Claaaas Skrevet 9. juni 2016 Del Skrevet 9. juni 2016 (endret) Jeg har solgt "virtuelle ting" til over [fjernet] til noen over [fjernet] som jeg ikke helt vet hvem er, og har enda ikke mottatt pengene. Vi hadde en avtale at han skulle betale når han fikk lønning, noe som han aldri fikk. Nå har det gått 45 dager siden han egentlig skulle betale. (Med virtuelle ting mener jeg "skins" på et spill, altså pixler), noe som han klarte å tape på gambling dagen han fikk det. Har regelmessig kontakt med han, og han kommer bare med unnskyldninger at sjefen er borte og han ikke har fått pengene etc.. Har enda chat logs med han der vi gjør avtalen osv. Er dette noe jeg kan gå til politiet med om nødvendig? (er [fjernet]) Vet hvor han jobber og evt. familiemedlemmer. Har ikke peiling om dette er riktig forum, men all hjelp settes stor pris på! Endret 25. februar 2017 av Gavekort Fjernet sensitiv informasjon Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 9. juni 2016 Del Skrevet 9. juni 2016 Hvorfor gir du bort verdier til 6000,- uten å få betalt? Om du ikke kan bevise både byttehistorikk mellom din og hans konto, samt skriftlige logger som klart sier hva som kjøpes/selges så sier jeg bare lykke til. Lenke til kommentar
Fenrisúlfr Skrevet 9. juni 2016 Del Skrevet 9. juni 2016 du kan prøve politiet hvis du har tilstrekkelig med bevis. da har du lært til neste gang, ikke send fra deg noe uten betaling FØRST. Lenke til kommentar
Lixxon Skrevet 9. juni 2016 Del Skrevet 9. juni 2016 . Vi hadde en avtale at han skulle betale når han fikk lønning, noe som han aldri fikk. Nå har det gått 45 dager siden han egentlig skulle betale. (Med virtuelle ting mener jeg "skins" på et spill, altså pixler), noe som han klarte å tape på gambling dagen han fikk det. Dette er klart lureri hvorfor selge før han skulle fått sin lønning til å starte med? Gamblet bort dagen han fikk det innebærer også at han aldri var interessert i din vare, han ville bare ha noe å gamble med... Du får bare mase pån inntil videre kanskje han ender opp med å betale deg? Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 9. juni 2016 Del Skrevet 9. juni 2016 Jeg mistenker du må gjøre så det blir verdt for ham å betale. Pr. dags dato er det ikke verdt det for ham, siden politiet ikke kommer til å bry seg med småbeløp over gjenstander som ikke kan returneres osv. Lenke til kommentar
Claaaas Skrevet 9. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2016 Jeg mistenker du må gjøre så det blir verdt for ham å betale. Pr. dags dato er det ikke verdt det for ham, siden politiet ikke kommer til å bry seg med småbeløp over gjenstander som ikke kan returneres osv. hva mener du? Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 9. juni 2016 Del Skrevet 9. juni 2016 (endret) Jeg mistenker du må gjøre så det blir verdt for ham å betale. Pr. dags dato er det ikke verdt det for ham, siden politiet ikke kommer til å bry seg med småbeløp over gjenstander som ikke kan returneres osv. hva mener du? Han mener at politiet har bedre ting å gjøre enn å bruke masse tid og ressurser på å hjelpe en dum [fjernet]. Endret 25. februar 2017 av Gavekort Fjernet sensitiv informasjon 5 Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 10. juni 2016 Del Skrevet 10. juni 2016 (endret) Jeg mistenker du må gjøre så det blir verdt for ham å betale. Pr. dags dato er det ikke verdt det for ham, siden politiet ikke kommer til å bry seg med småbeløp over gjenstander som ikke kan returneres osv. hva mener du? Han mener at politiet har bedre ting å gjøre enn å bruke masse tid og ressurser på å hjelpe en dum [fjernet]. På sett og vis. Du må antageligvis utgjøre et større problem for denne personen en det er problem å skaffe pengene. Endret 25. februar 2017 av Gavekort Fjernet sensitiv informasjon Lenke til kommentar
coffeee Skrevet 10. juni 2016 Del Skrevet 10. juni 2016 Vært borti lignende sak med beløp kr 400 000 + og selv det er for lavt for at det kan prioriteres av politiet. Særlig dersom man har vært litt "dum", slik både du og han i den saken jeg snakker om hadde vært, har jeg inntrykk av at terskelen for at politiet skal bruke tid på saken er særdeles høy. Du må nok anlegge sak for forliksrådet slik at du kan få dom for kravet. Deretter kan det tvangsinndrives hos namsmannen. Lenke til kommentar
Lixxon Skrevet 10. juni 2016 Del Skrevet 10. juni 2016 Denne dukket opp på reddit idag, https://www.reddit.com/r/GlobalOffensive/comments/4nfmbx/scammer_prosecuted_and_convicted_of_30_days/?sort=top Idømt fengsel og samfunnsstraff vet ikke om det er en helt legit sak virker litt spesielt Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 10. juni 2016 Del Skrevet 10. juni 2016 Hender det hjelper med trusler om politi, samt å gjøre navnet hans kjent i miljæøet han vanker. En dust som skylder meg 2k (og har gjort det i over et år) betalte meg plutselig ned da jeg sluttet å være snill gutt 1 Lenke til kommentar
Xiphac Skrevet 10. juni 2016 Del Skrevet 10. juni 2016 Etter hva du skriver i første post, tviler jeg egentlig på om denne fyren har planer om å betale deg frivillig. Snakk heller med noen som kan hjelpe deg med å få tilbake disse pengene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg