Gå til innhold

Hybel i Tromsø

gnu

Anbefalte innlegg

Er ganske sent ute med å søke hybel i Tromsø, ettersom det er en mulighet for at jeg skal studere ved universitetet der til høsten. Har noen tips til hvilke studenthus jeg burde prøve meg på? Vil helst ha kort vei til studiestedet og sentrum (der ting skjer).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er generelt lite studenthybler i umiddelbar nærhet til universitetet, og spesielt lite nær sentrum ("byen"). Hyblene i brakkeriggen på Øvre Breivang er de absolutt nærmeste, de ligger like over universitetet. Boligene på Stakkevollan er ca 20 min gange unna, og de i Ørndalen 30 min unna. Disse to er i perfekt avstand om du sykler. Og så er det noen på Mortensnes som er i gangavstand 30 min. Hyblene på Dramsvegen tror jeg også ligger i nærheten, men er usikker, de er i bygging og vil stå klart til høsten. Dramsvegen er forøvrig "bussveien" fra sentrum til universitetet.

Hyblene på Forhåpningen ligger et lite stykke over sentrum (20 min gange til sentrum), ellers har du også boligene på Prestvannet og Storskogåsen (30 min gange til sentrum). Disse er et godt stykke unna universitetet.

Endret av aryastark
Lenke til kommentar

Er generelt lite studenthybler i umiddelbar nærhet til universitetet, og spesielt lite nær sentrum ("byen"). Hyblene i brakkeriggen på Øvre Breivang er de absolutt nærmeste, de ligger like over universitetet. Boligene på Stakkevollan er ca 20 min gange unna, og de i Ørndalen 30 min unna. Disse to er i perfekt avstand om du sykler. Og så er det noen på Mortensnes som er i gangavstand 30 min. Hyblene på Dramsvegen tror jeg også ligger i nærheten, men er usikker, de er i bygging og vil stå klart til høsten. Dramsvegen er forøvrig "bussveien" fra sentrum til universitetet.

Hyblene på Forhåpningen ligger et lite stykke over sentrum (20 min gange til sentrum), ellers har du også boligene på Prestvannet og Storskogåsen (30 min gange til sentrum). Disse er et godt stykke unna universitetet.

Takk for hjelp, da blir det vel at jeg må velge mellom å ligge nærme universitetet eller sentrum da? Kan ikke få alt, virker det som

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Takk for hjelp, da blir det vel at jeg må velge mellom å ligge nærme universitetet eller sentrum da? Kan ikke få alt, virker det som

De som bygges på Dramsveien ligger ikke mer enn 10 minutters rolig gange fra universitetet. Og kanskje 15min fra sentrum. Men derfra er det forholdsvis flatt, så kjapt med sykkel.

Bodde selv på Stakkevollan i gamle dager. Greie hybler, og relativt gode bussforbindelser til sentrum, så ikke noe stress å bo der.

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...