Gå til innhold

Den bare slår seg av!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilken temperatur er det som du har målt? Hvis det faktisk er CPU temperaturen som er målt, så virker ikke måleren din. Ingen P4 CPU kjører på 25 grader idle, unntagen med ekstreme kjøleløsninger.

For ditt problem, kan det også være varmen på grafikkortet, men det er sjelden det sitter målere på grafikkortet. Hva slags grafikkort har du? Er det en passiv kjøler eller sitter det en vifte på? Hvis vifte, går den runt?

Se etter "hybelkaniner" når du først åpner kabinettet. Pass på at strømledningen er dratt ut og vær forsiktig hvis du bruker støvsuger.

Lenke til kommentar

Jeg bruker SpeedFan for å måle temperaturen. Den ser ca.30 grader, etterhvert hvis den står på lenge ka den stige til 36, men aldri mer.

og det er en bærbar PC, så det er ikke bare bare å åpne kabinettet.

Jeg tviler på at det har noe med grafikken å gjøre, da vi ikke spiller spill med noe avansert grafikk i det hele tatt (championship manager). Men hvis du lurer så er det et ATI MOBILITY™ RADEON™ 9000 med tv-out, 32mb.

Lenke til kommentar

Sorry, jeg la ikke merke til Amilo teksten i overskriften. Da gjelder dessverre ikke mine kommentarer. Selv om jeg bruker en bærbar PC på jobben, så har jeg aldri åpnet slike (bortsett fra å sette i mer minne).

Endret av hn66
Lenke til kommentar
Vi har en 1 år gammel Fujitsu Siemens(2.4GHZ/533, 30GB, 512mb).

Når man spiller Championship Manager på den så hender det ofte at den bare slår seg av etter en time eller noe sånt.

Hva kan dette skyldes? Er det noe vi kan gjøre?

Jeg hadde nesten samme maskin selv (helt til jeg mistet den ned en trapp), og hadde til tider samme problem. Problemet var at prosessoren ble for varm, og begynte å tulle litt. Så jeg måtte passe på at det var god lufting både bak og under maskinen. Det var derfor for eksempel umulig å sitte med PC'en i fanget... :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...