itboy123 Skrevet 7. juni 2016 Del Skrevet 7. juni 2016 Hei! Kunne noen hjulpet meg med å komme i gang med denne oppgaven? Systemet for innkreving av parkeringsavgift for feilparkerte biler skal effektiviseres. Når en feilparkert bil finnes av parkeringsvakten så skriver han/hun ut en innbetalingsgiro og fester under vindusviskeren. Men for å sikre at folk betaler må kommunen også kunne sende et brev til bileieren. Man må m.a.o. samarbeide med Biltilsynet som har et register som viser sammenhengen mellom bilenes registreringsnummer og bileierens navn og adresse. Parkeringsvaktene får bonus etter hvor flinke de er, og det må derfor også registreres hvem som knep synderen. Vakten får 5% av gebyret som er kr 500 per bil. For å kunne dokumentere overtredelsen noteres tid, sted, biltype, farge på bilen og registreringsnummer. Den ferdige modellen skal dekke informasjonsbehovet for å kunne purre de som ikke betaler i tide avlønne parkeringsvaktene Lenke til kommentar
nightowl Skrevet 7. juni 2016 Del Skrevet 7. juni 2016 Jeg aner ikke hva du legger i ordet "datamodellering". Kanskje det er ER og kanskje det er klasser.. Men det virker som en skoleoppgave, og da er det sikkert i sammenheng med en relasjonsdatabase: (Jeg brukte ca 20 minutter, hadde kun MS Paint, og har ikke holdt på med dette på flere år så det er sikkert rom for forbedringer.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå