Dragoste Skrevet 9. juni 2016 Del Skrevet 9. juni 2016 Hei. Jeg tenkte å anmelde en sak til politet imorgen. Handler om nettsvindling. Hvem snakker jeg først med når jeg skal anmelde? Er det en politimann/dame, eller det hun som sitter på kontoret/bak disken? Er veldig nervøs.. Noen tips? Er det nok at jeg viser informasjonen jeg har om h*n som har svindlet meg på mobilen? Noe annet jeg bør ha med meg? Lenke til kommentar
Dan-Levi Skrevet 9. juni 2016 Del Skrevet 9. juni 2016 https://www.politi.no/tjenester/anmeld_et_forhold/ Lenke til kommentar
Dragoste Skrevet 9. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2016 https://www.politi.no/tjenester/anmeld_et_forhold/ Svarte ikke akkurat på spørsmålene mine.. men takk uansett. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 9. juni 2016 Del Skrevet 9. juni 2016 du snakker kun med dama i skranken. Du snakker ikke med politibetjenter i det hele tatt. Hun ber deg gå bort i sofaen og fylle ut et skjema der du beskriver alt sammen. Så leverer du det til henne, og saken blir tildelt en etterforsker. Da får du et brev i posten om status. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 9. juni 2016 Del Skrevet 9. juni 2016 Jeg ble satt ned i en hyggelig og avslappet prat med politibetjent da jeg opprettet min anmeldelse. Opplevelsen var utelukkende positiv helt fra jeg gikk inn i politistasjonen frem til at jeg fikk bekreftet resultatet i posten noen måneder senere. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 9. juni 2016 Del Skrevet 9. juni 2016 (endret) mulig jeg ikke fikk en betjent siden jeg kom utenom "kontortid". jeg snakket med etterforsker et par ganger på telefon bare. Og plutselig et halvt år senere ble jeg innkalt som vitne i straffesak mot en fyr. Endret 9. juni 2016 av Bytex Lenke til kommentar
War Skrevet 9. juni 2016 Del Skrevet 9. juni 2016 Jeg ble bedt om å komme til stasjonen, så ringe purken personen, hadde penga 5 min etterpå. De løser en haug med problemer når purken ringer de. Han tok den seff ikke, så purken ringte morra, da tok han den kjapt selv 3 min etterpå. Da begynner det å bli styr for`n Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 10. juni 2016 Del Skrevet 10. juni 2016 Jeg ble satt ned i en hyggelig og avslappet prat med politibetjent da jeg opprettet min anmeldelse. Opplevelsen var utelukkende positiv helt fra jeg gikk inn i politistasjonen frem til at jeg fikk bekreftet resultatet i posten noen måneder senere. Henlagt pga. bevisets stilling? Lenke til kommentar
toth Skrevet 10. juni 2016 Del Skrevet 10. juni 2016 Jeg ble bedt om å komme til stasjonen, så ringe purken personen, hadde penga 5 min etterpå. De løser en haug med problemer når purken ringer de. Han tok den seff ikke, så purken ringte morra, da tok han den kjapt selv 3 min etterpå. Da begynner det å bli styr for`n Hæ? Først tok han telefonen og betalte i løpet av fem minutt, men så tok han ikke telefonen likevel, og de ringte morgenen etter... hæ? 1 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 10. juni 2016 Del Skrevet 10. juni 2016 jeg tror han mener at politiet ringte personen som hadde stjålet penger, men han tok ikke tlf så de ringte mora hans, og da fikk de snakket med han på 3 minutter.. Ellernoe. Lenke til kommentar
War Skrevet 10. juni 2016 Del Skrevet 10. juni 2016 Politiet ringer personen, ingen tar den. Politiet ringer foreldrene.. Så venter vi 5 min, så ringer politiet personen igjen, da tar han den for da har morra i mellomtiden ringt sønnen. Da ble det ikke måte på lovnader om å betale og at vippsingen var i gang, dette hadde han glemt ol. Poenget er at politimannen sa at 90% av sike saker løser seg når politiet ringer svindlere. Dvs det løser seg fort. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 10. juni 2016 Del Skrevet 10. juni 2016 Jeg ble satt ned i en hyggelig og avslappet prat med politibetjent da jeg opprettet min anmeldelse. Opplevelsen var utelukkende positiv helt fra jeg gikk inn i politistasjonen frem til at jeg fikk bekreftet resultatet i posten noen måneder senere. Henlagt pga. bevisets stilling? Funnet skyldig for bæring av våpen, straffet med en saftig bot. Her hadde vi naturligvis titalls vitner på saken, og den anmeldte tilsto forbrytelsen for strafferabatt. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå