Gega Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 Heisan. Jeg skal gå til innkjøp av trådløst nettverk. Hva skal jeg satse på og hvilket merke er det man bør satse på? Er det en fordel å bruke usb framfor pci? Jeg skal også se om jeg klarer å få naboen på mitt nett som bor ca.150m unna meg...Hva skal til for at det lar seg gjøre? Lenke til kommentar
strafix Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 har du fri sikt bort til naboen din? Lenke til kommentar
Gega Skrevet 24. november 2003 Forfatter Del Skrevet 24. november 2003 Ja så godt som...jeg ser møne på hustaket til naboen... Finnes det noen system som klarer det...eller må vi bruke ext. antenner? Hvilken er det man skal satse på av -3com -D-link -Linksys... Tro dere denne er bra fra ASUS??? http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...9&GrpID=16&s=pl Lenke til kommentar
jevel Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Her må du nok til med eksterne antenner med ganske god signalforsterker i tillegg. 150m, og du ser kun mønet betyr at du dermed må sette opp små "master" i tillegg, slik at antennene ser hverandre med ca. en meter over og under for optimale forhold. Husk også at du må trekke kabel mellom APene og antennene. -KJ Lenke til kommentar
Gega Skrevet 24. november 2003 Forfatter Del Skrevet 24. november 2003 ok....men hva bør jeg satse på av D-link, 3com, linksys eller Asus? Asus har jo printserver....noe som er veldig kjekt siden jeg har flere pcèr inne i huset..... Lenke til kommentar
jevel Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Den ASUS boksen har jeg nå, og den er absolutt ikke å anbefale. Ustabil, kronglete å sette opp og lite kompatibel er hva jeg vil kalle den. 3COM sine billige wirelessprodukter støtter ikke eksterne antenner, så da har du ikke så mange valg. D-Link har rykte på seg for å levere OK produkter, men jeg har ikke fått slått kloa i de nye routerne deres med 108Mbps. Jeg ville ha gått for ExtremeG serien deres, da de er billige og ser svært lovende ut. -KJ Lenke til kommentar
Gega Skrevet 24. november 2003 Forfatter Del Skrevet 24. november 2003 Takker og bukker....Jeg blir å gå for D-Link AirPlus Xtreme G DI-624... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå