Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke pcen til å fungere.

Anbefalte innlegg

Dette, noe lignende, svart eller hvit skjerm kommer opp når jeg skrur på pcen. Noen som vet hva problemet kan være?

Gigabyte GA-970A-UD3, Socket-AM3+

AMD FX-8120 8-Core Processor

Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB CL9

PowerColor Radeon HD 7850 2GB GDDR5

OCZ SSD Agility 3 Series 2.5" 120GB 20nm

Silver Power SP-SS500 500W PSU

Windows 7

post-290844-0-23143500-1465482239_thumb.jpeg

post-290844-0-74054900-1465482428_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan faktisk være skjermkortet ja.

Powercolor sine kjøleløsninger er av min erfaring svært dårlige , dårlig kjøling på minne kan forårsake problemer over tid.

Går viftene rundt på skjermkortet som de skal? Er strømkabelen koblet til? Har du fjernet støv?

Lenke til kommentar

Ok.

Mener at du kan finne programvare til skjermkortet ditt som lar deg sette minnehastigheten , denne bør justeres ned med 50% i første omgang , forsvinner disse feilene da er det pga varme på nettopp minnebrikkene eller at de begynner å bli såpass gamle at de ikke fungerer optimalt.

Jeg tror personlig at problemet ligger i selve kjøleløsningen til minnebrikkene og ( om de ikke er ødelagte ) så kan dette fikses ved å demontere kjøleren , ha på "goop" på kjøleren til minne og gpu og så montere alt igjen på riktig måte.

Lenke til kommentar

Men det er greit å isolere feilkilden til skjermkortet før du gjør det, altså at du er rimelig sikker på at det faktisk er skjermkortet som er problemet. Har du et annet skjermkort og/eller en annen PC tilgjengelig som du kan bruke til testing?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...