Gå til innhold

Pulsklokke anbefalninger?


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg ønsker å gå til innkjøp av en pulsklokke for å motivere meg selv til mer trening.

I dag trener jeg mest jogging/sykling.

Ønsker at klokken kan være "pen" nok til at jeg kan ha den på jobb, også ønsker jeg god batteritid samt at den er brukervennlig. Prisen er ikke så viktig, men liker å spare penger. For meg har det ingenting å si om den kan kommunisere med mobil eller ei.

 

Jeg har sett på FENIX, men vil ikke ha den, da jeg synes den virker bulkete. Så også på en Garmin 325, men den så vondt ut å ha på seg. Har vært på tanken med en 920XT, men var ikke helt sikker da jeg stod i butikk. Så nå tenker jeg å høre med dere! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Polar skal visstnok ha en av de aller beste i sin toppmodell om du vil ut med rundt 4000kr.

 

Mange av de beste bruker pulsbelte, rett og slett fordi det er mye mer presis og konsekvent enn optisk måling. En kombinasjon hadde vel vært det beste.

 

Polar V800 har alle funksjoner man kan ønske seg. Vanntett og triathlon optimert og med ekstra funksjoner for måling av hverdagsgreier.

 

http://www.polar.com/nb/produkter/pro/V800_javier_gomez_noya_special_edition

 

Ser vel grei ut også.

 

Ps. Polar er Finsk, så da støtter du isåfall også Finsk næringsliv.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Jeg bruker Polar M400, og jeg tviler du vil få en som er mer "bang for the buck" enn ved denne. Bruker den utelukkende til løping. Utseende er vel muligens en smaksak, jeg bruker den kun til trening. Polar V800 ser dog en del bedre ut, om du vil ha noe som fungerer til andre ting. Slike klokker (med de store displayene) vil dog alltid se litt rart ut, etter min mening ihvertfall. 

Lenke til kommentar

Hei, tusen takk for mange gode svar. Jeg skal se litt på alternativene! :) 

Jeg har aldri brukt pulsklokke før, så jeg vet jo faktisk ikke hva jeg begir meg utpå.. Og kanskje en aktivitetsmåler ville dekket mitt behov.. Ikke godt å si. Må si denne fanget min interesse etter å ha vært på siden til polar. 

http://www.polar.com/nb/produkter/sport/A360 noen som har noen innvendinger på en slik en? Dette er jo plutselig en helt annen retning enn hva jeg først spurte om.. 

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg vil velge meg en Garmin 235.

Den har fått OK reviews, og sikkert god nok for mitt bruk.

 

Vil fortsatt ha tanker rundt et kjøp, hvis noen har noe! Pris er egentlig uviktig, men tror ikke jeg trenger en triathlon klokke for mitt enkle bruk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...