AnonymDiskusjon Skrevet 9. juni 2016 Del Skrevet 9. juni 2016 Lurer på åssen jeg skal finne ut hvordan skatte trekket mitt helst skal se ut. Har to jobber. Har tabell 7115 på hoved jobb og 35% skatt på bi jobb. Skattekortet jeg fikk i år, tilsier at jeg skal tjene 545 000 dette året. Men har hatt en del mer fri osv hittil i år enn i fjor. Så vil det si at om jeg ikke kommer opp i den summen skatteetaten har funnet ut, så er skatte trekket mitt allerede for høyt? Er ikke så gira på enda en baksmell neste år -.- Anonymous poster hash: c74c3...72f Lenke til kommentar
PerAndre123 Skrevet 9. juni 2016 Del Skrevet 9. juni 2016 Om du blir trukket for mye skatt, får du ikke baksmell, men penger tilbake neste år... Altså, om du står oppført med at du skal tjene 545 000, men f.eks tjener bare 500 000,- vil du få penger tilbake neste år.... 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 9. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2016 Ok. Jeg kan vell også se på lønnslippene for feks denne mnd og se hvor mye jeg har tjent og betalt i skatt hittil i år, å se sånn ca hvordan det ligger ann? Anonymous poster hash: c74c3...72f Lenke til kommentar
PerAndre123 Skrevet 10. juni 2016 Del Skrevet 10. juni 2016 Det kan du.... Tabellen vil jo justere seg selv.... Tjener du mye en måned, trekkes det mer skatt. Tjener du mindre en måned, trekkes det mindre. Eneste du må passe på er BI-jobben, jobber du veeeldig mye der kan du få smell, men her trekkes du allerede 35% så går nok så bra atte Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 10. juni 2016 Del Skrevet 10. juni 2016 Det kan du, men det fordrer jo at du vet hvor mye som skulle ha vært trukket hittil. Det hjelper deg lite å vite at det er trukket 10.000 i skatt om du ikke vet om du burde ha vært trukket 8' eller 12'. Med mindre fordelinga er veldig skjev mellom hovedinntekt og bi-inntekt har du ikke noe å frykte. Det trekkes 35% av jobb nummer to for å være "sikker" på at du ikke får baksmell. 35% er mer enn de aller fleste behøver å skatte. Om du tjener noen ti tusener mindre enn du oppgir blir det ikke nødvendigvis noen fest til skatteoppgjøret neste år. Som PerAndre sier så blir skattetrekket justert etter inntekten for hver måned. Tjener du 20' en måned trekkes du f. eks 5' i skatt. Tjener du 18' neste måned trekkes det 4' i skatt. Lenke til kommentar
Railltut Skrevet 11. juni 2016 Del Skrevet 11. juni 2016 Du bør passe på om du jobber mye overtid på en eller begge av jobbene, om du da bare trekkes 35% prosent på overtiden kan det bli ganske akkurat med skattetrekket. Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 11. juni 2016 Del Skrevet 11. juni 2016 Du bør passe på om du jobber mye overtid på en eller begge av jobbene, om du da bare trekkes 35% prosent på overtiden kan det bli ganske akkurat med skattetrekket. 35% er det ordinære skattetrekket som skal trekkes av bi-inntekt. Ved overtid skal det trekkes 50% Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå