Gå til innhold

Program for selvbetjent ordresystem eller elektronisk skjema?


Anbefalte innlegg

Leter etter et program for å lage et skjema hvor kundene fyller ut alt selv via berørings-skjerm og tastatur.

De fyller inn personlig info som navn, tlf, epost og adresse, samt varene de kjøper, og deretter sendes skjema elektronisk til kontoret via mail eller lignende.

 

Har et enkelt system i dag med Acrobat, hvor et skjema ligger i full skjerm visning, og de fyller ut, og trykker på en knapp når de er ferdige. Hvis de har fylt ut alt riktig går det gjennom, og da kan de trykke tøm skjema, og det er klart til nestemann. Hvis de ikke har fylt ut alle felter kommer opp feilmelding og rød ramme rundt påkrevde felt, og da kan de legge inn resten og trykke på nytt..

 

Skjemaet legges i mail, klart til å sendes. Så må vi inn på pc-en og sende alle mailene.

 

Men skulle enten mordernisert det, eller funnet noe bedre løsning..

Kan markere alle påkrevde felt med egen farge feks, samt finne en løsning som gjør at mailen og sendes automatisk.

 

Men på det skjemaet er det ført opp vanligste varene, og noen linjer ledig for andre varer. Summering gjøres automatisk.

Men finnes ikke noe database på varer, eller kunder.

 

Hva slags program kan gjøre dette enklere og mer effektivt?

 

Gjerne et skjema på skjermen, eller felt for felt kommer opp.

 

Dette bør fungere uten at folk må innom annet på maskinen. Stort sett i fullskjerm modus, og at ferdig ordreliste sendes automatisk på mail eller lignende.

Gjerne med database med varer og priser, samt kundedatabase, så de slipper å plotte inn alt hver gang de henter varer.

(Har alle programmer fra Adobe..)

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det mest åpenbare alternativet er vel en helt ordinær webside.

 

Du kan bake inn nødvendig validering, og elementer som vare og pris hentes rett ut fra bedriftens erp-system (les: de er alltid oppdatert). For nye kunder så starter prosessen med å opprette kundekort. I praksis blir jo dette en slags handlevogn slik du ellers er vant med fra nettbutikker.

 

Ved bestilling skriver man opplysningene direkte tilbake i erp-systemet som en ordre. Om ønskelig kan man også sende ut en bekreftelse per e-post; enten til kunden, salgskontoret eller begge.

Lenke til kommentar

Har nettbutikk som kunne vært brukt, men lokale kunder har normalt ikke brukt denne, og vil helst ikke bruke data i det hele tatt, da de er ofte eldre menn som ikke har pc.. Derfor er skjemaet på skjermen likt det som tidligere var i pairform. Derfor enkelt å bruke for dem.

Så vil prøve å få til noe lignende eller noe annet som er enkelt for hverman som ikke er pc-erfaren..

Lenke til kommentar

kanskje ikke akkurat den løsningen du ser etter, men mulig det er litt mer praktisk enn nåværende løsning. 

Med Google forms (skjema) kan du lage slike skjema du har laget med acrobat. Men det fine med det er at det kan lagres rett i et excel-ark som du har på google office. I et regneark kronologisk. 

 

Er ikke en proffløsning akkurat, men kanskje litt mer praktisk enn nåværende. Og skjemaet kan da deles med flere brukere. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...