Gjest Harley Quinn Skrevet 7. juni 2016 Del Skrevet 7. juni 2016 Siden min gamle extender (router) tok kvelden tenkte jeg det var like greit å kjøpe en extender fra GET slik at jeg får signal helt ut på terrassen. Problemet er at den ikke vil koble til. Jeg har tidligere hatt en router som fungerte som en extender på samme plass, men noe stopper opp. Get extender er idiot sikker, du kobler opp til den, det popper opp en side som ber deg taste inn navn og passord på ditt eksisterende nett. Så ber den deg godkjenne og vente 30 sekunder. Da skal lampene slutte å blinke og alt skal være ok. Bortsett fra hos meg er ikke alt ok, en stopper nemlig aldri å blinke. Vært i kontakt med GET to ganger, første gangen fikk jeg beskjed at hun kom til kort for jeg viste tyeligvis mer enn henne når jeg hadde valgt å gå inn på avanserte innstillinger og legge inn passord og brukernavn der. Andre gangen fikk jeg bare beskjed om å dra ned på Get kundesenter og få de til å se på den der. Så da tok jeg turen, med boks og extender. Der kunne de tydeligvis lite og skjønte ikke helt hvordan det fungerte, men etter mye om og men og en time hos de mente han at den var oppe og gikk så når jeg kom hjem skulle jeg vist bare plugge den i så var alt ok! Vel hjemme var det ikke det, der gikk den rett på innstalasjonsmodus igjen med blinkende lys. Nå ringte jeg på nytt, da ville de sende en wifi ekspert til 1000 kr for å sjekke om jeg hadde noe som forstyrret signalet mitt. Testet med netgear sin android app og jeg har 100% signal med 120mbps linje så og si i hele huset (bortsett fra ute såklart), så jeg ser ikke at jeg kan ha noe som kan forstyrre extenderen så mye. Den er koblet i stikkontakten rett bak get-boksen for oppsett slik de ba meg, så forstyrrelsene der burde jo være minimale. Noen som har vært borti disse og har noen ideer til løsninger? Hun jeg snakket med nå mente det var for mye forstyrrelser i bygget siden den ikke ville koble opp, men da ville det vel ikke vært 100% signal? Det er denne typen jeg har, prøve finne informasjon om den på nett, men det var det dårlig med. https://www.get.no/v3/produkter/bredband/tr%C3%A5dl%C3%B8s-forsterker Lenke til kommentar
ExcuseMyMandarin Skrevet 30. juni 2016 Del Skrevet 30. juni 2016 Forsøk å koble opp extender ved ruter, fungerer det så flytt den lenger og lenger bort til den kommer utenfor rekkevidde. Om den ikke kobler seg opp rett ved siden av, be om ny enhet da den er ansett som DOA (Dead on arrival). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå