Gå til innhold

Dremel eller stikksag på viftehull?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kappet hull til 120mm med vinkelsliper. Gikk bra det, skulle ha firkantet hull. (ac radiator grill) Ville ALDRI brukt vinkelsliper på et rundt hull. For upresist verktøy. Men morro er det da...... Stikksag er strålende. Med dremel lønner det seg å finne skikkelige kapp-skiver, ikke "nille". De skikkelige holder en stund (trenger sikkert et par). Har du tid til å vente ville jeg valgt stikksag.

Lenke til kommentar
Jeg ville brukt hullsag, men ikke med sagblad på 80mm, heller 77/78mm, fordi viftebladene er ikke 80mm i diameter... mener jeg å huske.. noen får rette på meg hvis jeg tar feil

Innerdiameter av ramma er 80mm, men vifteblada er 78mm. Så det stemmer nok. ;)

:!: stort sett alle 80mm vifter har ytre mål på 80x80mm, mens inni ramma er 76-77 mm. viftebladene er som oftest 74-75mm i diameter.

er vel kun noen av aluviftene som er større enn 80x80mm utvendige mål.

ontopic: bruk dremel hvis du har, men ta deg god tid. ett tips er å bruke en trådgrill som mal. tegn da på innsiden av den ytterste tråden, da skjuler du bedre dårlig kutting, og hullet blir ikke for stort. lettere uansett å utvide det enn motsatt

Endret av clubzoda
Lenke til kommentar

Brukte dremmel til mine 3x120mm huller.. funka fint det.. Sagde 2 mm innenfor streken, og gikk over etterpå for å få et jevnt resultat..

Jeg brukte de fiberforsterkte kappeskivene.. de funker perfekt.. brukte kun 2 på 3 huller(knakk det ene)..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...