FrihetensRegn Skrevet 12. juni 2016 Del Skrevet 12. juni 2016 Fatter ikke hvorfor ikke Politiet i norge kjøper seg noen Telsa Model S biler, de er jo helt fantastiske på norske veier. Bilen har jo mer en nok rekkevidde for hvilket som helst oppdrag.Det funker dårlig å måtte dra på utrykning når man må stoppe halvveis for å lade.Hvorfor skulle man måtte stoppe halvveis for å lade?Jeg mente halvveis i utrykningen om batteriet går tomt og de må stoppe og lade på en bensinstasjon eller noe lignende. Man kan jo selvfølgelig kontinuerlig passe på rekkevidden gjennom dagen, men det er ikke lett når man har mye annet å passe på :-)Jeg tror du overvurderer hvor actionfylt politiets hverdag er.Jeg har har flere familiemedlemmer som jobber i politiet, en nær venn av meg er etterforsker og jeg har jobbet tett med dem så jeg tror nok jeg vet mer enn deg hvordan politiet fungerer. Det du skriver tyder på at du ikke vet noe særlig i det hele tatt. Spesielt når du trekker inn etterforskere. Kan du være litt mer presis? Og hva er dine kvalifikasjoner til å vite mer enn andre hva politiets hverdag går utpå? Annet enn å kverulere altså? Lenke til kommentar
FB.030310387275009 Skrevet 16. juni 2016 Del Skrevet 16. juni 2016 El politibil kan være belastet mye til batteri drift på grunn av høy hastighet også bilen bruker blinke lys og sirene . Lenke til kommentar
Knut Bråtane Skrevet 26. juni 2016 Del Skrevet 26. juni 2016 El politibil kan være belastet mye til batteri drift på grunn av høy hastighet også bilen bruker blinke lys og sirene . Blinklys og sirene bruker kanskje 50W hver. Under vanlig kjøring bruker bilen ca 10-20.000 W. De må tute og blinke noe voldsomt før det i det hele tatt merkes på strømforbruket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå