Sitrus12 Skrevet 9. juni 2016 Del Skrevet 9. juni 2016 Idag ble jeg stoppet uten gyldig førerkort, hadde glemt å fornye det!! Det gjelder klasse c. Hva kan jeg forvente? Er livredd for å miste jobben Lenke til kommentar
Sitrus12 Skrevet 9. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2016 Idag ble jeg stoppet uten gyldig førerkort, hadde glemt å fornye det!! Det gjelder klasse c. Hva kan jeg forvente? Er livredd for å miste jobben Lenke til kommentar
Musty Skrevet 9. juni 2016 Del Skrevet 9. juni 2016 Er det 10 år siden du skulle fornyet det eller er det 6 dager? 1 Lenke til kommentar
Sitrus12 Skrevet 9. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2016 1dag! Har hatt lappen i et år, glemt å fornyet det etter att jeg tok glattkjøring Lenke til kommentar
Gamle ørn Skrevet 9. juni 2016 Del Skrevet 9. juni 2016 (endret) Jeg er ingen ekspert men det har seg hvertfall slik at alle som blir stoppet uten førerkort enten det har blitt inndratt av politiet eller om man bare aldri har tatt førerkort, så heter det å bli stoppet uten gyldig førerkort. Vil nesten tro at de skjærer alle slike overtredelser under samme kam, og at reaksjonen på det avhenger av omstendighetene rundt situasjonen. Den vanligste reaksjonen for å bli stoppet uten gyldig førerkort er hvertfall en bot på rundt 9-10 000kr, og rundt 6 måneders utsettele/sperrefrist. Riktignok kan det hende at ditt tilfelle er litt mer spesielt, i og med at du "bare" har glemt å fornye førerkortet. Edit; tok de fra deg førerkortet? Endret 9. juni 2016 av Gamle ørn Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 9. juni 2016 Del Skrevet 9. juni 2016 Høres ut som en formaliafeil, jeg blir overrasket om det blir mer enn en smekk på lommeboka så lenge du kan dokumentere at det bare er snakk om at du har glemt å fikse etter glattkjøringa... Lenke til kommentar
fugledama888 Skrevet 9. juni 2016 Del Skrevet 9. juni 2016 Jeg er ingen ekspert men det har seg hvertfall slik at alle som blir stoppet uten førerkort enten det har blitt inndratt av politiet eller om man bare aldri har tatt førerkort, så heter det å bli stoppet uten gyldig førerkort. Vil nesten tro at de skjærer alle slike overtredelser under samme kam, og at reaksjonen på det avhenger av omstendighetene rundt situasjonen. Den vanligste reaksjonen for å bli stoppet uten gyldig førerkort er hvertfall en bot på rundt 9-10 000kr, og rundt 6 måneders utsettele/sperrefrist. Riktignok kan det hende at ditt tilfelle er litt mer spesielt, i og med at du "bare" har glemt å fornye førerkortet. Edit; tok de fra deg førerkortet? Jepp - det er ganske så strengt gitt. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 9. juni 2016 Del Skrevet 9. juni 2016 Hvor lenge siden det utløp? Da trenger du vel oppdatere yrkessjåførdirektivet også? https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/2004-01-19-298/KAPITTEL_6#KAPITTEL_6 http://www.vegvesen.no/forerkort/har-forerkort/fornye-forerkort Lenke til kommentar
Sitrus12 Skrevet 9. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2016 Nei de tok ikke det, så kan kjøre personbil og klasse c1 så lenge Lenke til kommentar
Sitrus12 Skrevet 9. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2016 1dag. Bare livredd for utsettelse Lenke til kommentar
fugledama888 Skrevet 9. juni 2016 Del Skrevet 9. juni 2016 Nei de tok ikke det, så kan kjøre personbil og klasse c1 så lenge Men du fikk bot, el? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 9. juni 2016 Del Skrevet 9. juni 2016 Litt lese stoff: http://www.dinside.no/935433/har-forerkortet-gaatt-ut-paa-dato-dette-maa-du-passe-paa Lenke til kommentar
Sitrus12 Skrevet 9. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2016 Nei de tok ikke det, så kan kjøre personbil og klasse c1 så lengeMen du fikk bot, el? Lenke til kommentar
Sitrus12 Skrevet 9. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2016 Ikke enda blir sendt til politijurist Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 9. juni 2016 Del Skrevet 9. juni 2016 Tror ikke det er fare for det, du vil muligens få midlertidig tillatelse gjeldende for 3 mnd mens du fikser det. Men jeg regner med du tok yrkessjåførdirektivet samtidig med at du kjørte opp, så du må vel ta etterutdannelse på dette også? Lenke til kommentar
Sitrus12 Skrevet 9. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2016 Har tatt yrkessjåfør kurset ja. Spent når jeg skal ringe biltilsynet imorgen! Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 9. juni 2016 Del Skrevet 9. juni 2016 Du får generelt kjøreforbud frem til du har fornyet det/fått gyldig sertifikat. Lenke til kommentar
Sitrus12 Skrevet 9. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2016 Det får jeg inderlig håpe!! Får drar rett til biltilsynet imorgen. Bare jeg ikke får sperrefrist Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 9. juni 2016 Del Skrevet 9. juni 2016 Hva mener du med "biltilsynet"? Trafikkstasjonen til Statens Vegvesen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå