Atom_Mirny Skrevet 3. juli 2016 Del Skrevet 3. juli 2016 noreply betyr som regel akkurat det. Som regel finnes ikke engang adressen. Prøver man å sende epost til en adresse som ikke finnes får man i beste fall en feilmelding. 1 Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 9. august 2016 Del Skrevet 9. august 2016 6 dager igjen til man må betale denne. Syns det er rart at de fra 1 April økte prisene med 90kr, også nå skal kreve enda mere. Har de faktisk ett krav på disse? Hva skjer hvis man velger å bestride kravet? Lenke til kommentar
Tastaturskriver Skrevet 9. august 2016 Del Skrevet 9. august 2016 6 dager igjen til man må betale denne. Syns det er rart at de fra 1 April økte prisene med 90kr, også nå skal kreve enda mere. Har de faktisk ett krav på disse? Hva skjer hvis man velger å bestride kravet? I følge denne avstemmingen er det kun litt over en tredjedel av de som har mottatt et krav som har betalt det. Det står også at transportklagenemda ønsker å komme med en generell uttalelse i god til før fristen går ut. Personlig tror jeg Norwegian vet de har en dårlig sak, men at de kommer til å pushe hardt for at flest mulig skal betale. Dette er penger rett i bunnlinja, avgiften har de allerede dekket inn og betalt. Avisartikkelen snakker om et beløp rundt 100 millioner. Klart man kommer til å kjempe for at flest mulig betaler. Leste på et annet forum at noen hadde betalt ekstraregningen til Norwegian med glede, at det var viktig å støtte Norwegian osv. Det er dette millioner av kroner på markedsføring gir deg, en lojal kundegruppe. Det Norwegian ikke forteller er at de gikk med et milliardoverskudd bare i andre kvartal i år. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 9. august 2016 Del Skrevet 9. august 2016 Saueflokk SAS tenkte ikke på det en gang når de valgte å ikke kreve inn penger, de tenker på kundene sine 3 Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 10. august 2016 Del Skrevet 10. august 2016 "- Det vi antageligvis vil gjøre nå er å få nemnda til å gå gjennom flypassasjeravgiftssakene og komme med en generell uttalelse om to til tre uker." Spent på hvordan uttalelse de vil komme med. Lenke til kommentar
Myx Skrevet 11. august 2016 Del Skrevet 11. august 2016 Jeg har ikke tenkt til å betale dette før jeg er helt nødt, hvertfall. Synes det er helt håpløst at de sender et varsel om at jeg måt betale betale 320,- ekstra for en reise som jeg gjennomførte for 2 måneder siden. Hvis jeg hadde visst at reisen kom til å koste 320,- ekstra på tidspunktet jeg bestilte reisen så kan det godt hende at Ryanair, SAS eller andre hadde hatt et bedre tilbud, så jeg ikke hadde gjennomført nettopp denne reisen med Norwegian? 1 Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 16. august 2016 Del Skrevet 16. august 2016 (endret) Denne kom i innboksen igår, uten tidligere varsel til meg. Fikk mailen om at de ville trekke uten tillatelse fra kredittkortet mitt, så var det stille før jeg fikk denne. Blir spennende å se, har ikke betalt, og enda ikke fått noe faktura. Planlegger å ikke betale den heller. Endret 16. august 2016 av Sk!ppy 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 16. august 2016 Del Skrevet 16. august 2016 Norwegian forbauser ikke.. Lenke til kommentar
Tannpust Skrevet 16. august 2016 Forfatter Del Skrevet 16. august 2016 Blir spennende dette. Jeg har så langt ikke betalt da jeg har ment å klage inn avgiften til Norwegian first og deretter transportklagenemda. Dessverre gjorde min situasjon at jeg ikke fikk gjort dette før fristen gikk ut så er spent å se på hvordan dette utarter seg. Det er uansett ganske frustrerende at de gjør seg til lags når de allerede hevet prisen tilbake i april i "forventning" av økningen. Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 16. august 2016 Del Skrevet 16. august 2016 Jeg har ikke planer om å klage på avgiften i det heletatt, jeg kommer bare til å bestride kravet og påfølgende inkasso. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 25. august 2016 Del Skrevet 25. august 2016 Faktura fra Svea finans mottat på epost. Kommer ikke til å betale denne heller :-) http://www.adressa.no/reise/article809134.snd – Vil folk som ikke betaler denne gang, bli møtt med inkassokrav? – Det er det for tidlig å si noe om. Vi må nå se hvor mange som velger å betale når de nå får en faktura. Forhåpentligvis vil mange nå gjøre opp for seg. Anonymous poster hash: b95e1...30f Lenke til kommentar
Tannpust Skrevet 25. august 2016 Forfatter Del Skrevet 25. august 2016 Jepp, der var den havnet i min innboks også. Men denne bestrider jeg. Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 25. august 2016 Del Skrevet 25. august 2016 (endret) Norwegian er et billigselskap med god kvalitet. Vær glad for at vi har selskapet og betal fakturaen for etterbetaling av sete avgiften, selv om du ikke er juridisk forpliktet til det. Klag på staten i stedet! Endret 25. august 2016 av Thonord Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 25. august 2016 Del Skrevet 25. august 2016 Norwegian er et billigselskap med god kvalitet. Vær glad for at vi har selskapet og betal fakturaen for etterbetaling av sete avgiften, selv om du ikke er juridisk forpliktet til det. Klag på staten i stedet! Justerte ikke Norwegian opp prisene allerede i vinter for å være forberedt da? Uansett ser jeg ingen grunn til at noen skal gi gaver til selskapet, de klarer seg faktisk ganske godt.. 1 Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 25. august 2016 Del Skrevet 25. august 2016 Norwegian er et billigselskap med god kvalitet. Vær glad for at vi har selskapet og betal fakturaen for etterbetaling av sete avgiften, selv om du ikke er juridisk forpliktet til det. Klag på staten i stedet! Justerte ikke Norwegian opp prisene allerede i vinter for å være forberedt da? Uansett ser jeg ingen grunn til at noen skal gi gaver til selskapet, de klarer seg faktisk ganske godt.. Jeg forstår ikke slik tankegang. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 25. august 2016 Del Skrevet 25. august 2016 Uansett ser jeg ingen grunn til at noen skal gi gaver til selskapet, de klarer seg faktisk ganske godt.. Jeg forstår ikke slik tankegang. Morsomt at du ignorerte resten av innlegget. Hvorfor synes du kunder skal gi gaver til selskapet etter at tjenesten er levert i henhold til avtale? Og var det ikke slik at Norwegian valgte å justere prisene allerede i vinter for å dekke inn denne avgiften? Lenke til kommentar
Tannpust Skrevet 25. august 2016 Forfatter Del Skrevet 25. august 2016 Det stemmer Snylter, mer kan du lese om akkurat det her: http://www.nettavisen.no/na24/flyseteavgiften-gjr-at-norwegian-og-widere-skrur-opp-prisene/3423201080.html Hvor det står at Norwegian allerede fra 1.april satt opp prisen for å ta høyde for den da kommende flyseteavgiften. Lenke til kommentar
Tastaturskriver Skrevet 25. august 2016 Del Skrevet 25. august 2016 Norwegian er et billigselskap med god kvalitet. Vær glad for at vi har selskapet og betal fakturaen for etterbetaling av sete avgiften, selv om du ikke er juridisk forpliktet til det. Klag på staten i stedet! Norwegian styrer mot et milliardoverskudd samme år som de krever inn denne avgiften. Og som flere har nevnt tidligere, billettprisene justerte de allerede i april for å ta høyde for den nye avgiften. Tillatter også å sitere meg selv: Leste på et annet forum at noen hadde betalt ekstraregningen til Norwegian med glede, at det var viktig å støtte Norwegian osv. Det er dette millioner av kroner på markedsføring gir deg, en lojal kundegruppe. 1 Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 26. august 2016 Del Skrevet 26. august 2016 (endret) Det stemmer Snylter, mer kan du lese om akkurat det her: http://www.nettavisen.no/na24/flyseteavgiften-gjr-at-norwegian-og-widere-skrur-opp-prisene/3423201080.html Hvor det står at Norwegian allerede fra 1.april satt opp prisen for å ta høyde for den da kommende flyseteavgiften. Jeg tror ikke det skjedde. Intensjonen var å foreta justeringen i april, som E24 skriver, men så kom konkurranse tilsynet inn i bildet. Finner ikke noen referanse, men min hukommelse påstår at avgiften ikke ble lagt inn i prisen. Dessverre er min hukommelse like god som en dau ert - så muligheten til at jeg tar feil - er tilstede. Ble avgiften lagt til i prisen i april, så er jeg helt enig, ingen vits å gi flyselskapet en gave! red. Et eller annet om at "tilbakevirkende kraft derfor kom som en overraskelse", snurrer rundt i spekulatoren. Endret 26. august 2016 av Thonord Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 26. august 2016 Del Skrevet 26. august 2016 Jeg tror ikke det skjedde. Intensjonen var å foreta justeringen i april, som E24 skriver, men så kom konkurranse tilsynet inn i bildet. Finner ikke noen referanse, men min hukommelse påstår at avgiften ikke ble lagt inn i prisen. Dessverre er min hukommelse like god som en dau ert - så muligheten til at jeg tar feil - er tilstede. Ble avgiften lagt til i prisen i april, så er jeg helt enig, ingen vits å gi flyselskapet en gave! Mener du at konkurransetilsynet kom inn i bildet med diktering av hvilken pris en kommersiell leverandør kan ta for sine tjenester? Det er jo uansett aldri noe poeng i å komme med gaver til en bedrift som Norwegian, jeg kan anbefale å gi gaver til ideelle organisasjoner i stedet. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå