Topkeks Skrevet 9. juni 2016 Del Skrevet 9. juni 2016 (endret) Er 22 år, og har ikke fullført vgs, pga dette går jeg mye å tenker på fremtiden og hva jeg skal gjøre med livet. sløste bort mine år med ungdomsrett på på VG1 linjer som var helt feil for meg, etter å ha brukt opp ungdomsretten min søke jeg om ett år til med ungdomsrett, dette brukte jeg til å søke meg inn på VG2 IKT fag. oppdaget desværre fort att IKT var noe jeg overhode ikke kunne tenke meg å jobbe med, å endte av diverse grunner opp med å ikke bestå eksamen det skoleåret. I ettertid fikk jeg meg vikarjobb i helsesektor, hvor jeg jobber med mennesker med psykisk utviklingshemming. Dette er en jobb som jeg stortrives med, jobben er mer givende enn jeg kunne ane, og har igrunn konkludert med att dette er noe jeg kan holde på med til jeg er gammel å grå. Problemet er att jeg bare har en vikarstilling, og det kan fort gå lang tid uten noe jobb eller inntekt. Det er vanskelig eller nærmest umulig å få meg noen fast stilling innenfor dette uten utdanning. Hadde jeg bare fått meg denne jobben tidligere i livet, så ville nok ting vært annerledes, men her sitter jeg altså, uten noen utdanning, og gruer meg over framtiden. Har sett en del på nettstudier, og vurdert dette, men er veldig usikker på om det egentlig lønner seg. Hva bør jeg gjør? Setter stor pris på alt av råd! EDIT: innser att dette kanskje er feil del av forumet og poste på? men finner ingen delete funksjon.. Endret 9. juni 2016 av Topkeks Lenke til kommentar
arne22 Skrevet 11. juni 2016 Del Skrevet 11. juni 2016 Det er jo noe som heter "voksenrett". Ser ut som om den begynner ved 25. https://www.vilbli.no/?Artikkel=021459 Lenke til kommentar
sogndal94 Skrevet 11. juni 2016 Del Skrevet 11. juni 2016 Ta kontakt med Opplæringsavdelinga i fylket ditt, dei kan kansje hjelpe deg. Lenke til kommentar
arne22 Skrevet 11. juni 2016 Del Skrevet 11. juni 2016 Ja, det er jo noe som heter fullføringsrett også, og opplæringskontoet er jo de som sitter med oversikten: https://www.vilbli.no/?Artikkel=021829 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå