Gå til innhold

Funderer på å oppgradere skjermkort snart :) (680GTX)


Anbefalte innlegg

Sitter i dag med 680 2GB (under 5% tregere i1920x1200  enn 970).

Har lyst til åvente på 1008TI, men har og lyst på 32GB HBM2, håper det ikke ikke blir lenge å vente på Volta.

Har dere no skjermanbefalninger til fremtiden, høy HZ og minimum IPS kvalitet på farger er must.

Hva hadde du gjort om du var i min situasjon? :)



 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har erfart av 680 jeg har i dag at har en mulighet til mye minne (glender også ram generelt) kjøp så mye du har råd til med en gang, etteroppgradering senere kan bli dyrere (spesielt om det har gått en generasjon eller to siden en handlet deler sist)

kommer det 16/ eller 32gb hbm2 kort i 2017/2018, så klarer jeg å vente på de. :) siden det kortet vil misnt leve like lenge som dagens 680 gjør, bare bedre, pga mer minne :) 

deter nå min tankegang, bare synd nvidia ikek har slippi noen kort med hbm til vanlig bruk enda (vet de ahr datacenter brikke med hbm 2 på¨i dag, men den kan man ikke bruke til slikt. (de korta er gun cpu/gpu kort, uten noen IO annet enn PCI-Ex16v3 (v4) så langet jeg vet.

sitter forøvrig med 32gb systemminne på en stock clock 3770k i dag, og det hoplder i noen år til, men merker at det er litt lite ram når en må ha noen test miljøer oppe på likt (VMs) når en jobber/forsker ut løsninger på problemer folk har, osv.

Kall meg gal, men jeg hadde glatt handlet 1080TI med 12-32gb hbm 2 på i dag om det fantes i butikken :) (slik jegser det så vil det kortet fungere mer enn bra nok til mitt bruk i minst 4 år, hehe..)

Lenke til kommentar

Heh, Mente Vega ovenfor , ikke vulkan...

 

Vega er det kommende toppkortet til Amd som tar i bruk HBM2 minne ( er noe usikkerhet her enda ) ,men hvor stor mengden minne på HBM2 kortene fra Nvidia og Amd blir er vanskelig å si , jeg antar at de starter på 8Gb og går kanskje opp til 12 så 16. 

32 tror jeg ikke kommer før om noen år om det kommer i det hele tatt...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sitter i dag med 680 2GB (under 5% tregere i1920x1200  enn 970).

 

Har lyst til åvente på 1008TI, men har og lyst på 32GB HBM2, håper det ikke ikke blir lenge å vente på Volta.

 

Har dere no skjermanbefalninger til fremtiden, høy HZ og minimum IPS kvalitet på farger er must.

 

Hva hadde du gjort om du var i min situasjon? :)

 

Kommer an på hvordan din maskin er ellers det...

 

Mainstream skjermkort med 32GB HBM2 ser vi nok ikke før Volta i 2018, og kanskje selv ikke da. 8, 12 og 16GB blir nok vanlig en stund.

 

Angående skjerm, Asus PG279Q eller Acer Predator X34.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...