Tomzern Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 Skal jeg skjære 8cm viftehull i sidedøra med dremel eller stikksag?? Hva er best??Hadde vært fint om det gikk fint med dremel for da kunne jeg ha gjort det nå med en gang Mvh Tomzern :-) Lenke til kommentar
felge Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 brukte vinkel kutter jeg.. men men tror du bør kule n litt med det.. gikk ikke så bra Lenke til kommentar
Lucifer 666 Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 Jeg brukte hullsag jeg. Og en fil til slutt for å ta vekk skarpe kanter. Resultatet ble sjef det Lenke til kommentar
meanbean Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 Hol sag er bedre. Men vis du har "pingle" kabb med tynne plater funker det bra med dremel, berre ta deg god tid og ha menge kapp skiver liggende..... Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Jeg ville brukt hullsag, men ikke med sagblad på 80mm, heller 77/78mm, fordi viftebladene er ikke 80mm i diameter... mener jeg å huske.. noen får rette på meg hvis jeg tar feil Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Jeg ville brukt hullsag, men ikke med sagblad på 80mm, heller 77/78mm, fordi viftebladene er ikke 80mm i diameter... mener jeg å huske.. noen får rette på meg hvis jeg tar feil Innerdiameter av ramma er 80mm, men vifteblada er 78mm. Så det stemmer nok. Lenke til kommentar
Kris_TheLord Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Dremel funker fint, du må bare passe på å la kutteskiven synke ned i metallet. Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 problemet er at gnistføyka stenger for sikten. det var det for meg ialefall. Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Kappet hull til 120mm med vinkelsliper. Gikk bra det, skulle ha firkantet hull. (ac radiator grill) Ville ALDRI brukt vinkelsliper på et rundt hull. For upresist verktøy. Men morro er det da...... Stikksag er strålende. Med dremel lønner det seg å finne skikkelige kapp-skiver, ikke "nille". De skikkelige holder en stund (trenger sikkert et par). Har du tid til å vente ville jeg valgt stikksag. Lenke til kommentar
Malevolence Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 selv har jeg brukt diamantskiver, men de skjærer litt sakte... til gjengjeld varer de utrolig lenge Lenke til kommentar
Flames Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Funker det med diamantskiver til slike formål ? Jeg trodde at diamantskivene kun var for kapping i glass/stein og slikt.. Lenke til kommentar
Malevolence Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 sikkert....det går sakte, men de tåler mye Lenke til kommentar
clubzoda Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 (endret) Jeg ville brukt hullsag, men ikke med sagblad på 80mm, heller 77/78mm, fordi viftebladene er ikke 80mm i diameter... mener jeg å huske.. noen får rette på meg hvis jeg tar feil Innerdiameter av ramma er 80mm, men vifteblada er 78mm. Så det stemmer nok. :!: stort sett alle 80mm vifter har ytre mål på 80x80mm, mens inni ramma er 76-77 mm. viftebladene er som oftest 74-75mm i diameter. er vel kun noen av aluviftene som er større enn 80x80mm utvendige mål. ontopic: bruk dremel hvis du har, men ta deg god tid. ett tips er å bruke en trådgrill som mal. tegn da på innsiden av den ytterste tråden, da skjuler du bedre dårlig kutting, og hullet blir ikke for stort. lettere uansett å utvide det enn motsatt Endret 25. november 2003 av clubzoda Lenke til kommentar
tobiass1 Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Stikk SAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAG!! Det funker smell fett!! Mye bedre en dremel!!! Lenke til kommentar
Daron Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Brukte dremmel til mine 3x120mm huller.. funka fint det.. Sagde 2 mm innenfor streken, og gikk over etterpå for å få et jevnt resultat.. Jeg brukte de fiberforsterkte kappeskivene.. de funker perfekt.. brukte kun 2 på 3 huller(knakk det ene).. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå