Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bør jeg ta siste servicen på bil før salg på et verksted?

Anbefalte innlegg

En nabo som er bilmekaniker har tatt alle servicene på en bil jeg skal selge om et par måneder, siden jeg kjøpt bilen for to år siden. Så alt er gjort 100 % etter boka, men jeg har selvsagt ikke stempel og beviser på det. Nå skal den ha service igjen, og jeg lurer på om jeg bør ta den på et verksted, så jeg iallfall har papirer på den siste servicen. Det er snakk om en 2005-modell Golf 1,9 TDI med DSG som har gått rundt 120 000, og jeg tipper at jeg får rundt 50-60 høvdinger for den. Den sto ifølge bilforhandleren i 70, men det var i god stand, og det er litt rustflekker her og der. De ville ikke gi meg mer enn 40 i innbytte, og istedenfor diskuterte jeg meg fram til et brukbart avslag på den nyere bilen jeg kjøpte. Som ikke er VW, jeg er lei av sinkslipp og rust på de samme stedene på hver eneste bil som er mer enn 5-6 år gammel... Men altså, bør servicen tas på verksted nå, eller har det ikke så mye å si når de andre ikke er det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen vits og la merkeverksted ta seg av siste service om det er lenge siden sist/aldri de har gjort det.

La naboen ta seg av det, det du får mindre for bilen har du tjent inn på billige servicer hos nabo på en bil i den prisklassen.

BYTTE AV EVENTUELL REGISTER REIM ER DET LURT OG LA VERSKSTED TA SEG AV PGA GARANTI PÅ DETTE.

Ta ærlige bilder og ta en test hos NAF eller merke verksted så selger du lettere bilen, dvs du får et større geografisk område som nedslags felt.

Samt selger bilen lettere "usett", mange kjøper kurant bil i denne prisklassen slik.

Om du ikke vil koste på en bruktbil test hos NAF eller merkeforhandler, gå til merkeverksted og få de til og sjekke feilkoder etc, koster ca 600.- kr. (Ikke bruk andre til dette, da kan de lett overse feil og få "falske" feilkoder)

Bruker selv ikke NAF lengre lokalt, flere dårlige erfaringer som at utstyret deres ikke holder mål til nøyaktig feilkode avlesninger. Samt fått feil på utstyr som ikke finnes på bilen, noen tilfeller ikke levert på denne modellen/årsmodellen i det hele tatt.

Bruker nå kun merkeverksted til test av bil før salg, ca samme pris som NAF.

Endret av baggiebridges
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...