Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Tips/Råd til Utstyr MC

Anbefalte innlegg

Halloen, vurderer veldig sterkt å begynne på A2 sertifikatet og skaffe meg sykkel, men jeg har prøvd å google litt utstyr til mc (dress, hjelm) og blir ikke klok av alle typene og prisene.

Hva jeg ønsker:

Hjelm med AUX for mulighet for å koble på telefon (snakke/musikk), todelt med solvisir og god ventilasjon da det er sommeren den skal bli kjørt mest

Jakke, Vind & Regn sikker (ikke skin)

Bukse, Vind & Regn sikker (ikke skin)

Hvis det er noen som vet om "billige" men trygge sider for kjøp av det er det ønskelig.

Og hva slags mc merke er til å stole på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Halloen, vurderer veldig sterkt å begynne på A2 sertifikatet og skaffe meg sykkel, men jeg har prøvd å google litt utstyr til mc (dress, hjelm) og blir ikke klok av alle typene og prisene.

Hva jeg ønsker:

Hjelm med AUX for mulighet for å koble på telefon (snakke/musikk), todelt med solvisir og god ventilasjon da det er sommeren den skal bli kjørt mest

Jakke, Vind & Regn sikker (ikke skin)

Bukse, Vind & Regn sikker (ikke skin)

Hvis det er noen som vet om "billige" men trygge sider for kjøp av det er det ønskelig.

Og hva slags mc merke er til å stole på?

- Når det gjelder hjelm så kjøp den hjelmen som passer best til hodet ditt. Selv har jeg Chuberth C3 Pro og den har slik solvisir i tillegg til det vanlige. Denne kan du også få med integrert komunikasjon. Selv kjøpte jeg Scala Rider G9x og her kan du koble til egne høytalere via AUX og du kan skippe sanger etc. ved stemmestyring. 

- Skal du være 100% beskyttet mot vind og regn så ville jeg tatt en titt på Klim Lattitude. Har selv hatt denne og den holder tett. Den koster dog litt... Eller du kan kjøpe noe "lettere" som kanskje ikke er 100% vanntett og heller kjøpe en regndress som du kan ta på deg når været skifter. 

- XLmoto selger mye klær, ta en kikk der.

- Klim, Rukka, Dainese, Halvarssons, Alpinestars, er solide merker. De fleste er gode. Kjøp klær etter hvordan de passer DEG og din lommebok.

Når det gjelder det indre solvisiret på min hjelm så er dette bare en gimmick i mine øyne. en tynn plastskjerm som blir fort ripete og støvete og å se gjennom denne er som å se gjennom noen billige solbriller fra Svinesund som man finner i en kurv. Jeg ville heller satse på og kjøpe et sotet visir av noe slag. Det visiret jeg har på i avataren min heter "Iridium". Dem har også et som heter "Blue Mirror" og et som er vanlig sotet. Husk å kjøp med pinlock så du slipper dugg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...