pierce007 Skrevet 13. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2016 Etter burettslagslova § 7-5 skal det holdes ekstraordinær generalforsamling når en av følgende tre instanser krever det: 1) Styret 2) Revisor 3) Minst to andelseiere og minst 10 % av stemmene Revisor og andelseiere må i sitt krav til styret angi hvilke saker generalforsamlingen skal behandle. Dette skyldes at styret må ta inn saken i innkallingen. hva er fristen for å avholde dette? Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 13. juni 2016 Del Skrevet 13. juni 2016 (endret) Hvor kommer hundre tusener fra? Hva er grunnen til at det ble redusert til 50 000 Kr? Hva skal gjøres for 50 000 Kr? Endret 13. juni 2016 av Thonord Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 13. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2016 Det er det ikke mange som vet tror jeg bortsett fra styret. Styret mente en liten lekeplass vil koste et pr hundretusener for alderen 4 -8 år, men reduserte dette til rundt 50.000 på årsmøte (dog kun blitt fortalt av andre, da jeg ikke hadde anledning til å stille). Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 13. juni 2016 Del Skrevet 13. juni 2016 Det er ingen spesiell frist for å kalle inn til ekstraordinær generalforsamling. Men hvis styret ikke gjør det innen rimelig tid kan man kreve at tingretten kaller inn. Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 14. juni 2016 Del Skrevet 14. juni 2016 Det er det ikke mange som vet tror jeg bortsett fra styret. Styret mente en liten lekeplass vil koste et pr hundretusener for alderen 4 -8 år, men reduserte dette til rundt 50.000 på årsmøte (dog kun blitt fortalt av andre, da jeg ikke hadde anledning til å stille). Høres ut som rykter. Jeg synes det er helt påkrevet til å innkalle ti ekstraordinært møte, for å få vite hva styret holder på med - eller eller hvor ryktene kommer fra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå