Flexxy Skrevet 16. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2016 Da har jeg forstått at det bare går ikke å kjøre med Klasse B, bestilt bussbillett og vi kjører bilen tilbake, med våre egne prøveskilter. Funnet en annen W124 V8 bensin, kjøper den kanskje neste måned, hehe Takker for hjelpen alle, setter pris på det! Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 21. juni 2016 Del Skrevet 21. juni 2016 Samme side sier også det stikk motsatte, dvs at det er tillate totalvekt som gjelder - ikke hva den er lastet med.Det du skriver i post #3 om at tilhengerens tillatte totalvekt ikke kan overskride bilens tillatte hengervekt stemmer ikke, og det har ikke vært slik før heller. Derimot var det tidligere en regel om at tilhengerens tillatte totalvekt ikke kunne overskride bilens egenvekt; denne regelen ble imidlertid fjernet i januar 2013. Siden denne diskusjonen også kom opp i kommentarfeltet til en artikkel hos Din Side, og enkelte der har vanskelig for å tro på noe annet enn tilhengerkalkulatoren fra SVV, så tok jeg meg tid til å lete opp (med reg.numre fra finn.no) et konkret eksempel på en bil (hvor 3500kg-regelen for klasse B tilsier max 1750kg henger) som har tillatt hengervekt på bare 1400kg, sammen med en henger på 1500kg, som fortsatt er innenfor på klasse B: Lenke til kommentar
Flexxy Skrevet 23. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2016 Hei, Beklager sent svar. Takker alle for hjelpen. Vi besluttet å ta bussen til Volda, og vi kjørte bilen tilbake på prøveskilt. Fungerte helt perfekt, spesielt mtp. luksusseter hos Nettbuss, strømtilgang og WiFi ( Hadde med egen Netcom 4G ruter ), så det ble aldri "kjedelig" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå