technicality Skrevet 8. juni 2016 Del Skrevet 8. juni 2016 Hei, trenger en liten portable maskin til diverse, alternativene jeg har sirklet meg ned til er de i tittelen, hva hadde folk valgt ? Dell har jo litt mer spark i seg, men batteritid er såså og jeg må kjøpe nytt Asus, skal etter sigende ha 10-12 timer batteri men ikke skjermen eller kraften Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 8. juni 2016 Del Skrevet 8. juni 2016 (endret) Intel® Atom™ x5-Z8300 64 GB lagring og 1 TB skylagring Microsoft Office 365 Personal 1 år Vel slik maskin hadde jeg ikke vurdert, uten åpenkjøp, da cpuen er for svak til noe mere en office\firefox. Problemet med eMMC SSD er ytelsen blir elendig blir noe raskere en minnekort men lagt unna sata\PCI-e SSD. Kanskje tilsvarende Sata 150-300. Laptop er ikke noe å vurdere å kjøpe brukt i følge min mening hvis du ikke har lite behov. Da særlig batterilevetiden\tastatur\harddisk etc ofte er særlig slitt. Skal du kjøpe HP\Dell\Lenovo brukt bør det helst være i business markedet. Da hjemme versjoner av de merkene er ofte dårlig. Problemet med business har ofte kun 1 års reklamasjosrett. Men man har ofte opp mot 5 års reklamasjonsrett ved privatkjøp. Ferreste kjøper business utstyr privat. Endret 8. juni 2016 av LMH1 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 8. juni 2016 Del Skrevet 8. juni 2016 Intel® Atom™ x5-Z8300 64 GB lagring og 1 TB skylagring Microsoft Office 365 Personal 1 år Vel slik maskin hadde jeg ikke vurdert, uten åpenkjøp, da cpuen er for svak til noe mere en office\firefox. Problemet med eMMC SSD er ytelsen blir elendig blir noe raskere en minnekort men lagt unna sata\PCI-e SSD. Kanskje tilsvarende Sata 150-300. Laptop er ikke noe å vurdere å kjøpe brukt i følge min mening hvis du ikke har lite behov. Da særlig batterilevetiden\tastatur\harddisk etc ofte er særlig slitt. Skal du kjøpe HP\Dell\Lenovo brukt bør det helst være i business markedet. Da hjemme versjoner av de merkene er ofte dårlig. Problemet med business har ofte kun 1 års reklamasjosrett. Men man har ofte opp mot 5 års reklamasjonsrett ved privatkjøp. Ferreste kjøper business utstyr privat. Business har 2 års reklamasjonsrett med mindre annet er avtalt. Står ganske tydelig at det er SSD i den brukte laptopen, du skal ha prøvd å drepe en ssd for at man skal merke at den har vært brukt... Batteri osv... blir en annen sak Utifra specs så ville jeg helt klart valgt dell laptopen, men du kan jo evnt. se på en chromebook? Lenke til kommentar
technicality Skrevet 8. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2016 (endret) Oi, dukket visst opp svar mens jeg skrev. Takk for svar, men hva anbefaler du da å kjøpe? Begge disse vil koste meg under 3k.noe jeg føler er levbart, hvordan vet jeg om Dell'en er business eller ikke? Virket til å være et ok kjøp, med tanke på cpu, ram og hdd. Chromebook så jeg på, men føler det kanskje vil være så svakt at jeg ikke kommer til å være fornøyd med den. En annen ting med dell'en er baklyst tastatur, noe jeg gjerne ønsker meg, men da havner jeg elegant utenfor budsjettet jeg har satt av for dette kjøpet Jeg hadde allerede tenkt å kjøpe nytt batteri til dell'en. Endret 8. juni 2016 av technicality Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 8. juni 2016 Del Skrevet 8. juni 2016 Latitude is Dell's business laptop brand, designed and manufactured mainly by Compal and Quanta. The Latitude competes with the ThinkPad series from Lenovo (formerly IBM ThinkPad series) and Travelmate series from Acer. Uansett bør du sjekke hvor gammel maskinen er. Er det noe som: BILLIG! Dell Latitude E5430 Kraftig i7Cpu 8Gb Minne-Ssd Harddisk Selges rimelig Burde du skaffe større SSD disk i mistefall da 128 GB er miste laget i dag. Lenke til kommentar
technicality Skrevet 8. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2016 Intel® Atom™ x5-Z8300 64 GB lagring og 1 TB skylagring Microsoft Office 365 Personal 1 år Vel slik maskin hadde jeg ikke vurdert, uten åpenkjøp, da cpuen er for svak til noe mere en office\firefox.Problemet med eMMC SSD er ytelsen blir elendig blir noe raskere en minnekort men lagt unna sata\PCI-e SSD. Kanskje tilsvarende Sata 150-300. Laptop er ikke noe å vurdere å kjøpe brukt i følge min mening hvis du ikke har lite behov. Da særlig batterilevetiden\tastatur\harddisk etc ofte er særlig slitt. Skal du kjøpe HP\Dell\Lenovo brukt bør det helst være i business markedet. Da hjemme versjoner av de merkene er ofte dårlig. Problemet med business har ofte kun 1 års reklamasjosrett. Men man har ofte opp mot 5 års reklamasjonsrett ved privatkjøp. Ferreste kjøper business utstyr privat. Business har 2 års reklamasjonsrett med mindre annet er avtalt.Står ganske tydelig at det er SSD i den brukte laptopen, du skal ha prøvd å drepe en ssd for at man skal merke at den har vært brukt... Batteri osv... blir en annen sak Utifra specs så ville jeg helt klart valgt dell laptopen, men du kan jo evnt. se på en chromebook? Noen innspill @MariusJS Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 8. juni 2016 Del Skrevet 8. juni 2016 Nei, ikke egentlig Det kan jo evnt være en ide å stikke innom en butikk å prøve en chromebook dersom du er interessert Lenke til kommentar
technicality Skrevet 8. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2016 Nei, ikke egentlig Det kan jo evnt være en ide å stikke innom en butikk å prøve en chromebook dersom du er interessert Joa, men av det jeg har lest så føles det som om chromebook ikke kommer til å falle i smak i bruk for meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå