Tila Tequila Skrevet 8. juni 2016 Del Skrevet 8. juni 2016 Jeg synes gaming laptops (sist fra Multicom) blir for kraftig og ønsker å kjøpe noe nettere. Jeg har sett på Dell XPS 13 og Asus Zenbook UX305CA.Jeg er klar over at ingen av dem er dedikerte spillpc'er, og har ikke planer om å game mye. Det eneste jeg ønsker er en pc som kan takle world of warcraft hver skuddårsdag jeg får lyst til å logge på og mimre litt, samtidig som den er så liten og lett at den bare kan tas med i håndvesken i forbifarten. Dell har toppet listene det siste året og går for å være en generelt god pc. Skal jeg ha den med de speccsene jeg ønsker: i7, 512 GB SSD, QHD osv så havner den på noe rundt 17000 kr (rabattkode). Prisen hindret meg i å kjøpe sist gang jeg var oppslukt av dette prosjektet om ny pc. Nå begynte jeg å se på Asus Zenbook UX305CA siden den er på tilbud på Expert (ca kr 11000). Den bruker riktig nok m7 prosessor istedet for i7. Begge er skylake. Jeg er blitt frarådet å kjøpe Asus av en kompis fordi han mener det er dårlig kvalitet og blir fort ødelagt. Spørsmålet mitt er: Har noen erfaringer de vil dele i denne tråden? Vil Asus'en kunne klare "litt" rolig WOW? Jeg heller mer mot Asus, men vil ikke kjøpe noe som ikke vil vare. Merk: Jeg synes Asus ser mest snasen ut til tross for at den er matt istedet for glossy og har en tykkere bezel. Dell sin skjerm var usedvanlig mørk til å stå på max lysstyrke. Beklager lang post. Hilsen en forvirret pc-kjøper. Lenke til kommentar
technicality Skrevet 8. juni 2016 Del Skrevet 8. juni 2016 (endret) Jeg kan ikke svare for noen av maskinene du kikker på, men, slå til kompisen din for meg er du grei. Hilsen en asus eier,kjøpt i 2010 og henger fortsatt med. Ja, ikke med noe ultra oppløsning eller noe...men 6 år senere og den henger fortsatt med,alt i sin skjønneste orden *bank i bordet og tvi tvi* Vet ikke hvor andre står på det,men at en laptop fortsatt er med 6 år senere plasserer jeg glatt i godt fornøyd kategorien Endret 8. juni 2016 av technicality Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 8. juni 2016 Del Skrevet 8. juni 2016 Asus er litt både og, de gamle laptopene var konge, de har tapt seg en del, men "ultrabookene" deres har grei kvalitet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå