kimkim Skrevet 9. juni 2016 Del Skrevet 9. juni 2016 Heisann! Jente på 19 år her. Lurer på om det er mulig å ringe til legen for å si at jeg ikke er i særlig form, også kan han sende det til meg via mail? Fordi er kvalm, oppkast etc og er en viktig prøve imorra så trenger legeerklæringa. Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 9. juni 2016 Del Skrevet 9. juni 2016 Nei. Sykemelding/attest fra lege gis kun ved oppmøte, da han må undersøke deg. Det er, så vidt jeg vet, undersøkelsesplikt uansett for å få legeattest. Lenke til kommentar
kimkim Skrevet 9. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2016 Nei. Sykemelding/attest fra lege gis kun ved oppmøte, da han må undersøke deg. Det er, så vidt jeg vet, undersøkelsesplikt uansett for å få legeattest. Selv om jeg trenger for 1 dag? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 9. juni 2016 Del Skrevet 9. juni 2016 Ja, om ikke kan jo hvem som helst ringe og få legeattest uten grunn, som f.eks når det er en prøve man ikke har lyst til å ta Lenke til kommentar
Sjøbanan Skrevet 9. juni 2016 Del Skrevet 9. juni 2016 Om du nå faktisk er syk, så har du enda tid til å ringe inn om time og forklare situasjonen. Du har faktisk hatt god tid til å dra inn. Lenke til kommentar
kimkim Skrevet 9. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2016 Om du nå faktisk er syk, så har du enda tid til å ringe inn om time og forklare situasjonen. Du har faktisk hatt god tid til å dra inn. Ja er det. Og ja tenker å ringa ja . Er det da mulig for dem å sende meg legeerklæringa for 1 dag via epost/mail, eller..? Lenke til kommentar
kimkim Skrevet 9. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2016 Ja, om ikke kan jo hvem som helst ringe og få legeattest uten grunn, som f.eks når det er en prøve man ikke har lyst til å ta Sikker? Er jo mange som bare ringer og sier de ikke er iform så sender legen en erklæring til dem. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 9. juni 2016 Del Skrevet 9. juni 2016 Du må uansett komme dit å bli undersøkt. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 9. juni 2016 Del Skrevet 9. juni 2016 Ja, om ikke kan jo hvem som helst ringe og få legeattest uten grunn, som f.eks når det er en prøve man ikke har lyst til å ta Sikker? Er jo mange som bare ringer og sier de ikke er iform så sender legen en erklæring til dem. https://www.helsenett.no/index.php?option=com_content&view=article&id=2014:sykemelding-og-egenmelding&catid=107:lov-og-rett&Itemid=524 Må jeg til legen for å få sykmelding, eller er det nok å ringe til legen?Det kreves at legen personlig undersøker den som skal få sykemelding. Det kan gjøres unntak i helt spesielle tilfeller, men da må legen undersøke deg senest et par dager etter at du har fått sykemelding." Lenke til kommentar
kimkim Skrevet 9. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2016 S Ja, om ikke kan jo hvem som helst ringe og få legeattest uten grunn, som f.eks når det er en prøve man ikke har lyst til å ta Sikker? Er jo mange som bare ringer og sier de ikke er iform så sender legen en erklæring til dem. https://www.helsenett.no/index.php?option=com_content&view=article&id=2014:sykemelding-og-egenmelding&catid=107:lov-og-rett&Itemid=524Må jeg til legen for å få sykmelding, eller er det nok å ringe til legen?Det kreves at legen personlig undersøker den som skal få sykemelding. Det kan gjøres unntak i helt spesielle tilfeller, men da må legen undersøke deg senest et par dager etter at du har fått sykemelding." Sykemelding ja. For jobb. Jeg snakker om legeerklæring for skole Lenke til kommentar
aklla Skrevet 9. juni 2016 Del Skrevet 9. juni 2016 Samme sak, er jo sykemelding du må ha også. Legen kan jo ikke erklære deg for syk for prøven via telefon. Men, hva er det store problemet med å dra til legen egentlig? Om du faktisk er syk er det jo bare å dra til legen. Er du ikke syk får du heller ikke legeerklæring på at du er syk ettersom du ikke er syk. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 9. juni 2016 Del Skrevet 9. juni 2016 Om du faktisk er syk er det jo bare å dra til legen. Greia med at man er syk er jo ... at man er syk. Er man frisk nok til å dra til legen kunne man like gjerne dratt på skolen, for å sette det på spissen. Lenke til kommentar
kimkim Skrevet 9. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2016 Om du faktisk er syk er det jo bare å dra til legen. Greia med at man er syk er jo ... at man er syk. Er man frisk nok til å dra til legen kunne man like gjerne dratt på skolen, for å sette det på spissen. Hva om man ikke får dratt til legen da? Kan man ringe til legen? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 9. juni 2016 Del Skrevet 9. juni 2016 Du kan ringe legen og bli undersøkt f.eks dagen etter. Undersøkelse må uansett til. Men det er vel problematisk ettersom du ikke er syk... Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 12. juni 2016 Del Skrevet 12. juni 2016 Fubker det ikke med egenerklæring for skoler? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå