Gå til innhold

Er ikke 1 Par høyttalere 2 høyttalere?

Anbefalte innlegg

Bestillte meg Klipsch RP-260F Premiere 1 Par til en bra pris, jeg var i Posten isted å hentet meg ut en høyttaler og jeg fikk kun sporingsnummer på den ene pakken fra Nettbutikken.

Skulle jeg ikke ha fått 2 stk?

Jeg lar være med å nevne navn eller noe på nettbutikk her da jeg har sendt mail til de å etterspurt den andre høyttaleren, jeg skal komme med tilbakemelding etter hvert.

Endret av Dragonlove
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1 par betyr to ja.

Ellers generelt slik at i Norge er det tradisjon for å selge stereohøyttalere i par, mens i utlandet er det nesten alltid pris pr stk man ser (skal ikke lenger enn til SE og DK).

Ellers vær klar over at angreretten nå gjelder i hele EU for nettsalg - det skal være skjema du har fått tilsendt per epost eller i pakken.

Hvis angrerettskjema ikke er sendt pr epost eller inkludert i pakken, så øker angrerettstiden fra 14 dager til 1 år og 14 dager.  Ref EU direktiv Lovdata - Lov om opplysningsplikt og angrerett ved fjernsalg og salg utenom faste forretningslokaler (angrerettloven) (gjennomføring av direktiv 2011/83/EU om forbrukerrettigheter)

Endret av Rune_says
Lenke til kommentar

Det er dessverre flere og flere som selger høyttalerene som stk, og ikke par lenger. Litt forvirrende egentlig når man er vant til par. Men heldigvis så har de vært flinke til å merke det her hjemme. Men kan ofte se ut som de har bra priser helt til det viser seg at det er stk som selges.

EDIT: Sjekket de som selger den via prisjakten, og alle 3 har samme pris. Kun Elutstyr som nevner at det er 2 stk til den prisen, så det er å anslå at det er 1 par det skulle vært.

Komplett som jeg regner med du har kjøpt i fra, siden de er de eneste som har hele benevnelsen som du nevner, skriver ingenting om det, men når de skriver "1 par" så bør det være 2 stk.

Soundgarden har de samme, og de er som regel veldig flinke til å merke når det er 1 stk som prisen gjelder.

Sjekker man prisen på Amazon, som selger stk, så stemmer prisene i Prisguiden med at det skal være 2 stk som selges her.

I forsendelsen/sporingsnummeret, så bør det stå om det er 1 eller 2 kolli når man søker på det. Man får som regel kun 1 sporingsnummer, men kan være flere kolli (pakker) under det nummeret. Men har aldri opplevd at Posten ikke har fått med seg at det er flere kolli.

Hvis det er Komplett, så fikser de nok feilen nokså kjapt vil jeg tro.

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Jeg så dette i den aktuelle nettbutikken - det stod 1 par, og jeg vurderte å bestille i tilfelle det stemte  ;-)   Men regnet med at prisen var for god til å være sann og at dette var snakk om feil. Virker som de rett og slett hadde kopiert produktbeskrivelsen hos noen andre. Så i ettertid også når jeg så på "tilbudet" på nytt, og da var beskrivelsen endret.

Lenke til kommentar

Jeg så dette i den aktuelle nettbutikken - det stod 1 par, og jeg vurderte å bestille i tilfelle det stemte  ;-)   Men regnet med at prisen var for god til å være sann og at dette var snakk om feil. Virker som de rett og slett hadde kopiert produktbeskrivelsen hos noen andre. Så i ettertid også når jeg så på "tilbudet" på nytt, og da var beskrivelsen endret.

Skjønner hva du mener, men det var ikke usansynlig lavt, hadde prisen vært 400,- hadde det vært en annen sak.

Butikken det gjelder er forøvrig Multicom, men jeg ser at prisen i det siste har ligget rett over 5000,- i en annen nettbutikk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Var vel ikke noen stor overraskelse at det var Multicom. Den butikken er så rotete at jeg flere ganger har lurt på om levende mennesker sitter bak spakene der. Twitch plays webshop?

Lenke til kommentar

Ok. Der jeg så det var det ikke Multicom, men Koolioo. Mulig det er en feil hos en distributør for beskrivelse som da har ført til samme feil hos flere nettbutikker.

Men men... RF-62 MkII-ene får holde enda en stund  ;-) Og gratulerer med ET PAR svært gode høyttalere til en knallgod pris  ;-)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hva synes du om lyden?

Jeg synes den er helt fantastisk, men jeg kunne hatt noe kraftigere forsterker, de er veldig lettdrevne så jeg bruker en Onkyo Tx-SR606  7.1 Reciever.

Egentlig så var det de som er hakket større jeg kunne tenkt meg Rp-280F, var å hørte på disse for noen mnd siden, tror de var koplet til en Hegel 30 000,- Stereo forsterker og det låt ennda bedre selvfølgelig :)

men jeg er uansett veldig fornøyd da de erstatter noen Dynavoice F6 høyttalere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...