123Jente321 Skrevet 9. juni 2016 Del Skrevet 9. juni 2016 Hei! I morgen har jeg min siste eksamen som avgangselev ved videregående skole, jeg kom opp i norsk muntlig. Oppgaven min gir meg kun tema, så problemstilling står jeg fritt til å velge selv. Tema: Språk, litteratur og strøminger i samtiden. Er det noen der som har noen gode tips på hvordan jeg skal angripe denne oppgaven? Lærer vil gjerne at vi drar inn tekster og forfattere. På forhånd TUSEN TAKK!! Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 9. juni 2016 Del Skrevet 9. juni 2016 Hvis det skal dras inn tekster og forfattere så bør du jo ta utgangspunkt i hva du har lest og kan noe om. Hva har du lest og kan noe om? Lenke til kommentar
123Jente321 Skrevet 9. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2016 Hvis det skal dras inn tekster og forfattere så bør du jo ta utgangspunkt i hva du har lest og kan noe om. Hva har du lest og kan noe om? tidsperioden strekker seg fra 1800 til 1900-tallet. så jeg kan velge og vraker fra dette, men det måtte komme godt frem at jeg forsto temaet og at dette kommer godt frem igjennom presentasjonen! Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 9. juni 2016 Del Skrevet 9. juni 2016 Problemet er at det er i morgen. Det er ikke så lurt for forumhjelperne å komme med masse nye greier da, du vil ikke klare å få en "bred kompetanse" på så kort tid. Igjen; Hva/ hvem kan du noe om? Det er lettere å gi deg hint da og det er mer fornuftig for deg å ha det som utgangspunkt. Lenke til kommentar
123Jente321 Skrevet 9. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2016 Problemet er at det er i morgen. Det er ikke så lurt for forumhjelperne å komme med masse nye greier da, du vil ikke klare å få en "bred kompetanse" på så kort tid. Igjen; Hva/ hvem kan du noe om? Det er lettere å gi deg hint da og det er mer fornuftig for deg å ha det som utgangspunkt. Eksamensoppgaven fikk vi ikke før nå mtp at oppgaven gis 24 timer før eksamen. Jeg har gått gjennom det som er å gå igjennom fra 1800-tallet til i dag, dette har strekt seg gjennom tre år. Men min tanke er å konsentrere meg om Naturalismen der jeg drar inn en forfatter og en tekst av denne forfatteren, det samme tenker jeg om modernismen. Men det jeg hadde trengt hjelp til er å formulerer en problemstilling til dette ut i fra teamet som ble gitt Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 9. juni 2016 Del Skrevet 9. juni 2016 Så med angripe så mente du at du trengte hjelp til å formulere en problemstilling du kan jobbe utifra Da ble det mer forståelig Lenke til kommentar
123Jente321 Skrevet 9. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2016 Så med angripe så mente du at du trengte hjelp til å formulere en problemstilling du kan jobbe utifra Da ble det mer forståelig Ja! Har du noen tips å komme med? Lenke til kommentar
KarenO Skrevet 9. juni 2016 Del Skrevet 9. juni 2016 Du vil fokusere på både modernismen og naturalismen? Lenke til kommentar
123Jente321 Skrevet 9. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2016 Du vil fokusere på både modernismen og naturalismen? Ja, det var planen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå