Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Display driver stopped responding (pc'n krasjer)

Anbefalte innlegg

Hei, folkens!

Jeg har et vedvarende problem med min stasjonære maskin. Problemet har til nå dukket opp mest om sommeren når det er varmt ute, og akkurat nå krasjer maskinen hvert tiende minutt med lett bruk. Legger ved bilder av hvordan skjermen ser ut. Noen ganger flimrer skjermen, og "display driver has stopped responding" kommer opp nede i høyre hjørne, mens andre ganger låser den seg helt, lyd inkludert. Mine pc-kunnskaper er nokså fattige, så det hadde vært fint om noen gidder komme med noen tips til hva jeg kan gjøre. Jeg har åpnet opp kabinettet, prøvd å plassere skjermkortet i en annen socket, rensket hele maskinen for støv med kompressor osv. Ut fra målingene virker det uansett ikke som det er for varmt der inne. På forhånd takk for hjelp :)

post-341729-0-92012900-1465410492_thumb.jpg

post-341729-0-05729600-1465410496_thumb.jpg

post-341729-0-34913500-1465410498_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan være et hardware problem med skjermkortet, et problem som gjør at det slutter å fungere ved en lavere temperatur enn normalt. 

Elektronikk er følsom for temperatur. En vanlig fremgangsmåte ved feilsøking av elektronikk er å kjøle ned og varme opp komponenter for å lokalisere feilen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...