El Viking Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 Min nye Seagate 160GB vil ikke formattere til mer enn 85%. Etter det går cpu-load opp i 70-80% og alt går super-treigt. Må reboote. Jeg stusser litt når jeg finner ut at 160 x 0.85 = 136 ... nesten 137. Men disken står på et HighPoint 133S kontrollerkort. Og det skal takle store disken. Har ikke gjort noe med Windows forøvrig. Noen som vet noe??? Mulig jeg snart løser hele greia med slegge-trikset. Epox 8KHA+ - XP1800 - Crucial 512DDR 2100 - Radeon 9500Pro - 1x WD 80GB - 1x WD 120GB - 1x Maxtor 160GB - 1x Seagate 160GB - Win2000 Lenke til kommentar
El Viking Skrevet 23. november 2003 Forfatter Del Skrevet 23. november 2003 Og nå mens jeg sitter og skriver ryker hele 160GB Maxtor disken min!! Får opp dette http://213.115.13.152 bildet. Når jeg fyrer opp igjen, får jeg blåskjermen :!: . IRQ_NOT_LESS_OR_EQUAL_TO (eller noe sånt). Når jeg starter opp igjen etter det, er det null disk. Borte i OS. (BIOS på kontrollerkortet finner den). Hva skjer her??!? Har jeg for lite strøm? (Den ene disken har stått online i måneder uten problem før nå) Har kontrollerkortet tatt kvelden? De diskene som står på hovedkortet oppfører seg pent (foreløpig).... Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 vel, jeg har hatt noen liknende problemer.. det endte med at det var strømforskyningen som hadde fått seg en smell.. Men som en midlertidig løsning så setter man i Windows XP cden (tatt hvis du har Windows XP da) også går inn i repair consolen, og skriver "chkdsk" også skriver man "Fixboot".. så får du ihvertfall bootet opp med hardisker osv.. så vidt jeg vet.. Tror også repair consolen er i et par andre windows systemer også, hvert et forsøk! Men ellers tror jeg altså at det kan være CPU`en som har fått seg en smell, men det er jeg ikke sikker på. kan være masse rart Lenke til kommentar
El Viking Skrevet 24. november 2003 Forfatter Del Skrevet 24. november 2003 Ja, jeg har prøvd å kjøre chkdsk. Den sier "Master file table not found" og så hopper den over hele testen. Skjønner ikke dette, for nå har 3 store disker kranglet på den måten. Resten av maskinen ser ut til å fungere helt bra... foreløpig. Og jeg får bootet. Det er ikke noe problem. Det er bare at jeg har mistet hele disken + at jeg ikke får formattert en annen. Lenke til kommentar
El Viking Skrevet 25. november 2003 Forfatter Del Skrevet 25. november 2003 Har en følelse av at jeg snakker med meg selv her. Vel, vel... Det er ihvertfall ikke noe feil med disken. Har fått den testet. Det betyr at det er noe med systemet mitt. Mistankene går i første rekke mot kontrollerkortet, strømforsyning og ram. Lenke til kommentar
El Viking Skrevet 27. november 2003 Forfatter Del Skrevet 27. november 2003 Jeg fortsetter mitt ensomme korstog mot 3 krasjede harddisker og ett kontrollerkort på ville veier. Byttet kontrollerkort i går. Og IDE-kabel. Funker like dårlig. Foreløpig konklusjon: Det er maskinkonfigurasjonen det er noe galt med, ikke kortet. Mental note: Det som er litt pussig er at jeg har hatt den ene disken online i et par måneder uten problemer, før den plutselig kveldet. Men det var jo etter at den første 200-disken kom inn i bildet. La merke til i går at lyden hostet og harket litt da jeg formatterte den ene disken på kontrollerkortet. Er det kanskje en konflikt med lydkortet? Jeg har jo tross alt fått blå-skjerm ett par ganger; IRQ_NOT_LESS_OR_EQUAL. Må teste mer. Lenke til kommentar
El Viking Skrevet 9. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2003 Oppdatering: Jeg har... ... byttet IDE-kabel. Null effekt. ... byttet PCI-slot på kortet. Null effekt. ... fjernet Audigy-kortet (trodde det var konflikt). Null effekt. ... slått av ACPI i BIOS og reorganisert IRQ'ene. Null effekt. ... dratt ut strømkabelen av DVD, CD-RW, 1 disk, 2 usb'er og 2 vifter for å se om det var for lite strøm. Null effekt. Begynner å gå tom for idéer. Det har noe med disk-aksess å gjøre, for når jeg prøver å kopiere over noe greier, så henger hele maskinen seg etter et visst punkt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå