Centuss Skrevet 8. juni 2016 Del Skrevet 8. juni 2016 Ble nylig oppringt av et nummer fra USA. Jeg klarer ikke å finne ut av hvem som har ringt meg, og hva de ville. Jeg skal reise til USA i sommer, og tenker kanskje det har noe med det å gjøre? Nummeret er +1 (944) 0. Siden nummeret er kort tenker jeg at det er en form for statlig instans...samtidig redd for at dette er scam (uten å vite bedre). Hjelp?! :-) Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 8. juni 2016 Del Skrevet 8. juni 2016 (endret) (944) er ugyldig area code. Så bare glem det og ikke ring nummeret. Har du ikke talepost ved ikke svar. Om noen skal ha tak i deg kan de bare legge igjen beskjed der , eller kontakte deg via andre kanaler eller ringe deg fra et gyldig telefon nummer. Med > 99,99% sikkerhet scam vil jeg påstå. Endret 8. juni 2016 av syar2003 1 Lenke til kommentar
Centuss Skrevet 8. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2016 (endret) (Dum som jeg er) ...tok jeg telefonen når det ringte. Kvinne i andre enden som spurte om jeg snakket engelsk. Virket som om det var dårlig dekning, så samtalen ble brutt, eventuelt om vedkommende la på. Får håpe det ikke det var noe lugubert da... Endret 8. juni 2016 av Centuss Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 8. juni 2016 Del Skrevet 8. juni 2016 Det koster deg ikke noe å svare en innkommende samtale som det. Fra USA skal vel ha minimum 10 siffer inkl area koden. Lenke til kommentar
Centuss Skrevet 8. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2016 Okei, den er god. Veldig suspekt da...hmm. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 8. juni 2016 Del Skrevet 8. juni 2016 Suspekt ja, men er aldri noe fare å svare en telefon(om man ser bort ifra hva man oppgir i samtalen). Misstenker microsoft-scam eller noe tilsvarende, men er bare å svare og jatte med neste gang om du har tid og lyst 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 8. juni 2016 Del Skrevet 8. juni 2016 Det er nok dette du har blitt utsatt for: http://www.snopes.com/fraud/telephone/onering.asp Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 8. juni 2016 Del Skrevet 8. juni 2016 (endret) Suspekt ja, men er aldri noe fare å svare en telefon Jo, hvis man har kontantkort og er i utlandet. Da betaler man for utenlandstaksten. Men det var kanskje litt utenfor temaet. Endret 8. juni 2016 av Emancipate Lenke til kommentar
aklla Skrevet 9. juni 2016 Del Skrevet 9. juni 2016 Jo, hvis man har kontantkort og er i utlandet. Da betaler man for utenlandstaksten. Men det var kanskje litt utenfor temaet. 1 Lenke til kommentar
madammim Skrevet 11. juni 2016 Del Skrevet 11. juni 2016 Ble oppringt fra samme nummer nå i dag, men rakk ikke å svare. Lenke til kommentar
Bimmerentus Skrevet 13. juni 2016 Del Skrevet 13. juni 2016 Blitt oppringt av dette nr to ganger nå, lørdag kveld, og nå i dag morrest ? Lurer også på hva dette er.. Lenke til kommentar
mathiasjl92 Skrevet 14. juni 2016 Del Skrevet 14. juni 2016 Har blitt oppringt av disse sikkert 10 ganger i løpet av de siste to ukene. Prøvde å svare nå, men da bare la de på med en gang. Garantert noe tull Lenke til kommentar
madammim Skrevet 20. juni 2016 Del Skrevet 20. juni 2016 Har snakket med de. Det er selveste Microsoft avdeling India som skal drive litt "service" på din PC Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 20. juni 2016 Del Skrevet 20. juni 2016 Det er selveste "ring opp igjen og betal 300,- pr. minutt til oss" folka. Hadde vi ikke hatt PC'er så hadde de sagt at de måtte reparere spaden din via telefon siden den har blitt hacket. Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 24. august 2016 Del Skrevet 24. august 2016 (endret) Ble nettopp oppringt av en som sa han var fra Microsoft (skikkelig gebrokkent engelsk). Før han fikk sagt noe særlig mer sa jeg "No you´re not" og da la han på.Skulle kanskje dratt ut samtalen for å høre hva lurerier de hadde å by på.Nummer: +47 91776400 Endret 24. august 2016 av PantZman Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå