Gå til innhold

60hz G-Sync vs 144hz G-Sync sammenligning


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, er det noen der ute som har testet forskjellen i mellom 60hz og 144/165hz g-sync ?

 

Finner svert lite ute på nettet selv, så dwerfor spør jeg her :)

 

 

 

 

Bare å bevege musa og scrolle i windows med 60hz suger i forhold til 100hz :)

 

http://www.tftcentral.co.uk er den beste plassen for tester av skjermer synes jeg, så ta en titt der :)

 

Har du tenkt å kjøpe en skjerm, siden du spør dette spørsmålet?

Lenke til kommentar

Ja, funderer på nye ROG skjermen til Asus om de viste på computex, den virker som midt i blinken når det kommer til paneltype, og hastighet på det, samt så har den g-sync også :)

er en stund til den kommer, men den er planlagt (det må ikek være asus rog skjerm, men kriteriene jeg er ute etter er de samme p.d.d.

Ja, 60hz er helt ok, om man ikke har noe annet, eller har sett på noe annet før,

Så fremtiden ser iallefell bedre ut, hehe

Takker for link, skal ta en titt.

Lenke til kommentar

men igjen, jeg har tilgode å se en sammenligning av 60hz gsync og 144/165/200hz gsync :)

Ting fremstår som mer smooth på 144hz enn det gjør på 60hz, med og uten g-sync. G-sync gjør dog 60hz spilling mulig, da standard 60hz uten g-sync er helt uspillbart for meg etter jeg prøvde 144hz.

Greia er fremdeles det samme, 60hz suger, 144hz er smooth og fint. Rådet blir da at du ikke kjøper en 60hz skjerm, med eller uten g-sync. Kjøp 144hz skjerm, da gjerne med g-sync om du har penger til det. Hvis ikke, er det ikke krise med standard 144hz skjerm.

G-sync gjør definitivt 60hz mye bedre enn det var uten, men 144hz g-sync er fremdeles det beste, siden skjermen da viser opptil 144bilder på skjermen per sekund, fremfor 60. Det gjør at alt fremstår mye glattere, og til og med grafikken ser ofte litt bedre ut. Det var for meg(som nevnt over her også) som å se bluray film for første gang. En opplevelse du ikke klarer deg uten når du først har prøvd det.

Endret av Enlightened
Lenke til kommentar

Den 4K 144 Hz skjermen krever 1080 kort i SLI minst for akseptabel fps i spill. Hva med Asus PG279Q da? Eller Acer Predator X34 som Nizzen har.

 

Det gjør det ikke. Det som er verd å spille greier hundrevis av FPS i 3840x2160. Slutt å spille dårlige techdemoer med elendig spillbarhet og design.

Lenke til kommentar

Okay, er det jeg trudde ja, bare igjen å se en seriøs hardware tester som kan dra en sammenligning for morro skyld en kan lese igjennom mens en venter på skjermene blir gode nok for å oppgraderes.

i dag så har en Syncmaster 245b+, den er blitt så gammel at fargene på den er blasse, så snart på tide å bytte den ut. hehe (overklokket til 64hz, opp ifra 59hz, og selv det hjalp en god del i spill syns jeg)

Lenke til kommentar

 

Den 4K 144 Hz skjermen krever 1080 kort i SLI minst for akseptabel fps i spill. Hva med Asus PG279Q da? Eller Acer Predator X34 som Nizzen har.

 

Det gjør det ikke. Det som er verd å spille greier hundrevis av FPS i 3840x2160. Slutt å spille dårlige techdemoer med elendig spillbarhet og design.

 

Så de nyeste spillene som er ute, inklusiv Ashes of the singularity, tomb raider og witcher 3 klarer ett 1080 hundrevis av fps i 4K? Daym, da skal hvertfall jeg ha 1080!

Lenke til kommentar

 

 

Den 4K 144 Hz skjermen krever 1080 kort i SLI minst for akseptabel fps i spill. Hva med Asus PG279Q da? Eller Acer Predator X34 som Nizzen har.

Det gjør det ikke. Det som er verd å spille greier hundrevis av FPS i 3840x2160. Slutt å spille dårlige techdemoer med elendig spillbarhet og design.

Så de nyeste spillene som er ute, inklusiv Ashes of the singularity, tomb raider og witcher 3 klarer ett 1080 hundrevis av fps i 4K? Daym, da skal hvertfall jeg ha 1080!
Noen liker quake 3 og noen liker the witcer 3.

 

Badcat har bare glemt å teste doom 2016 enda :)

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Mapdesignet ligner ikke grisen og honor kills utgår. Mulig at dagens fjortiser liker slikt, men jeg er vokst opp med raskt og minimalistisk gameplay. At spillet skal stoppe fordi at man skal røske av kroppsdeler, nei det er ikke aktuelt. Det er like bedritent som om PC-en fryser i 1 sekund for hvert femtende sekund. Joda, om det hadde vært på en boss eller noe så greit nok, men på hver forbannet generiske motstander.

 

God gammeldags gameplay er best. Det eneste som trengs å endre i forhold til gammel modell er flere dødsanimasjoner og lyder og slike endringer kan være mulig å skru av og på for brukeren ved hjelp av toggle slik at man kan velge etter smak og behag.

Lenke til kommentar

Mapdesignet ligner ikke grisen og honor kills utgår. Mulig at dagens fjortiser liker slikt, men jeg er vokst opp med raskt og minimalistisk gameplay. At spillet skal stoppe fordi at man skal røske av kroppsdeler, nei det er ikke aktuelt. Det er like bedritent som om PC-en fryser i 1 sekund for hvert femtende sekund. Joda, om det hadde vært på en boss eller noe så greit nok, men på hver forbannet generiske motstander.

 

God gammeldags gameplay er best. Det eneste som trengs å endre i forhold til gammel modell er flere dødsanimasjoner og lyder og slike endringer kan være mulig å skru av og på for brukeren ved hjelp av toggle slik at man kan velge etter smak og behag.

Du må ikkje ta honor kills, og tom. motorsag animasjon kan du skippe :)

 

Hvilke spill liker du da? :)

 

One must fall og dune?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...