schoolgirl Skrevet 7. juni 2016 Del Skrevet 7. juni 2016 (endret) Først og fremst er jeg veldig flink i å delta aktivt i timene, dette vises dessverre aldri i mine standpunkt-karakterer. Lærerne tar som oftest karakterene på grunn lag av prøvene. Men igjen dersom de tenkte det som en helhet av hva jeg kan i faget og kunnskapene mine i faget, kunne jeg ha hatt en 6-er, f.eks her: Dette er mine karakterer i historie faget (noe som også er et muntlig fag, og det som står på høy er mine muntlig deltakelser): Er det vits i å klag, jeg er virkelig flink i dette faget og grunnen til at jeg spør dette er fordi jeg trenger alle 5-ere og 6-ere til å oppnå det jeg vil! Mine karaktere: 22.10.2015 5- 18.11.2015 Høy 26.11.2015 5 21.01.2016 Høy 08.03.2016 5+ 14.04.2016 5 20.04.2016 Høy Skal jeg gi meg? Endret 7. juni 2016 av schoolgirl Lenke til kommentar
Visum Skrevet 7. juni 2016 Del Skrevet 7. juni 2016 Etter hva jeg har forstått, så teller ikke muntlig deltakelse på karakter etter kunnskapsløfte 06. Det er fult mulig at jeg tar feil. Lenke til kommentar
eiik Skrevet 7. juni 2016 Del Skrevet 7. juni 2016 Jeg vil mene at de karakterene viser at du ligger på en 5er i faget. På de skriftlige prøvene har du ikke vist at du kan det som skal til for å få en sekser. Innsatsen og generell muntlig aktivitet i timene skal ikke ligge til grunn for standpunktkarakter, ref. http://www.ung.no/skolen/2720_Hva_teller_for_karakteren.html og http://www.udir.no/Vurdering/Innhold-vurdering/Endringer-i-regelverket-om-vurdering/. Men dersom dere har hatt en form for muntlig utspørring, der dere viser frem det dere kan gjennom f.eks. refleksjon rundt pensum, kan det brukes i sluttvurderingen. Lenke til kommentar
Nøkkelknippe Skrevet 7. juni 2016 Del Skrevet 7. juni 2016 (endret) "Høy" betyr 5-6, så det kan se ut som at du ligger på en 5 eller sterk 5 i faget. Men det er viktig å være oppmerksom på at en sterk 5 bare er er en sterk 5 - og ikke det samme som 6. Endret 6. april 2019 av aklla Gjenopprettet innhold Lenke til kommentar
lesles Skrevet 7. juni 2016 Del Skrevet 7. juni 2016 Du har ikke en eneste 6'r . Hva høy er definert som vet jeg ikke, men den prøven teller tydeligvis mindre enn de andre når karakter ikke er fastsatt. Du er tydelig og klar 5 elev i dette faget. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå