jonerlend Skrevet 8. juni 2016 Del Skrevet 8. juni 2016 (endret) Ferdig med å bygge ny pc. Vil Windows installere alle driverene jeg trenger automatisk? Endret 9. juni 2016 av Hårek Dårlig emnetittel Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 8. juni 2016 Del Skrevet 8. juni 2016 Kommer an på maskinvaren, men i 99% av tilfellene så nei. Lenke til kommentar
jonerlend Skrevet 8. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2016 Ble instalert en del oppdateringer og drivere. Hvilke trenger jeg å ordne med manuelt? Lenke til kommentar
jonerlend Skrevet 8. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2016 Hva slags programmer er anbefalt for å sjekke/installere drivere? Evt. andre tips for en helt ny PCbygger? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 8. juni 2016 Del Skrevet 8. juni 2016 Hva slags programmer er anbefalt for å sjekke/installere drivere? Evt. andre tips for en helt ny PCbygger? Tja, nå i det siste så er jo ting relativt enkelt, men hvorfor ikke gi oss en liste med komponenter så kan vi trolig hjelpe deg litt mer. Eksempelvis får du varsler fra Amd sin Crimson driver om det finnes oppdateringer der ute , Asus sin programvare bruker også å gjøre det samme og det finnes 3dje parts programvare som kan holde systemet oppdatert om du så ønsker det. Lenke til kommentar
jonerlend Skrevet 8. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2016 Hovedkort: MSI B150 PC mate Prosessor: i5-6600 Grafikkort: Gainward GTX 970 Phantom SSD: Samsung 750 EVO 250GB Bulk HDD: Seagate Barracuda 1TB DDR4: HyperX Fury 16GB Ang. enkelthet. I guiden som fulgte med hovedkortet så var det anbefalt å laste ned MSI Live Update 6. Jeg gjorde det og den fant drivere og installerte.. Trodde jeg hvertfall. Plutselig varslet den om at den skulle laste ned og oppdatere BIOS. Plutselig gikk det i svart og det dukket opp beskjed om at Pcen ikke kunne laste inn Windows elno. Endte opp med å måtte innstallere på nytt, mens jeg var nervøs som bare det for at hovedkortet hadde blitt ødelagt. Gikk heldigvis bra da, tror jeg:p Lenke til kommentar
Jext Skrevet 9. juni 2016 Del Skrevet 9. juni 2016 Du må laste ned skjermkortdriver iallefall. For enkelhetsskyld anbefaler jeg å bare laste ned den nVidia Geforce Experience fra www.nvidia.com. Mulig andre er uenige og mener dette er litt bloatware men jeg syns det er kjekt og greit selv om det sikkert bruker litt RAM. Den varsler deg når det kommer nye drivere så det er lett å være oppdatert på dette. Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 9. juni 2016 Del Skrevet 9. juni 2016 Hovedkort: MSI B150 PC mate Prosessor: i5-6600 Grafikkort: Gainward GTX 970 Phantom SSD: Samsung 750 EVO 250GB Bulk HDD: Seagate Barracuda 1TB DDR4: HyperX Fury 16GB Ang. enkelthet. I guiden som fulgte med hovedkortet så var det anbefalt å laste ned MSI Live Update 6. Jeg gjorde det og den fant drivere og installerte.. Trodde jeg hvertfall. Plutselig varslet den om at den skulle laste ned og oppdatere BIOS. Plutselig gikk det i svart og det dukket opp beskjed om at Pcen ikke kunne laste inn Windows elno. Endte opp med å måtte innstallere på nytt, mens jeg var nervøs som bare det for at hovedkortet hadde blitt ødelagt. Gikk heldigvis bra da, tror jeg:p Hva enn du gjør, IKKE bruk live update for å oppdatere bios. Du kan være heldig, men du kan også ødelegge veldig mye. Lenke til kommentar
jonerlend Skrevet 9. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2016 Du må laste ned skjermkortdriver iallefall. For enkelhetsskyld anbefaler jeg å bare laste ned den nVidia Geforce Experience fra www.nvidia.com. Mulig andre er uenige og mener dette er litt bloatware men jeg syns det er kjekt og greit selv om det sikkert bruker litt RAM. Den varsler deg når det kommer nye drivere så det er lett å være oppdatert på dette. Skjermkortdriveren ble faktisk lastet ned av windows. Har lastet ned Geforce Experience. Veldig lettvint program. Lenke til kommentar
jonerlend Skrevet 9. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2016 Hovedkort: MSI B150 PC mate Prosessor: i5-6600 Grafikkort: Gainward GTX 970 Phantom SSD: Samsung 750 EVO 250GB Bulk HDD: Seagate Barracuda 1TB DDR4: HyperX Fury 16GB Ang. enkelthet. I guiden som fulgte med hovedkortet så var det anbefalt å laste ned MSI Live Update 6. Jeg gjorde det og den fant drivere og installerte.. Trodde jeg hvertfall. Plutselig varslet den om at den skulle laste ned og oppdatere BIOS. Plutselig gikk det i svart og det dukket opp beskjed om at Pcen ikke kunne laste inn Windows elno. Endte opp med å måtte innstallere på nytt, mens jeg var nervøs som bare det for at hovedkortet hadde blitt ødelagt. Gikk heldigvis bra da, tror jeg:p Hva enn du gjør, IKKE bruk live update for å oppdatere bios. Du kan være heldig, men du kan også ødelegge veldig mye. Fant ut det på den harde måten:p Rart at MSI har et sånt program selv om det er kjent for å skape problemer. Synes de kunne ha fjernet muligheten for å installere BiOS via Live Update. Lenke til kommentar
blinc Skrevet 9. juni 2016 Del Skrevet 9. juni 2016 Ja, LiveUpdate er risky. Har selv knerta en bios med den. Men har også funka noen ganger da. Russisk rulett Lenke til kommentar
jonerlend Skrevet 9. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2016 Ja, LiveUpdate er risky. Har selv knerta en bios med den. Men har også funka noen ganger da. Russisk rulett Jeg tør overhodet å laste ned programmet igjen. Hvor viktig er bios oppdatering egt? Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 9. juni 2016 Del Skrevet 9. juni 2016 Jeg måtte switch bios med den switchen for å få den til å funke igjen etter å ha forsøket å oppdatere bios. Tok en uke med intens feilsøking før jeg fant det ut. Oppdatering av bios er totalt unødvendig. Gjerne bruk live update, men ALDRI oppdater bios så er du safe Enig, de burde ha fjernet muligheten helt. Lenke til kommentar
jonerlend Skrevet 9. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2016 Sånn jeg ser det er det vel ikke noe poeng i å installere tredjepartsprogrammer for å finne drivere? Har fått testet et par spill, og har ikke merket noen problemer foreløpig. Eller tar jeg helt feil? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå