Gå til innhold

Ny skjerm 28"+


Anbefalte innlegg

Hei hei.

 

 

Lenge siden jeg har fått været her inne nå. Skal flytte og skal lage ett gaming rom. 

Hvilken skjerm bør man kjøpe? Tenker 28" eller større. Er vel ikke alltid dyrt er best, men sikkert mange her som har en mening og tips til hva jeg bør kjøpe.

 

Skal brukes med den pc her har i signaturen. Skal bygge ny med nyeste skjermkort osv snart. Kan sikkert komme med tips der også om hva jeg bør velge av skjermkort/HW  :)

 

Håper noen kan hjelpe meg på rett vei  :w00t:

 

Vh Paal

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok. 

 

Har sjekket litt, men det blir for dyrt med en pc skjerm til 11k. (Kona kommer til og drepe meg) :ninja:  Hva er det der ute da? Nice med 32"/34" curvet, men må ikke ha den beste hehe. 

 

Om dere har noen dere vil selge så si ifra =O) Nizzen du vil sikkert selge din med goood pris til meg  :xmas:   

 

Bare og komme med inspill her nå.. 

Lenke til kommentar

Du har ikke så mange å velge i +28".

 

Acer X34 kan dog ha noe problemer med byggekvaliteten, har vært litt klaging

Acer X34A har derfor kommet ut, med ny fot, headset henger osv.

 

Liker du asus, så har du 

 

Asus pg348q som er ganske lik acer sin.

 

Klarer du deg med 27" er jo PG279Q åpenbar.

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Hei dere.

 

Da skal jeg ta en titt på 27" også.

 

Har selvfølgelig lyst på stor skjerm, men ikke til en hver pris. (Da tenker jeg på livet mitt om jeg hadde kjøpt en pc skjerm til over 11tusen kr) Kona hadde nok vært særdeles glad i meg om jeg hadde kjøpt Asus pg348q som koster mere enn 13tusen. Tror jeg hadde sovet med ett øye oppe da hehe.

 

Den siste dere nevnte ser veldig bra ut. Hva sier dere om vanlig eller curvet skjerm?  Skjermkort blir litt senere. 2 eller flere =O)

Lenke til kommentar

Den siste dere nevnte ser veldig bra ut. Hva sier dere om vanlig eller curvet skjerm? 

Kurvet skjerm syntes jeg er nødvendig på ultrawide, altså de 34" som er nevnt, fordi de blir så brede. Du har absolutt ikke behov eller trenger kurvet skjerm når det er snakk om 16:9 skjermer i 27".

 

Sitter du nærme er det greit at ultrawide skjermen har en visst bue, som gjør det lettere å få med seg det som skjer ute i kantene. Bilde under forklarer det ganske greit.

 

lg-29ea93-21-9-vs-16-9.jpg

Lenke til kommentar

 

Den siste dere nevnte ser veldig bra ut. Hva sier dere om vanlig eller curvet skjerm? 

Kurvet skjerm syntes jeg er nødvendig på ultrawide, altså de 34" som er nevnt, fordi de blir så brede. Du har absolutt ikke behov eller trenger kurvet skjerm når det er snakk om 16:9 skjermer i 27".

 

Sitter du nærme er det greit at ultrawide skjermen har en visst bue, som gjør det lettere å få med seg det som skjer ute i kantene. Bilde under forklarer det ganske greit.

 

Takk for god hjelp. Må nesten prøve sitte 27" og 34". Er vel nesten eneste mulighet får og finne den jeg vil ha. Får dra til elkjøp eller noen som har inne og teste det ut. tipper jeg går for noen av de over. Må bare kjøpe nye Nvidia kort hehe.

Lenke til kommentar

Da har jeg sjekket litt. 

 

Acer X34  har jo 100hz, men har sett på andre som har 144 og 165 osv, men da litt mindre skjermer. Fant også acer Z35 med 144hz. lavere oppløsning. hmm 

 

Hva bør man velge? X34 eller skjem med mere hz? :hmm:  

 

Ser ut som Z35 eller skjermer med lit lavere oppløsning krever mindre gpu kraft (litt kjedelig og kjøpe Gtx 1080 og ikke få nok power/frames hehe.) Neste er jo  at med 34-35" at man må  vente på at alt blir i riktig format 21:9*? Eller man kan vel gjøre om oppløsning ,men hva er vitsen da med en så dyr skjerm og med lavere hz enn på en 27" Kanskje gå for en bra 27" og vente litt med 34 Ultrawide screen?

Endret av boarderxtrem
Lenke til kommentar

 

Da blir det en sånn. Men bør jeg gå for ett 1080 singel/sli eller kjøre 1070 sli eller noe annet?

Start med ett enkelt 1080 du, så tar du det derifra. Er det for dårlig for deg, så kjører du på med ett til.

 

He he vi får se. Har lyst på 2, men må flytte inn i det nye huset først. Når alt er klart er det bygge tid  :dremel:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...