Gå til innhold

Fargerikt på kirkegården

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, kirkegårder er ofte et sted å dra for å finne fargerike motiver. Jeg har mange blomsterbilder og høstbilder fra Nordre Gravlund i Oslo.

Her tenkte jeg en strammere komposisjon enn din av flere grunner og som tenkt så gjort. Jeg tok meg den frihet å forsøke:

Først et kutt til høyre så den høyre linja på den skrå stammen kommer rent ut fra høyre ramme.

Deretter tok jeg venstresiden der jeg lot ramma gå slik at begge stammene på det som ser ut til å være en sypress eller tuja.

Deretter forstørring opp til dine opprinnelige 1000 pix i bredde før et klikk på skarphet for å kompensere tapet gjennom croppinga.

Take it or leave it.

En V2 kanskje?

Roar

Lenke til kommentar

Ja, kirkegårder er ofte et sted å dra for å finne fargerike motiver. Jeg har mange blomsterbilder og høstbilder fra Nordre Gravlund i Oslo.

Her tenkte jeg en strammere komposisjon enn din av flere grunner og som tenkt så gjort. Jeg tok meg den frihet å forsøke:

Først et kutt til høyre så den høyre linja på den skrå stammen kommer rent ut fra høyre ramme.

Deretter tok jeg venstresiden der jeg lot ramma gå slik at begge stammene på det som ser ut til å være en sypress eller tuja.

Deretter forstørring opp til dine opprinnelige 1000 pix i bredde før et klikk på skarphet for å kompensere tapet gjennom croppinga.

Take it or leave it.

En V2 kanskje?

Roar

Takk for gode råd Roar, skal forsøke dette i kveld. Jeg har allerede beskåret en del, men synes det er vanskelig å treffe helt. Kanskje det hadde vært en ide om noen i forumet hadde lagt ut et originalbilde og med noen versjoner med alternative forslag til kutt?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...