Gå til innhold

P4 Northwood/Asus P4S333 Resultat

Andree

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Helt greie resultater ja. . men jeg hadde fått bere en deg hadde jeg ikke hatt så motstandsdyktig ide hd :grin: nw'en min kjørte fint 2620 helt til jeg skulle installe windows og cd-rommen/ide disken ikke var helt med ..

klarte 2,5 ghz greitt inn i win2k og kjøre benchmark .. men store filoverføringer så fikk jeg crc error (pci/ide bus for høy.. litt kronglete divider settigns på ABIT SD7-533)

Men NW har potensiale ja.. selv er jeg uten pc nå og venter og ser til kommer mer på markedet og DDR blir billigere.. bruker penga på parabol og hjemmekino nuh :smile:

Lenke til kommentar

Tenkte bare jeg skulle nevne at temperaturen din sannsynligvis er et godt stykke over 40°C, ivertfall dersom du bruker den medfølgende kjøleribben. Av en eller annen grunn klarer ikke Asus å får temperaturmålingene til å stemme. Dette gjelder også på P4B266 hovedkortet (i845D). Dette er noe som muligens rettes opp i fremtidige bioseversjoner, men det er jo ingen garantier.

Her burde Asus tatt en titt på Abit og MSI, for de har ikke dette problemet.

Lenke til kommentar

Temperaturen stemmer. Kjenner man på kjøleribben, kan man kjenne at denne er under kropstemperatur (37'C). Kjennes kald å god ut. Har satt på en zalman vifte-løs northbridge kjøler. Denne er større en den som leveres originalt.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-26 15:20, Andree skrev:

Temperaturen stemmer. Kjenner man på kjøleribben, kan man kjenne at denne er under kropstemperatur (37'C). Kjennes kald å god ut. Har satt på en zalman vifte-løs northbridge kjøler. Denne er større en den som leveres originalt.

Dersom temperaturavlesingen stemmer, er du den eneste jeg vet om som har et Asus P4S333 som fungerer som det skal. Asus support kjenner heller ikke til noen, da de vet at dette er en feil på/med biosen på disse kortene. (Dette gjelder også for P4B266).

Abit SD7333 leser den innebygde temperatursensoren på P4 prosessoren korrekt, og her vil du tydelig se at temperaturen varierer stort mellom idle og load. Idletemperaturen er nesten nede på kabinett temperaturen. Ta en titt på denne siden, så vil du se en mer realistisk load temperatur på P4 1.6GHa overklokket til 2.4GHz med original kjøler.

Det kan godt hende at temperaturen er 40°C med en uoriginal kjøler, f.eks. i ditt tilfelle. Men det er bare en tilfeldighet at hovedkortet rapporterer 40°C (Bare sett på originalkjøleren, så vil du se at temperaturen ikke endres vesentlig, dersom den endres i det hele tatt).

Byggeren

[ Denne Melding var redigert av: byggeren på 2002-02-26 16:41 ]

Lenke til kommentar

Som Byggern sier: "har du sett om den går over 40C da??"Det har vært diskusjon om det før,da det viser seg at ASUS Probe viser 40C hele tiden.

Jeg kjøpte en P4 1,8Ghz NW,i ASUS Probe viste det 40C så jeg tenkte da klokker vi litt,når jeg hadde kjørt den en god stund på 2200Mhz viste den fortsatt 40C.

Så hvist ikke du har rettet dette så er ASUS Probe akkuratt likt som på alle likens HK den viser kun 40C.

ASUS P4S333

P4 "Northwood" 1,8@2,0Ghz

256Mb DDR RAM

IBM 60GB

ASUS V7700 GF2 32MB DDR

[ Denne Melding var redigert av: AcidSmurf på 2002-02-27 18:11 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...