Gå til innhold

Her bestiller de 100 nye elbiler til politistyrkene sine

Anbefalte innlegg

Fatter ikke hvorfor ikke Politiet i norge kjøper seg noen Telsa Model S biler, de er jo helt fantastiske på norske veier. Bilen har jo mer en nok rekkevidde for hvilket som helst oppdrag.

Det funker dårlig å måtte dra på utrykning når man må stoppe halvveis for å lade.
Hvorfor skulle man måtte stoppe halvveis for å lade?
Jeg mente halvveis i utrykningen om batteriet går tomt og de må stoppe og lade på en bensinstasjon eller noe lignende. Man kan jo selvfølgelig kontinuerlig passe på rekkevidden gjennom dagen, men det er ikke lett når man har mye annet å passe på :-)
Jeg tror du overvurderer hvor actionfylt politiets hverdag er.
Jeg har har flere familiemedlemmer som jobber i politiet, en nær venn av meg er etterforsker og jeg har jobbet tett med dem så jeg tror nok jeg vet mer enn deg hvordan politiet fungerer.

Det du skriver tyder på at du ikke vet noe særlig i det hele tatt. Spesielt når du trekker inn etterforskere.

Kan du være litt mer presis? Og hva er dine kvalifikasjoner til å vite mer enn andre hva politiets hverdag går utpå? Annet enn å kverulere altså?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

El politibil kan være belastet mye til batteri drift på grunn av høy hastighet også bilen bruker blinke lys og sirene .

Blinklys og sirene bruker kanskje 50W hver. Under vanlig kjøring bruker bilen ca 10-20.000 W. De må tute og blinke noe voldsomt før det i det hele tatt merkes på strømforbruket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...