Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst] Ikke motatt penger etter salg

Claaaas

Anbefalte innlegg

Jeg har solgt "virtuelle ting" til over [fjernet] til noen over [fjernet] som jeg ikke helt vet hvem er, og har enda ikke mottatt pengene. Vi hadde en avtale at han skulle betale når han fikk lønning, noe som han aldri fikk. Nå har det gått 45 dager siden han egentlig skulle betale.

(Med virtuelle ting mener jeg "skins" på et spill, altså pixler), noe som han klarte å tape på gambling dagen han fikk det. Har regelmessig kontakt med han, og han kommer bare med unnskyldninger at sjefen er borte og han ikke har fått pengene  etc.. Har enda chat logs med han der vi gjør avtalen osv. Er dette noe jeg kan gå til politiet med om nødvendig? (er [fjernet]) 

Vet hvor han jobber og evt. familiemedlemmer. 

Har ikke peiling om dette er riktig forum, men all hjelp settes stor pris på!

Endret av Gavekort
Fjernet sensitiv informasjon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

. Vi hadde en avtale at han skulle betale når han fikk lønning, noe som han aldri fikk. Nå har det gått 45 dager siden han egentlig skulle betale.

(Med virtuelle ting mener jeg "skins" på et spill, altså pixler), noe som han klarte å tape på gambling dagen han fikk det.

Dette er klart lureri :dribble: hvorfor selge før han skulle fått sin lønning til å starte med? Gamblet bort dagen han fikk det innebærer også at han aldri var interessert i din vare, han ville bare ha noe å gamble med...

Du får bare mase pån inntil videre kanskje han ender opp med å betale deg?

Lenke til kommentar

Jeg mistenker du må gjøre så det blir verdt for ham å betale. Pr. dags dato er det ikke verdt det for ham, siden politiet ikke kommer til å bry seg med småbeløp over gjenstander som ikke kan returneres osv.

Lenke til kommentar

Jeg mistenker du må gjøre så det blir verdt for ham å betale. Pr. dags dato er det ikke verdt det for ham, siden politiet ikke kommer til å bry seg med småbeløp over gjenstander som ikke kan returneres osv.

hva mener du?

Lenke til kommentar

hva mener du?

Han mener at politiet har bedre ting å gjøre enn å bruke masse tid og ressurser på å hjelpe en dum [fjernet].

Endret av Gavekort
  • Liker 5
Lenke til kommentar

hva mener du?

Han mener at politiet har bedre ting å gjøre enn å bruke masse tid og ressurser på å hjelpe en dum [fjernet].

På sett og vis. 

Du må antageligvis utgjøre et større problem for denne personen en det er problem å skaffe pengene.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Vært borti lignende sak med beløp kr 400 000 + og selv det er for lavt for at det kan prioriteres av politiet. Særlig dersom man har vært litt "dum", slik både du og han i den saken jeg snakker om hadde vært, har jeg inntrykk av at terskelen for at politiet skal bruke tid på saken er særdeles høy. 

Du må nok anlegge sak for forliksrådet slik at du kan få dom for kravet. Deretter kan det tvangsinndrives hos namsmannen.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...