AnonymDiskusjon Skrevet 8. juni 2016 Del Skrevet 8. juni 2016 Nå har jeg hatt sex et par ganger med en dame jeg dater, og har testet meg for klamydia. Vi har ikke møttes på litt over en måned, og vi hadde sex igjen nå nylig. Hun går på P-piller. Jeg tror ikke hun har hatt sex med noen andre i mellomtiden, men vi er jo ikke noe kjempe seriøse egentlig, så jeg skjønner jo at det er en mulighet. Skal jeg teste meg igjen? Anonymous poster hash: 94d7c...e7e Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 8. juni 2016 Del Skrevet 8. juni 2016 Første tirsdag etter hvert samleie. Lenke til kommentar
oscrue10 Skrevet 8. juni 2016 Del Skrevet 8. juni 2016 Ja, hør på Skybert. Første tirsdag etter hvert samleie. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 8. juni 2016 Del Skrevet 8. juni 2016 Kondomer er også en mulighet. Lenke til kommentar
Løgn Skrevet 10. juni 2016 Del Skrevet 10. juni 2016 Nå har jeg hatt sex et par ganger med en dame jeg dater, og har testet meg for klamydia. Vi har ikke møttes på litt over en måned, og vi hadde sex igjen nå nylig. Hun går på P-piller. Jeg tror ikke hun har hatt sex med noen andre i mellomtiden, men vi er jo ikke noe kjempe seriøse egentlig, så jeg skjønner jo at det er en mulighet. Skal jeg teste meg igjen? Anonymous poster hash: 94d7c...e7e Dette kan overraskende nok, men tydeligvis, være en svært hard nøtt å knekke. Vel, her er mitt løsningsforslag. Aller først ser det ut til å måtte presiseres at en klamydiatest altså ikke er en vaksinasjon mot klamydia. Det betyr at du risikerer å bli smittet hver gang du har ubeskyttet sex - til og med etter at du selv har blitt testet! Du kan altså bli smittet selv om du har fått det verifisert fra legen at du ikke hadde klamydia på kontrolltidspunktet. Hva kan du gjøre?! 1 - Bruk kondom. Alltid. Uavhengig av hvorvidt hun går på p-piller. P-piller beskytter kun mot én kjønnssykdom: Graviditet. Ved graviditet blir jenta smittet med en parasittisk infeksjon i underlivet, mens gutten blir infisert med ansvar og store mengder stress. Kondom beskytter imidlertid mot nesten alt, inkludert hennes glemsel. Kanskje hun glemmer å ta pilla. Kanskje hun glemmer at hun er smittet av kjønnssykdommer, eller å i det hele tatt teste seg. Kanskje hun glemmer å ikke ha ubeskyttet sex med andre, eller glemmer å fortelle deg om det hvis det skjer. Hvem vet? Du kan jo velge å stole på henne, men den løsningen fungerer i så fall best sammen med punkt #2. 2 - Kommuniser med dama. Dette foregår ved å stille henne spørsmål som du lurer på, kommentere hennes svar, la henne få vite hva du tenker rundt tema, samt besvare spørsmål hun stiller deg. Vær ærlig. Dette må utføres i samarbeid med henne, ikke gjennom et nettforum der kun utenforstående svarer deg. Har hun testa seg? Har hun noen gang hatt kjønnssykdommer? Har hun sex med andre enn deg? Ubeskyttet? Husk imidlertid at kommunikasjon kun er en informasjonskilde for begge parter. Dette er i seg selv ikke et prevensjonsmiddel. Derfor bør du også vurdere hvorvidt du faktisk kan stole på henne. Men for å være på den sikre siden bør du uansett alltid følge punkt #1. Prøv dere frem med ulike kombinasjoner av punkt #1 og #2, og finn et system som passer for dere. Lykke til! 4 Lenke til kommentar
LineMalen Skrevet 22. juni 2016 Del Skrevet 22. juni 2016 (endret) Nå har jeg hatt sex et par ganger med en dame jeg dater, og har testet meg for klamydia. Vi har ikke møttes på litt over en måned, og vi hadde sex igjen nå nylig. Hun går på P-piller. Jeg tror ikke hun har hatt sex med noen andre i mellomtiden, men vi er jo ikke noe kjempe seriøse egentlig, så jeg skjønner jo at det er en mulighet. Skal jeg teste meg igjen? Anonymous poster hash: 94d7c...e7e Kun dersom noen av dere roter med andre så skal dere sjekke dere, men dersom dere kun har sex sammen så er det ikke nødvendig så lenge begge er testet fra før av for klamydia. Jeg testet meg for en uke siden for alle kjønnsykdommer. Betryggende og fornuftig, og jeg føler meg ny igjen Har ikke hatt sex siden. Og vil være mer forsiktig nå enn noen gang. Men tror at kjønnsykdommer er sjelden utbredt i Norge. Men legen sa at det er klamydia som er mest utbredt, og det er en del som får den, så viktig å ta tester for hver gang man skifter partner. Da tar man ansvar ovenfor seg selv, samt for å unngå å spre noe videre dersom man skulle ha pådratt seg noe. Endret 22. juni 2016 av LineMalen Lenke til kommentar
nattsvermeren Skrevet 23. juni 2016 Del Skrevet 23. juni 2016 Dersom en ikke bruker kondom, bør en teste seg hver gang en bytter partner eller partneren har hatt en annen. Den enkle løsningen vil være å bruke kondom i ikke-eksklusive forhold for å slippe å teste seg i hytt og pine (hvis en har et relativt aktivt seksualliv med en del partnere). Lenke til kommentar
LineMalen Skrevet 23. juni 2016 Del Skrevet 23. juni 2016 (endret) Dersom en ikke bruker kondom, bør en teste seg hver gang en bytter partner eller partneren har hatt en annen. Den enkle løsningen vil være å bruke kondom i ikke-eksklusive forhold for å slippe å teste seg i hytt og pine (hvis en har et relativt aktivt seksualliv med en del partnere). Nå leste jeg faktisk om en dame på et annet forum som holder på å ligge med forskjellige hele tiden... og da tenker jeg tester hun seg mellom hver partner? tviler jeg på! Bruker mennene hun ligger med alltid kondom? Tror jeg ikke på!. Ikke utifra hva hun skriver, så virker hun både løs og desperat. Jeg er sjokket når jeg leser at noen driver på sånn i singelfasen. Altså at de ligger hele tiden med ulike mennesker. Forstår ikke vitsen, men det er meg. Og den dama er over 40... mulig singel og frustrert!. Men greit: det er godt med sex iblant, men bedre å være avholden enn å ha usikker ONS uten kondom. Endret 23. juni 2016 av LineMalen Lenke til kommentar
nattsvermeren Skrevet 23. juni 2016 Del Skrevet 23. juni 2016 Jeg synes ikke man skal kalle noen verken løs eller desperat fordi de er glade i sex. At det brukes kondom vil derimot være svært viktig ved sånn atferd. 3 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 23. juni 2016 Del Skrevet 23. juni 2016 (endret) Den som med høy hyppighet går til sengs med et spekter av partnere er per definasjon mer løs enn den som venter i måneder og år på en mer eller mindre optimal partner. Endret 23. juni 2016 av BadCat Lenke til kommentar
LineMalen Skrevet 26. juni 2016 Del Skrevet 26. juni 2016 (endret) Den som med høy hyppighet går til sengs med et spekter av partnere er per definasjon mer løs enn den som venter i måneder og år på en mer eller mindre optimal partner. Jeg kaller det å være løs er å ligge med noen som man vet er kun ute etter sex. Det er det den damen på det andre forumet gjør. Hun er faktisk over 40. Ligger med mannfolk som hun vet ikke er interessert i forhold med henne. Og når det blir 3 nye hver uke, så synes jeg det er i overkant mye. Men utifra hva jeg leser så synes hun det er kjempedeilig å ha ulike partner, og skriver om de ulike penis-størrelsene hun har opplevd. Og det er visst veldig mange ulike størrelser og fassonger Man er ikke løs om man håper på et forhold med vedkommende og tror at vedkommende ønsker det. Man kan gå på feil. Og da kan det plutselig bli flere sexpartnere enn man ønsker, men viktig å sette krav, og forsøke å vurdere. Endret 26. juni 2016 av LineMalen Lenke til kommentar
Kablam Skrevet 26. juni 2016 Del Skrevet 26. juni 2016 Nå leste jeg faktisk om en dame på et annet forum som holder på å ligge med forskjellige hele tiden... og da tenker jeg tester hun seg mellom hver partner? tviler jeg på! Bruker mennene hun ligger med alltid kondom? Tror jeg ikke på!. Ikke utifra hva hun skriver, så virker hun både løs og desperat. Jeg er sjokket når jeg leser at noen driver på sånn i singelfasen. Altså at de ligger hele tiden med ulike mennesker. Forstår ikke vitsen, men det er meg. Og den dama er over 40... mulig singel og frustrert!. Men greit: det er godt med sex iblant, men bedre å være avholden enn å ha usikker ONS uten kondom. Ring VG, dette er en sjokkerende sak! Og så over 40 da! Frem med strikkepinnene og gyngestolen sier jeg bare! 3 Lenke til kommentar
LineMalen Skrevet 26. juni 2016 Del Skrevet 26. juni 2016 (endret) Nå leste jeg faktisk om en dame på et annet forum som holder på å ligge med forskjellige hele tiden... og da tenker jeg tester hun seg mellom hver partner? tviler jeg på! Bruker mennene hun ligger med alltid kondom? Tror jeg ikke på!. Ikke utifra hva hun skriver, så virker hun både løs og desperat. Jeg er sjokket når jeg leser at noen driver på sånn i singelfasen. Altså at de ligger hele tiden med ulike mennesker. Forstår ikke vitsen, men det er meg. Og den dama er over 40... mulig singel og frustrert!. Men greit: det er godt med sex iblant, men bedre å være avholden enn å ha usikker ONS uten kondom. Ring VG, dette er en sjokkerende sak! Og så over 40 da! Frem med strikkepinnene og gyngestolen sier jeg bare! Hehe, jeg synes det er underholdende å lese hva hun holder på med. Over 40 år, har mange barn, og så går hun ut å treffer 3 menn hver uke, og ligger med alle hun kommer over omtrent fordi hun er så glad i sex. Og samtidig så skriver hun at hun vet at hun er en løstøs . Underholdende faktisk. Samtidig opplevde jeg at en mann tok kontakt med meg, og spurte om jeg hadde fått med meg den damen. Jeg skrev ja. Da fortalte han at hun lå med menn på forumet, og han var tilbudt seg et treff med henne. Det som er underholdende er jo å sitte å lese alt hun skriver om sex, penisstørrelser, penissfassonger, og skriver at hun har utrolig mye kunnskap når det gjelder sex fordi hun har så høy og bred erfaring. I tillegg så skriver hun at hun kan fortelle hvordan det kjennes å ligge med en stor kuk i forhold til en litt mindre eller medium... og beskriver det. Antall partnere har hun ikke styr på lenger, men hun digger sex, og har lett ONS og tilfeldig sex og er like blid dagen etter. Hun er stolt av å leve slik. Ja, underholdende rett og slett å lese om Hun er min motsetning haha. Ja jeg hadde heller forventet at hun satt i gyngestolen med strikkepinnene istedet for å leve slik i den alderen, men sånn er det. Må ærlig talt si at det er helt utrolig å lese om folk som er helt motsatt enn hva jeg er, og det er den dama der ;)Mens jeg blir skuffet når jeg føler meg brukt for sex, mens hun er fornøyd og takknemlig tross det... er en stor kontrast Endret 26. juni 2016 av LineMalen Lenke til kommentar
Kablam Skrevet 26. juni 2016 Del Skrevet 26. juni 2016 Hun er også min motsetning, jeg har ikke hatt sex på to år, og har det kun med kjærester.Likevel synes jeg ikke det er interessant å lese om og tenke over, virker jo som du liker det fordi det får deg til å føle deg bedre enn henne. Du kaller henne jo løs, og sier du er helt motsatt.Hva som er interessant å lese om? Naturvitenskap. Teknologi. Hva som får verden til å gå fremover.Hva er ikke interessant? Disse ei random dame sitt sexliv & alder. 1 Lenke til kommentar
LineMalen Skrevet 26. juni 2016 Del Skrevet 26. juni 2016 Sorry jeg bare synes det hun skriver er interessant for jeg er hennes motsetning. Lenke til kommentar
uGn Skrevet 26. juni 2016 Del Skrevet 26. juni 2016 Men tror at kjønnsykdommer er sjelden utbredt i Norge. "Du skal ikkje tru, du ska veta!" Forekomsten av klamydia i Norge har vært stabilt høy gjennom mange år - \cite https://helsedirektoratet.no/folkehelse/seksuell-helse/statistikk-om-seksuell-helse-i-norge Lenke til kommentar
Baardsen Skrevet 12. mars 2017 Del Skrevet 12. mars 2017 Klamydia tåler ikke mye antibiotika. En ukes kur og den er tatt knekken på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg