Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan få mindre friksjon under beina på sengen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mer friksjon mener du vel. ;)

Men til topic, du nevner ikke hva slags seng, føttene er laget av hva, form/diameter/størrelse etc.

Er senga f.eks en ikea seng med stålramme og runde føtter så kan du stikke innom ett sted som selger vaskemaskiner og spørre om de har sånne gummiføtter til å sette under vaskemaskinen slik at den ikke skal vandre så mye.

Evt så har du også anti-skli mater som kan legges under tepper etc, klipp til ønsket størrelse og så legg under hver fot.

Lenke til kommentar

Senga er kjøpt på jysk (dobbel seng) og det er sånn seng med fjærer i selve "bunnen" av senga med madrass oppo.

Dem er laget i aluminium (altså dem som holder sengen oppe) med plastikk i enden (mot bakken). Diameteren er vel ca 6-9cm (helt vanlige bein som man ofte må kjøpe med disse sengene man kjøper fra jysk og ikea.

Vedlagt ligger lignende seng.

Edit:
TS her, skjønner ikke hvorfor eg brukte anonym diskusjon på dette spørsmålet in the first place og bruker det derfor ikke "videre".

post-241085-0-24479200-1465302866_thumb.jpg

Endret av Ragnar115
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Kjøpe inn en sånn til en 50-lapp. Klipp ut sirkler som passer til bena. Ferdig.

Sklimatter funket ikke

Vinkeljern og skruer er eneste løsningen som funker 100% ;)

Eg trur faktisk eg må gå for din løsning. Nå har eg antiskli under alle 8 beina på denne senga og istede for noen meter rykker den fortsatt på seg rundt 15 cm fra veggene (Stakkars familien eg bor med)

Ideer til hvordan eg gjør det for å ødelegge minst mulig av seng og vegg. Altså hvor plasserer eg det osv.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...