing 737-800 (175 passasjerer, MTOW på 79t) Dette er volummodellene til Airbus og Boeing, og det segmentet der de tjener mest penger. Ta en titt på Sukhoi Superjet for å se hva den russiske flyindustrien kan få til. (Med god hjelp fra vesten, såklart ) 1 Lenke til kommentar
Xantippe Skrevet 10. juni 2016 Del Skrevet 10. juni 2016 (endret) Ser ut som et fltt fly.Jeg stusser litt.Da Medvedev var president og Putin statsminister, hørte vi svært lite fra ham, og svært mye fra Putin.Nå når rollene er byttet om, hører vi fortsatt svært lite til Medvedev og svært mye fra Putin...Jeg venter bare på at Putin skal utrope seg til Tsar.Han forfalsker nå historien og forteller bl.a at de tidligere udugelige tsarene var svært gode ledere. Endret 10. juni 2016 av Xantippe Lenke til kommentar
Xantippe Skrevet 10. juni 2016 Del Skrevet 10. juni 2016 Mangler litt av dette typiske preget fra 737. Er kanskje av aerodynamiske årsaker de har et slikt design på Boing? Eller kanskje designet er beskyttet for sterkt til at andre kan benytte seg av det? Boeing-flyene er svært gamle, og Boeing har et problem nå fordi flyene ikke kan utstyres med de største (diameter) og mest effektive motoren pga for liten bakkeklaring. De er nå i gang med å utvikle nytt landingsunderstell for å løfte flyene. Det koster noen milliarder dollar. Alternativet er å designe nye fly. Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 10. juni 2016 Del Skrevet 10. juni 2016 Ser bra ut dette her. Fint at det kommer flere konkurrenter til Boing og Airbus. For noe tøv. Disse flyene er altfor små til å konkurrere med Airbus og Boeing. Det er mer samme klasse som Embraer og Bomardier. Tullprat. MC-21-300 har en kapasitet på 181 passasjerer konfigurert i økonomiklasse med 32" pitch og maks. takeoffvekt på 79t. Veldig sammenliknbart med Airbus A320 (164 passasjerer, MTOW på 78t) og Boeing 737-800 (175 passasjerer, MTOW på 79t) Dette er volummodellene til Airbus og Boeing, og det segmentet der de tjener mest penger. Ta en titt på Sukhoi Superjet for å se hva den russiske flyindustrien kan få til. (Med god hjelp fra vesten, såklart ) Jeg sier ikke at flyene er dårlige, jeg bare sier dette selskapet konkurrerer med Embraer og Bombardier, ikke Boeing og Airbus. Hvor mange modeller har ikke de selskapene? Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 10. juni 2016 Del Skrevet 10. juni 2016 (endret) Hvordan kan du mene at de kun konkurrerer med Embraer og Bombardier når dette flyet er større enn flyene disse produserer, og heller faktisk konkurrerer direkte med A320 og 737? Endret 10. juni 2016 av Shirmah Lenke til kommentar
G Skrevet 11. juni 2016 Del Skrevet 11. juni 2016 (endret) Mangler litt av dette typiske preget fra 737. Er kanskje av aerodynamiske årsaker de har et slikt design på Boing? Eller kanskje designet er beskyttet for sterkt til at andre kan benytte seg av det? Boeing-flyene er svært gamle, og Boeing har et problem nå fordi flyene ikke kan utstyres med de største (diameter) og mest effektive motoren pga for liten bakkeklaring. De er nå i gang med å utvikle nytt landingsunderstell for å løfte flyene. Det koster noen milliarder dollar. Alternativet er å designe nye fly. Stillig. Så de må bygge seg en ny flytype for å fikse problemet, kanskje. Å bygge nytt understell kan vel neppe være en enkel utfordring, mhp. alle de krefter som virker når flyet får en annen høyde på passasjer-"røret" / lasterøret. Endret 11. juni 2016 av G Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 11. juni 2016 Del Skrevet 11. juni 2016 Hvordan kan du mene at de kun konkurrerer med Embraer og Bombardier når dette flyet er større enn flyene disse produserer, og heller faktisk konkurrerer direkte med A320 og 737? Jeg snakker om salgsvolum og slike ting.. Størrelsen på flyet er mer som de store hos Bombardier og Embraer enn de store til Boeing og Airbus. Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 11. juni 2016 Del Skrevet 11. juni 2016 Nettopp når det gjelder salgsvolum så bør det jo være innlysende at MC-21 er en konkurrent til Airbus og Boeing. Den konkurrerer jo direkte med modellene A og B selger mest av. Lenke til kommentar
ACYBN18O Skrevet 11. juni 2016 Del Skrevet 11. juni 2016 Tror ikke hverken Airbus eller Boing har så mye å frykte fra en russisk flyprodusent. Hvor mye farkoster som blir brukt i kommersiell samferdsel har russland klart å exportere til vesten opp gjennom årene? Svært lite som er meg bekjent. Litt Lada i noen år enda når de hang litt med ilage Sunbeam,Morris og feilvaren Simca fra vesten..men ellers skal vi nok være glad vi har hatt gutta oppi Seattle hos Boing og selvfølgelig Airbus i Frankrike som har sørget for en svært lav ulykkesrisiko. Ingen vestlige store flyselskap som driver seriøst innen luftfart vil noensinne våge det arbeidstykket å velge ett nyutviklet russisk fly fremfor Boing eller Airbus. Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 11. juni 2016 Del Skrevet 11. juni 2016 (endret) Ingen vestlige store flyselskap som driver seriøst innen luftfart vil noensinne våge det arbeidstykket å velge ett nyutviklet russisk fly fremfor Boing eller Airbus. Hva baserer du denne påstanden på? Fordommer? At russerne faktisk kan bygge fly er det neppe noen tvil om. Det de tradisjonelt har hengt litt etter med er motorer, men også dette blir de bedre på. Det ser hvertfall ut til at de flyselskapene som opererer Sukhoi Superjet er svært fornøyde så langt. At noen forsøker å utfordre duopolet til Airbus og Boeing er bare sunt, spør du meg. Forøvrig heter det Boeing. De lager fly, ikke sprettballer. Endret 11. juni 2016 av Shirmah 1 Lenke til kommentar
ACYBN18O Skrevet 11. juni 2016 Del Skrevet 11. juni 2016 Ingen vestlige store flyselskap som driver seriøst innen luftfart vil noensinne våge det arbeidstykket å velge ett nyutviklet russisk fly fremfor Boing eller Airbus. Hva baserer du denne påstanden på? Fordommer? At russerne faktisk kan bygge fly er det neppe noen tvil om. Det de tradisjonelt har hengt litt etter med er motorer, men også dette blir de bedre på. Det ser hvertfall ut til at de flyselskapene som opererer Sukhoi Superjet er svært fornøyde så langt. At noen forsøker å utfordre duopolet til Airbus og Boeing er bare sunt, spør du meg. Forøvrig heter det Boeing. De lager fly, ikke sprettballer. Ja riktig det heter Boeing. Jeg har ikke noe imot russere,men bare tiden vil vise hva de presterer. Det er jo bygd med mye deler fra vesten. La oss nå ikke glemme at det var ingeniørene hos Boeing som sørget for at B17 Superfortress og B29 Superfortress kunne dra over til Europa å etterhvert legge tysk våpenindustri i ruiner. Bare B29 ble produsert i 3900 stk fra 43-45. B 17 ble produsert i ett antall på 12 731stk fra 36-45. Alle veit ar den fabrikken allerede er ett ikon i flyproduksjon og erfaring med antall fly bygget. På de største toktene over Tyskland under krigen var det over 3000 alierte fly i luften på en gang. Ingen,absolutt ingen har meir erfaring med flyproduksjon en Boeing. Personlig føler jeg meg alltid mest trygg i en Boeing når jeg reiser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå