Gå til innhold

Innvandringen og problemene regjeringen vil gjemme.

Anbefalte innlegg

Dette blir nok ganske hett, og får nok tråden min slettet. Men jeg mener det er viktig å snakke om.

I 2013 så var jeg og ei venninne av meg å campet i en park utenfor byen hvor jeg bor, det var en fotball bane ved siden av som ca 8-11 utlendinger/innvandrere/flyktninger sparket ball. Vi var først å lekte oss litt på en sånn madrass ved siden av, og det gikk greit. 

Utpå ettermiddagen etter vi hadde fått opp teltet så hadde hun på seg litt mer lettkledde klær (shorts og en liten topp), de var på vei tilbake til sin van for å kjøre tilbake til asylsenteret de har her. Men ikke før de fikk satt seg inn så sto de der og plystret på henne og runket i luften i flere minutter, hun ble livredd og ringte meg, jeg var på butikken da på andre siden av elven.

Jeg droppet handlevarene inne i butikken og løpte det jeg maktet bort til teltet, når jeg kom tilbake så fant jeg henne sittende der gråtende ved siden av teltet, flyktningene var vekk. De hadde ikke gjort annet, men den ene hadde vært nokså påtrengende,(etter det hun sa til meg), hun ville ikke snakke så mye om hendelsen. Hun snakket ikke norsk og de snakket ikke Engelsk, kun dårlig norsk og arabisk. 

En uke senere fikk jeg høre at hun dro hjem igjen til Tokyo, 8 måneder før semesteret var over. Jeg har ikke sett en Japaner i byen siden, og det pleide å være en sterk liten tilstedeværelse av Japanske utvekslingsstudenter der, ca 10-20 i året. 

Hvis du lurer på hvorfor jeg forteller om dette nå, så har det seg sånn at en annen fyr jeg ble kjent med på mitt semester i Tokyo hadde tenkt å studere på samme sted noen år senere, men han hadde utsatt året og flyttet over til Australia. Det lokale universitetet hadde advart studenter mot å dra til Norge etter den hendelsen, jenta gikk på samme skole.

Noe jeg synes er svært synd, med tanke på at den gutten hadde tenkt å jobbe i Norge, og Japanere er generelt ekstremt hardtarbeidende.

Endret av mschip
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette blir nok ganske hett, og får nok tråden min slettet. Men jeg mener det er viktig å snakke om.

Har moderatorene virkelig et rykte på seg for å være så strenge? Synes det du skrev var fint jeg, ikke noe rasistisk eller nedlatende i det hele tatt. Etter min erfaring så kan det bli ganske hett og tråder blir aldri slettet før det blir total galskap med ekstreme uttalelser i øst og vest.

For eksempel hvis det flommer over av; Drep alle sotrør og voldta damene dems. Holocaust var bra og nå er det på tide at vi tar en runde med araberne.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Female-only carriages were first introduced in Japan in 2000, before new year’s celebrations, as a way to stop sexual harassment. Eight private train operations and Tokyo’s two underground companies launched the carriages, identified by pink "Women Only" stickers printed in Japanese and English.

Any man trying to enter is ushered away by station officials.

The move was widely welcomed, as incidents of groping had trebled in the past eight years, and there was thought to be a severe lack of women reporting sexual harassment. The carriages were also welcomed by men who feared being falsely accused.

Now the carriages are available in Japan’s biggest cities – Tokyo and Osaka – and they’ve become part of the culture. They are women-only between typical rush hour of 7am and 9am, although apparently this changes depending on the line, and young boys are allowed to use them too.

3908372_Women_Only_3419394b.jpg

Lenke til kommentar

Female-only carriages were first introduced in Japan in 2000, before new year’s celebrations, as a way to stop sexual harassment. Eight private train operations and Tokyo’s two underground companies launched the carriages, identified by pink "Women Only" stickers printed in Japanese and English.

Any man trying to enter is ushered away by station officials.

The move was widely welcomed, as incidents of groping had trebled in the past eight years, and there was thought to be a severe lack of women reporting sexual harassment. The carriages were also welcomed by men who feared being falsely accused.

Now the carriages are available in Japan’s biggest cities – Tokyo and Osaka – and they’ve become part of the culture. They are women-only between typical rush hour of 7am and 9am, although apparently this changes depending on the line, and young boys are allowed to use them too.

3908372_Women_Only_3419394b.jpg

Ja, sikkert stygt sagt men skulle nesten tro jentene i Japan var vant til mye værre enn slike ufine avstands ablegøyer beskrevet over. Det er jo en kjent sak at på grunnlag av utstrakt tafsing så kan ikke lenger jenter stå sammen med menn på t-banen.... akkurat det er vel bare in Japan (og muligens Saudi-Arabia).

Vi snakker vel kulturkræsj alle veier her, både for flyktningene og japaneren på besøk i Norge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...